افزایش فراوری طلا و نقره در تاجیکستان

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، وزارت صنایع و فناوری های جدید تاجیکستان از افزایش قابل توجه فراوری طلا و نقره در 6 ماه اول امسال میلادی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته در این کشور اطلاع داد.

افزایش فراوری طلا و نقره در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار وبلاگ تفریح و سرگرمی در دوشنبه، وزارت صنایع و فناوری های جدید تاجیکستان از افزایش قابل توجه فراوری طلا و نقره در 6 ماه اول امسال میلادی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته در این کشور اطلاع داد.

بنا به گزارش وزارت صنایع و فناوری های جدید تاجیکستان در این مدت 3 میلیارد و 53 میلیون سامانی معادل 235 میلیون دلار محصولات مختلف فراوری شده است.

این شاخص به ارزش 212 میلیون سامانی بیشتر از زمان مشابه سال گذشته میلادی می باشد.

محصولات فراوری شده در شرکت های حوزه صنایع معدن تاجیکستان 25.6 درصد از حجم کلی محصولات صنعتی فراوری شده در نیمه اول امسال میلادی در این کشور را تشکیل می دهند.

فراوری طلا طی این دوره در مقایسه با نیمه اول سال گذشته میلادی 51.4، نقره 32.5، پودر روی 7.9 و پودر آنتیموان 30.5 درصد افزایش یافته است.

طلایی که در این دوره فراوری شده به طور کامل توسط بانک ملی و وزارت دارایی تاجیکستان خریداری شد.

همچنین در شرکت های زرفشان، انزاب، شیمشا، پاکرود و مراد فراوری محصولات معدنی افزایش داشته است.

برای توسعه این حوزه در نیمه اول امسال میلادی 28.2 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است.

با این حال، وزارت صنایع و فناوری های جدید تاجیکستان اظهار داشت که در حال حاضر ظرفیت های جدیدی برای فراوری طلا در معدن کومرگ بالا واقع در منطقه عینی استان سغد تاجیکستان توسط شرکت ТВЕА دوشنبه صنایع کوهی در حال احداث است.

حق استفاده از این معدن را شرکت چینی ТВЕА در اول سال گذشته میلادی به دست آورد.

پیش از این دولت تاجیکستان به این شرکت حق توسعه معدن طلا دوآب که در منطقه عینی واقع شده را داده بود.

شرکت چینی مطابق با توافقات به دست آمده با دولت تاجیکستان تا زمانی که تمام هزینه های خود که برای احداث نیروگاه حرارتی دوشنبه -2 صرف نموده را به دست نیاورد از این معدن استفاده خواهد نمود.

ظرفیت کلی دومین نیروگاه حرارتی که توسط این شرکت چینی در پایتخت تاجیکستان احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته 349 میلیون دلار برآورد شده که 17.4 میلیون دلار از آن مربوط به دولت است.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "افزایش فراوری طلا و نقره در تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فراوری طلا و نقره در تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید