آمریکا؛ 43 تصویر شگفت انگیز یونسکو

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، ایالات متحده دارای طبیعت بسیار زیبا و خارق العاده ای است. برای تماشا تصاویری زیبا از شماری از آن ها با ما همراه شوید.

آمریکا؛ 43 تصویر شگفت انگیز یونسکو

از گدازه های جاری درخشان هاوایی تا زمین های یخی مرواریدی آلاسکا، میراث طبیعی و فرهنگی ایالات متحده به مقدار خود کشور، پهناور و متنوع است. آمریکا اخیرا ادعای 23 میراث مکانی دنیای یونسکو را نموده که دال بر هزاران سال تاریخ طبیعت و نوآوری بشر است. 20 موقعیت دیگر طبیعی و فرهنگی با دامنه ای از بناهای تاریخی زیر دریا تا شگفتی های معماری شهری نیز برای کسب عنوان مشهور در رقابت هستند. دریابید کدام موقعیت به عنوان ارزش دنیای ممتاز ثبت شده و کدام ممکن است به زودی به فهرست بپیوندد.

1. پارک ملی آتشفشان هاوایی

فوران های آتشفشانی در پارک ملی هاوایی با دو کوهی که بیشترین فعالیت آتشفشانی دنیای را دارند، طبیعی است. این فوران ها همواره منظره جزیره را تغییر می دهند.

2. پارک ملی گرند کنیون

این شگفتی نمادین زمین شناسی 445 کیلومتر در امتداد بیابان آریزونا ادامه دارد. غارهای عمیق و چشم مقدارای چندمنظوره پارک ملی گرند کنیون از هر 4 عصر (دوران) زمین، اسنادی را آشکار می نمایند.

3. پارک مرکزی

پارک مرکزی، شاهکار معماری منظره در طرح اصلی نیویورک است. این مکان به عنوان پارک شهری، فرجه ای برای فرار از زندگی شهری به طبیعت است.

4. پارک ملی مسا ورد (MESA VERDE)

این شهرک سرخ پوستی هندی در جنوب غربی کلرادو به خوبی نگهداری شده و از بیش از 600 مکان اقامتی تشکیل شده است که قرن ها تاریخ و فرهنگ آمریکای بومی را آشکار می نماید.

5. پارک ملی المپیک

از خطوط ساحلی و جنگل های بارانی تا یخچال های طبیعی و کوه ها، این پارک واشنگتن در انواع گیاهان بومی و جانوران بسیار غنی و غیرقابل رقابت در ساحل اقیانوس آرام است.

6. پارک ملی یوسمیتی

فرم گرانیتی شکل زمین که در پارک کالیفرنیا ساخته شده است (از گنبد گرد نصفه کاره تا ال کاپیتان عمودی)، نشان از آثار الهام بخش دوران انجماد است.

7. پارک ملی کوه های دودی بزرگ

در فراز و نشیب های مرز کارولینای شمالی و تنسی، یکی از غنی ترین منطقه ها دنیا از نظر اکولوژیکی، قرار گرفته است. این پارک 200000 هکتاری از گیاهان بومی دست نخورده ای تشکیل شده که یادآور تکثیر آن ها قبل از وجود نوع بشر روی کره زمین است.

8. یخچال های طبیعی آلاسکان

این مجموعه پارک در بین آلاسکا و کانادا، با دارا بودن یخجال های طبیعی و بزرگ ترین زمین یخ غیرقطبی در سطح دنیای، خانه ساکنین آن در 500 متر پایین تر تا 4877 متر بالاتر از سطح دریا، است.

9. لافرتالزا و سن جوآن

این دژ قرن شانزدهمی در ساحل پورتوریکو، نمونه مثال زدنی معماری ارتش اروپایی است که با محیط تازه برای حفاظت از شهر بندری کارائیب، خو گرفته بودند.

10. مجسمه آزادی

مجسمه آزادی، یک نشانه کلاسیک آمریکایی، خوش آمدگوی میلیون ها مهاجر در سواحل نیویورک از سال 1886 بوده است. این شاهکار فرانسوی تشکیل شده از هنر و مهندسی (همچون دو ملت آمریکا و فرانسه)، برای الهام آزادی و دموکراسی ساخته شده است.

11. مونت ورنون

ملک مزرعه ویرجینیا در کنار رودخانه پوتوماک مکانی که جرج واشینگتون در آن اقامت داشت، یک نمونه معماری جنوبی قرن هجدهمی به خوبی ثبت شده است.

12. پارک ملی جنگل پتریفاید

این رسوبات گسترده چوب در آریزونا که به صورت سنگ فرش درآمده، دال بر وجود 78 گونه فسیل حیوانی است و به باستان شناسان، اجازه درک بهتر از دوره اخیر تریاس، یعنی حدود 200 میلیون سال قبل، را می دهد.

13. ساحل مرکزی کالیفرنیا

این منطقه ها حفاظت شده دریایی در کنار ساحل کالیفرنیا شامل سواحل درخشان و جمعیت متنوعی از حیوانات دریایی چون لاک پشت های دریایی و کوسه های بزرگ سفید، است.

14. تپه سرپنت

این تپه سنتی تمثال شکل، به دلیل فرم مارپیچی آن در کشور آدامز، اوهایو، نام گذاری شده و با گذر فصول، به صورت نجومی هم تراز می گردد.

15. پارک ملی غار ماموت

بیش از 285 گذرگاه مخفی زیر سطح استان کنتاکی در جنوب شرقی آمریکا، طولانی ترین سیستم غار در دنیا به همراه تقریبا هر فرم و شکلی در داخل آن را شکل داده اند.

16. پارک صلح ملی یخچال واترتون

در مرز بین آلبرتا ، کانادا و مونتانا، اولین پارک بین المللی صلح در دنیا، زیبایی های منحصر به فرد هر دو محیط را به طرز برجسته ای به نمایش می گذارد.

17. پل بروکلین

پلی معلق در مقیاس بزرگ که بخش های نیویورک را به هم متصل می نماید، یک نمونه خلاقانه از معماری اواخر قرن نوزدهم است که برای همواره ساختار پل ها را تغییر داد.

18. پارک ملی سنگ زرد (YELLOWSTONE)

حدود 60 درصد آبفشان های دنیا (چشمه آب گرمی که به طور متناوب فواره می زند و در ایسلند و زلاندنو و در پارک معروف یلوستون در استان وایومینگ آمریکا یافت می گردد) که شامل اولد فیت فول (Old Faithful) نمادین می گردد، در این پارک وسیع و بزرگ که در طول وایومینگ، مونتانا و ایداهو کشیده شده، در حال فوران است.

19. تائوس پوئبلو (Taos Pueblo)

یک نمونه معماری خشتی بی همتا در منطقه نیومکزیکو، تائوس پوئبلو، یک اجتماع فعال است که سعی در ادامه فرهنگ سنتی سرخ پوستی را تا امروز دارند.

20. پارک ملی بیگ بند (Big Bend)

این پارک جزئیات 130 میلیون سال از زیست بوم بیابان کیهاهوئان را با فراوانی و تنوع دامنه فسیل های ثبت شده، از جمله بزرگ ترین موجودی که پرواز می نموده است را به ما نشان می دهد.

21. بنای تاریخی ملی دریایی سنگرهای ماریا

این بنای واقع شده در نزدیکی فیلیپین در جزایر اقیانوس آرام، شامل بخش هایی از سنگرهای ماریا است. این مکان بعلاوه خانه دومین نقطه عمیق در این سیاره است که عمقی معادل 1610 متر بیشتر از ارتفاع کوه اورست، دارد.

22. ساختمان های فرانک لوید رایت

این 11 ملک در کشور آمریکا، طراحی خلاقانه ای از معماری طبیعی فرانک لوید رایت را به تصویر می کشند که طبیعت را در ساختمان ها برای فضایی پویا و دینامیک، شرکت می داد.

23. منطقه ها حفاظت شده دریایی ساموای آمریکایی

بیش از 200 گونه از مرجان های باستانی اولیه، فرایند تکامل پیشروی این زیست بوم تپه های دریایی را با مثال به ما نشان می دهد.

24. آسمان خراش های تازه شیکاگو

این آسمان خراش ها، با راهنمایی جنبش معماری مدرن، جای آجر و سنگ گذشته را با آهن و فولاد عوض کردند. این ساختار با لبه های تیز بعدها به عنوان استایل شیکاگو شناخته شدند.

25. بنای تاریخی ملی ماسه های سفید

این ملک مکزیکی با دارا بودن برترین رسوبات سطحی ماسه گچی که به خوبی نگهداری شده، زمینی قابل مقایسه با سیاره مریخ است که شامل بیشتر از 176000 هکتار تل شنی می گردد.

26. تپه های کاهوکیا

این شهر باستانی کشاورزی در ایلینویس، قطب فرهنگی، مذهبی و مالی فرهنگ می سی سی پی ای، از 51 تپه تشکیل شده و شامل بزرگ ترین کار زمینی ماقبل تاریخ در دنیای تازه است.

27. پارک ملی چوب قرمز (RedWood)

این بزرگ الجثه های نمادین کالیفرنیا که در جنگل چوب های قرمز زندگی می نمایند، به عنوان بلندترین و قدیمی ترین درختان شناخته شده در دنیا در نظر گرفته می شوند و به بینندگان فرصت تماشا لحظه ای از محیط همچون 160 میلیون سال قبل را می دهد.

28. ساختمان های توماس جفرسون

دو ملک ساختمانی ویرجینیایی که به وسیله توماس جفرسون طراحی شده اند، ضمیمه های امیدبخشی به میراث ثبت شده یونسکو، یعنی مونتیسلو و دانشگاه ویرجینیا هستند. این ساختمان ها، تمرکز پدر موسس بر سبک باستانی (یونان و رم) را منعکس می نمایند.

29. فرهنگ چاکو

مردم چاکو، متخصص در عادت کردن به اقلیم جنوب غربی و سخت نیومکزیکو هستند. آن ها، اجتماعی با سازماندهی بالا ساختمان های عمومی و تشریفاتی ایجاد نموده اند تا به عنوان مرکز فرهنگی سرخ پوستی عمل کند.

30. جزیره الیس

در خارج از راس بالای منهتن، جزیره الیس، سمبل مهاجرت بزرگ آتلانتیک، آرمیده است. 70 درصد میلیون ها نفر مهاجری که در قرن بیستم وارد ایالات متحده شدند، در اینجا به آن ها رسیدگی شده است.

31. پارک ملی اورگلیدز

این پناهگاه نیمه حاره در راس فلوریدا، خانه گونه های نادر گیاهان و حیوانات بومی، شامل کروکودیل آمریکایی است. پارک ملی اورگلیدس، تنها مکان در آمریکا است که در فهرست میراث تاریخی یونسکو در خطر، قرار گرفته است.

32. سالن استقلال

قانون اساسی و اعلام رسمی استقلال با اهمیت تاریخی بی نظیر، در این ساختمان فیلادلفیا امضا شد تا بنیادی از دموکراسی را که ایالات متحده بر اساس آن ساخته شده است، خلق کند.

33. پارک ملی غارهای کارلزبد

بیش از صد غار آهکی در نیومکزیکو میزبان اشکال خارق العاده سنگ هستند که کماکان بر روی زمین و هم زیر آب تغییر شکل می دهند.

34. پاراهاناموکواکی

این گروه از جزایر و آتل ها (جزیره مرجانی به شکل دایره یا نیم دایره)، فرهنگ هاوایی بومی و رابطه آن ها با طبیعت را به ما نشان می دهند. باور بسیاری بر این بوده است که زندگی از این مکان نشات می گرفته است و ارواح پس از مرگ به اینجا برمی گشتند.

35. مونتی سیلو و دانشگاه ویرجینیا در شارلوتس ویل

خانه نئوکلاسیک کشت و زرع و یادآور فضای باز از رم باستان، مشهور به طراحی سومین رییس جمهور ایالات متحده، آرمان و آرزوهای توماس جفرسون برای انقلابی پر شور را بیان می نماید.

36. پناهگاه وحش ملی اوکهنکای

با دارا بودن 92 درصد از باتلاق اوکنهکای و بزرگ ترین زیست بوم آب تازه دنیای، این پناهگاه حیات وحش از دیگر زمین های مرطوب، بهتر نگه داری شده است.

37. موقعیت های جنبش حقوق شهفرایندی

این کلیساهای آفریقایی آمریکایی در آلاباما، مکان های نمادینی در زمان جنبش حقوق شهفرایندی آمریکا هستند که بر حقوق بشر هم در ایالات متحده و هم در خارج از آن تاثیرگزار بوده اند.

38. بنای تاریخی ملی دریایی جزایر اقیانوس آرام دور

در جنوب هاوایی در آب های اقیانوس آرام دور، بنایی با مقدار تقریبا دو برابر تگزاس، قرار گرفته است. این هفت آتل و جزیره با یکدیگر، برای محافظت از صخره های مرجانی و ساکنین در عمق دریا کار می نمایند.

39. ماموریت های سن آنتونیو

این مجموعه مجتمع ها ساخته شده به وسیله ماموریت های فرانچسکو در جنوب تگزاس، از عناصر اسپانیایی و فرهنگ بومی تشکیل شده و آخرین نشانه به جای مانده از تبادلات فرهنگی بین این دو اجتماع است.

40. مراسم زمین شناسی هوپ ول

این 40 مرکز تشریفاتی کار زمینی ساخته شده به وسیله مردم هوپ ول اوهایو، که نه از استحکامات هستند و نه از مراکز دفاعی، در بین فرهنگ های پیداشده ساختمان های روی تپه، در ایالات متحده منحصر به فرد هستند.

41. ساختمان های کلیسای مراوین

این مستعمرات مذهبی قرن هجدهمی در پنسیلوانیا، ایده آل های مراوینی از گروه اجتماعی به وسیله ساختمان های هم شکل و طراحی دموکراتیک شهری، آشکار می نمایند.

42. موقعیت های هوایی دیتون

این چهار نقطه در اوهایو، در موفقیت برادران رایت به عنوان پیشگامان اختراع هواپیما بسیار موثر بوده اند؛ از مغازه ای که آن ها در زمینش آزمایشات خود را انجام می دادند تا زمین هایی که پرواز در آن ها انجام شد.

43. بناهای تاریخی زمین شناسی

ساخته شده در بیش از 3000 سال قبل به وسیله شکارچی و ماهیگیر، در جایی که امروزه به عنوان لوئیزیانا می شناسیم، این مجتمع مرتفع ادغامی از معماری زمینی و طبیعت آن (عهدنامه ای از استعداد فرهنگی آن موقع) است.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com

به "آمریکا؛ 43 تصویر شگفت انگیز یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا؛ 43 تصویر شگفت انگیز یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید