برترین راه تقویت سیستم ایمنی کدام است؟

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، به نقل از ارث، دانشمندان آنالیز کردند که خواب چگونه بر حرکت سلول های ایمنی به نام سلول های تی تأثیر می گذارد. آنان بزرگسالان سالم را مورد مطالعه قرار دادند، خواب آنان را ردیابی کردند و در زمان های مختلف نمونه خون گرفتند. این مورد به متخصصان این امکان را می دهد که حرکت سلول های تی را بعد از یک خواب خوب و بدون آن مقایسه نمایند.

برترین راه تقویت سیستم ایمنی کدام است؟

این گروه بعلاوه آنالیز کرد که آیا هورمون های تحت تأثیر خواب، مانند هورمون رشد و پرولاکتین، تأثیری بر حرکت سلول های تی دارند یا خیر؛ شایان ذکر است که سلول های تی به سیستم ایمنی یاری می نمایند.

سلول های تی نوعی گلبول سفید هستند که با عفونت مبارزه می نمایند. آنها نمی توانند همواره در یک مکان بمانند، احتیاج به حرکت در اطراف بدن برای پیدا کردن و مبارزه با مسائل دارند.

هنگامی که می خوابیم، بدن ما چندین هورمون ترشح می نماید که به ما یاری می نماید سالم بمانیم و رشد کنیم. هورمون رشد و پرولاکتین، در طول خواب عمیق به مقدار بسیار بیشتری فراوری می شوند.

نتایج تحقیق بعلاوه دارای پیامدهای بالینی بالقوه است، بنابراین، هورمون رشد و پرولاکتین را می توان برای تقویت پاسخ های ایمنی در پی واکسیناسیون، به ویژه در افراد مسن که معمولاً سطوحی از این هورمون ها را در طول خواب نشان می دهند، در نظر گرفت.

نتایج این تحقیق در مجله Brain, Behavior, and Immunity منتشر شده است.

منبع: گردشبان

به "برترین راه تقویت سیستم ایمنی کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین راه تقویت سیستم ایمنی کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید