با وجود 4دهه تحریم خوب مستندسازی نکرده ایم، نباید همه چیز را گردن تحریم بیاندازیم

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، یک استاد حقوق بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با وجود 4 دهه تحریم در زمینه مستندسازی به خوبی عمل نکرده ایم. تحریم نباید به بهانه ای تبدیل گردد که همه چیز را گردن آن بیاندازیم زیرا در برابر سلامت شهروندان مسئول هستیم.

با وجود 4دهه تحریم خوب مستندسازی نکرده ایم، نباید همه چیز را گردن تحریم بیاندازیم

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، پوریا عسگری عصر امروز(سه شنبه، 18 دی) در نشستی با موضوع آنالیز آثار تحریم بر حق سلامت با بیان این که تحریم ها به صورت کلی به دو گروه بزرگ تحریم های بین المللی و غیر بین المللی تقسیم می شوند، اظهار کرد: تحریم های بین المللی شامل تصمیم های تنبیهی است که از طرف شورای امنیت سازمان ملل متحد در نظر گرفته می گردد. در حال حاضر منظور ما تحریم های غیر بین المللی که شامل تحریم های سازوکارهای منطقه ای و تحریم هایی که توسط برخی دولت ها وضع می شوند، است.

این استاد حقوق بین الملل بیان کرد: باید آنالیز کنیم که آیا تحریم های ثانویه وضع شده که کشورهای تامین نماینده حق سلامت را هدف قرار می دهند و با آمریکا و ایران رابطه دارند، از حیث حقوق بین الملل مورد پذیرش است یا خیر؟ یعنی اگر دولتی در چهارچوب قانونی خود، قانونی را از مجاری قانونی وضع نموده و شرایطی را برای تجارت خود ایجاد کند، آیا باید در دایره حقوق بین الملل برای این تجارت حدودی قائل گردد یا خیر؟

وی با اشاره به این که در قطعنامه 2231 همه دولت ها و سازمان های بین المللی متعهد به اجرای قطعنامه شده اند که آن قطعنامه لغونماینده همه تحریم ها علیه ایران شامل یک جانبه اولیه و ثانویه بود، اعلام کرد: اعمال چنین تحریم هایی علیه ایران می تواند ناقض قطعنامه 2231 باشد. همه دولت ها متعهد هستند تحریم ها را تا جایی اجراء نمایند که با حق بر سلامت شهروندان ایرانی مغایرتی نداشته باشد. حدود 4 دهه است که ایران هدف تحریم قرار گرفته است. اتفاقی که به واسطه تحریم ها درباره ایران می افتد در تاریخ ثبت می گردد، اما با وجود 4 دهه تحریم در زمینه مستندسازی به خوبی عمل ننموده ایم. تحریم نباید به بهانه ای تبدیل گردد که همه چیز را گردن آن بیاندازیم زیرا در برابر سلامت شهروندان مسئول هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "با وجود 4دهه تحریم خوب مستندسازی نکرده ایم، نباید همه چیز را گردن تحریم بیاندازیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود 4دهه تحریم خوب مستندسازی نکرده ایم، نباید همه چیز را گردن تحریم بیاندازیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید