برنامه قایقرانان برای حضور در انتخابی المپیک

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، اردوی تیم های ملی قایقرانی آبهای آرام کشورمان برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک لندن در حالی این روزها در دریاچه آزادی برگزار می گردد که با معرفی دوباره ایرج اقلیمی به عنوان سرمربی پررنگ تر از قبل در حال دنبال شدن است. اقلیمی که بعد از بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا به دلیل مسائل حاضر در فدراسیون وقت از جمله عدم حمایت مسائل اقتصادی و وجود کمبودها و بعضی مسائل حاشیه ای از تیم ملی و این فدراسیون خداحافظی نموده بود چند هفته قبل با حکم علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون دوباره به عنوان مربی تیم ملی قایقرانی آبهای آرام کشورمان منصوب شد.

برنامه قایقرانان برای حضور در انتخابی المپیک

ایرج اقلیمی در تبادل نظر با وبلاگ تفریح و سرگرمی پیرامون برنامه قایقرانان در راستا کسب سهمیه بازیهای المپیک توکیو، گفت: اردوهای ما این روزها در دریاچه آزادی تهران دنبال می گردد. البته از قبل هم پاروزنان سه هفته تمرین و یک هفته استراحت داشتند. من تیم را از 25 آبان ماه رسما تحویل گرفتم و طبق برنامه ای که ارائه داده ام تیم تا سرانجام این ماه در تهران اردو زده و سپس از دی تا اسفند ماه تمرینات را در مناطق گرراستا همچون قشم و دزفول دنبال خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک لندن از 6 تا 9 فروردین ماه سال 99 برگزار می گردد. ما وقت زیادی برای تمرین و آماده سازی تیم نداریم و در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم حضور خوبی در مسابقات داشته باشیم.

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، طبق اعلام فدراسیون دنیای قایقرانی، رقابت های المپیک در بخش آبهای آرام در 12 ماده برگزار می گردد. تکلیف حاضرین در دو ماده چهارنفره آبهای آرام زنان و مردان پیش از این در رقابت های قهرمانی دنیا تعیین شده است. به این ترتیب قایقرانان برای کسب 10 سهمیه در 10 ماده در رقابت های پیش رو مسابقه خواهند داد. این سهمیه ها در مواد دو نفره و تک نفره مسافت های مختلف زنان و مردان توزیع خواهد شد. اما کار پاروزنان آسیایی برای کسب این سهمیه ها در مسابقات قهرمانی آسیا سخت است چرا که تنها دارنده مدال طلا می تواند به طور مستقیم راهی المپیک گردد. البته تبصره هایی نیز در این بین وجود دارد.

مربی تیم ملی قایقرانی آبهای آرام کشورمان در این خصوص اعلام نمود: در این رقابت ها کسب مدال طلا حکم سهمیه مستقیم المپیک را دارد. البته در صورتی که دارنده مدال طلا قبلا در مسابقات دنیای سهمیه گرفته باشد این سهمیه به نفر دوم داده می گردد. چینی ها در بیشتر مواد سهمیه شان پر شده است. حتی در یکی دو ماده بعضی کشورهای دیگر هم سهمیه خود را از رقابت های دنیای گرفته اند که در این مواد در صورتی که مدال طلا و نقره قبلا سهمیه گرفته باشند این سهمیه به نفر سوم می رسد.

ایران در کسب این سهمیه ها چقدر شانس دارد؟ اقلیمی در پاسخ به این سئوال، گفت: من هیچ قولی برای کسب سهمیه المپیک نداده ام و وقت ما بسیار کم است. اردوهای ما در فصل سرما در حال برگزاری است. قبلا مسابقات قهرمانی آسیا در فصل گرما برگزار می شد اما این بار زودتر و به واسطه توزیع سهمیه المپیک قرار است و بلافاصله بعد از فصل سرما برگزار گردد و با این شرایط ما فرصتی نداریم. سطح مسابقات بالاست و همه کشورها هم خود را برای این رقابت ها از قبل آماده نموده اند.

اقلیمی تاکید نمود: واقعا وقت کم است و کار سخت. باز هم می گویم من هیچ قولی برای کسب سهمیه نداده ام. کوشش می کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم. با حضور کشورهایی مانند قزاقستان، ازبکستان چین، ژاپن و کره که برنامه ریزی نموده اند تا سهمیه بگیرند و ما هم کوشش خود را خواهیم کرد.

وی درباره اینکه آیا از حضور قایقرانان جوان هم بهره می برد یا خیر، اعلام نمود: تنها با سه چهار نفری که در این سطح برای رقابت در آسیا و المپیک داریم تمرینات خود را دنبال می کنیم. شاید به ترکیب تیم، پاروزنان زیر 23 سال را هم اضافه می کنیم اما آنها شانسی برای حضور در ترکیب تیم به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ندارند ولی با هدف پشتوانه سازی از حضور آنها استفاده می کنیم.

مربی تیم ملی قایقرانی آبهای آرام کشورمان پیرامون شرایط تجهیزات تیم هم توضیح داد: تجهیزات ما از جمله قایق ها مثل قبل است. پاروها به روز شده و بعضی از قایقرانان هم پاروهای شخصی و به روز خود را دارند. تقریبا تجهیزات ما نزدیک به سطح خوب دنیا است. البته امیدوارم تنها با رفتن به مناطق گرراستا بتوانیم شرایط برگزاری اردوها را بهتر کنیم و بچه ها با روحیه بهتری تمرین می نمایند.

وی در مورد بازگشت دوباره خود به قایقرانی و اینکه چطور شد پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را پذیرفت، گفت: در سال قبل، دوره چهار ساله ریاست رئیس فدراسیون قایقرانی تمام شده بود و باید انتخابات برگزار می شد. ما هم در کمیته مربیان حضور داشتیم و باید در مجمع انتخاباتی شرکت می کردیم و گفتند که دیگر به ما احتیاج نیست و این شد که به خانه رفتیم. در این مدت چندین بار سهرابیان رئیس جدید فدراسیون با من تماس گرفت و در نهایت برای راهنمایی تیم به توافق رسیدیم تا در این مدت به تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک یاری کنم.

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، مسابقات قایقرانی آبهای آرام قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک 2020 از 6 تا 9 فروردین ماه در کره جنوبی برگزار می گردد. در این رویداد 10 سهمیه المپیک در ده ماده توزیع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برنامه قایقرانان برای حضور در انتخابی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه قایقرانان برای حضور در انتخابی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید