برترین روش ها برای بهبود بافت پوست

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، بهبود بافت پوست معمولا شامل ترکیبی از لایه برداری شیمیایی، رتینول، مرطوب کننده و استفاده دقیق از ضد آفتاب است.

برترین روش ها برای بهبود بافت پوست

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی به نقل از یاهو لایف، متخصصان پوست برترین روش ها را برای بهبود بافت پوست و برترین محصولات و توصیه های درمانی آن را برای افزودن به مراقبت های روزمره از پوستتان معرفی نموده اند:

از یک لایه بردار شیمیایی بهره ببرید

لایه برداری شیمیایی به از بین بردن سلول های مرده پوست از سطح پوست یاری می کند.

این کار باعث می گردد سلول ها تغییر کنند و پوست صاف تر و شاداب تر زیر آن نمایان گردد. هنگام انتخاب لایه بردار شیمیایی در پی محصولاتی دارای گلیکولیک اسید، لاکتیک اسید یا سالیسیلیک اسید باشید. این اسید های لایه بردار با از بین بردن سلول های مرده پوست، باز کردن منافذ پوست و افزایش فراوری کلاژن به بهبود بافت پوست یاری می کنند. گلیکولیک و لاکتیک اسید هر دو آلفا هیدروکسی اسید هستند، اما اسید لاکتیک ملایم بوده و برای انواع پوست های خشک و حساس ایده آل است. سالیسیلیک اسید یک بتا هیدروکسی اسید است که فراوری چربی را کاهش می دهد و آن را برای پوست های چرب و مستعد جوش مناسب می کند. به طور کلی، بهتر است یک تا دو بار در هفته لایه برداری کنید تا از خطرات لایه برداری بیش از حد که می تواند منجر به حساسیت و تحریک پوست گردد جلوگیری نمایید.

از سرم ویتامین ث بهره ببرید

ویتامین ث یک آنتی اکسیدان قوی است که ثابت شده به بافت پوست یاری می کند و باعث درخشان شدن پوست می گردد. شما می توانید به صورت روزانه از آن بهره ببرید صرفا مطمئن شوید که آن را همراه با ضد آفتاب استفاده می کنید چرا که ویتامین ث می تواند شما را نسبت به آفتاب حساس سازد. سرم های ویتامین ث به علت خواص آنتی اکسیدانی برای برطرف مسائل بافتی مرتبط با آسیب های خورشیدی و محیطی ایده آل هستند. سرم های ویتامین ث هم چنین می توانند به محو شدن لکه های تیره و تحریک کلاژن به منظور سفت شدن پوست وکاهش خطوط ریز یاری کنند.

هر روز کرم ضد آفتاب بزنید

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب از مسائل بافت پوست و آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) ناشی از آفتاب جلوگیری می کند. کرم ضد آفتاب با یاری به جلوگیری از تجزیه کلاژن ناشی از اشعه ماوراءبنفش به بهبود بافت پوست یاری می کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند منجر به از دست دادن کلاژن گردد امری که می تواند ظاهر شدن خطوط ظریف و چین و چروک و هم چنین شل شدن پوست را تشدید کند.

حتی در روز های ابری و یا درمواقعی که در خانه کار می کنید نیز باید استفاده از کرم ضد آفتاب را در دستور کار روزانه تان قرار دهید، زیرا افتاب از پنجره می تواند بر پوست شما تاثیر بگذارد. یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با فاکتور محافظت از آفتاب (SPF) حداقل 30 را انتخاب کنید و آن را روی صورت، گوش ها، گردن و سینه خود بمالید.

از درمان های رتینول یا رتینوئید بهره ببرید

رتینول و سایر رتینوئید ها می توانند اثرات ناشی از جوش، سوختگی پوست یا خطوط ریز ایجاد شده را ترمیم کنند. این مشتفات ویتامین آ می توانند گردش سلولی و فراوری کلاژن را تحریک نموده و ظاهر خطوط و چین و چروک ها را کاهش داده و پوست را صاف کنند. رتینول (نوعی رتینوئید) هم چنین به باز کردن منافذ یاری می کند امری که باعث کاهش جوش ها می گردد.

رتینوئید ها می توانند تحریک کننده باشند بنابراین آن را بر روی بخش کوچکی از پوست آزمایش نموده تا ببینید چگونه واکنش نشان می دهد. اگر همه چیز خوب پیش رفت رتینوئید ها را به آرامی وارد برنامه روزانه خود کنید و با غلظت کم مورد استفاده قرار دهید. استفاده از رتینوئید دو تا سه بار در هفته در شب توصیه می گردد.

روزانه مرطوب کنید

هیدراته نگه داشتن پوست می تواند بافت آن را به اندازه قابل توجهی بهبود بخشد. استفاده از مرطوب کننده دو بار در روز به افزایش محتوای آب پوست شما یاری می کند و سد پوستی را ترمیم می کند و پوست صاف تر را نشان می دهد. هنگام انتخاب یک مرطوب کننده مواد اصلی مانند اسید هیالورونیک یا سرامید ها توصیه می شوند که به طور طبیعی در پوست وجود دارند. مرطوب کننده های حاوی اسید هیالورونیک به آبرسانی، حفظ رطوبت و حجیم شدن پوست یاری می کنند. اسید هیالورونیک هم چنین جوش ها و منافذ مسدود شده را بدتر نمی کند. سرامید ها اسید های چرب هستند که رطوبت را حفظ نموده و از پوست محافظت می کنند. افزودن یک مرطوب کننده با سرامید ها به ترمیم سد پوست یاری می کند تا پوست صاف، پوسته پوسته و خشک گردد و رطوبت را حفظ کند.

میکرونیدلینگ را امتحان کنید

میکرونیدلینگ روشی با اندازه تهاجم پایین است که در آن متخصص پوست با سوزن های ریز سطح پوست را سوراخ می کند. میکرونیدلینگ که درمان القای کلاژن نیز نامیده می گردد به تقویت کلاژن یاری می کند و گردش سلولی را برای بهبود بافت پوست تشویق می کند. میکرونیدلینگ می تواند به حل مسائل بافت مربوط به خطوط ریز، چین و چروک، لکه های تیره، منافذ قابل مشاهده و جای جوش یاری کند. بیش تر افراد به چندین درمان میکرونیدلینگ احتیاج دارند که معمولا بین سه هفته تا هشت هفته از هم فاصله دارند. مشاهده نتایج ممکن است سه تا شش ماه به طول انجامد. هم چنین می توانید میکرونیدلینگ و پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) را ترکیب کنید که دارای فاکتور های رشد است و می تواند به بهبود فراوری کلاژن و محو شدن جای جوش یاری کند.

لایه برداری شیمیایی انجام دهید

در لایه برداری شیمیایی در درجه حرفه ای یک متخصص یا جراح پوست از محلولی شیمیایی برای برداشتن لایه های پوست استفاده می کند. درمان ها می توانند از نظر شدت متفاوت باشند و لایه برداری عمیق احتیاج به جراحی دارد. لایه برداری شیمیایی مانند سایر درمان های مرتبط با لایه برداری باعث خلاص شدن پوست از شر سلول های مرده می گردد گردش سلولی را تحریک نموده و فراوری کلاژن را برای بهبود بافت پوست تحریک می کند.

یک لایه برداری سبک می تواند یک هفته به طول انجامد تا بهبود یابد در حالی که بهبود یک لایه برداری میانه می تواند یک تا دو هفته به طول انجامد و این مدت زمان برای لایه برداری عمیق می تواند تا 21 روز به طول انجامد و احتیاج به انجام چندین جلسه ویزیت دارد. لایه برداری با عمق میانه را برای افرادی که آسیب زیادی از نور خورشید متحمل شده اند توصیه می گردد. اگر رنگ پوست تیره تری دارید مراقب لایه برداری های شیمیایی باشید. چرا که می تواند خطر هیپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره پوستی را افزایش دهد.

لایه برداری لیزری را امتحان کنید

لایه برداری با لیزر یک درمان حرفه ای شدیدتر است که از انرژی نور برای تحریک فراوری کلاژن و حذف لایه بیرونی پوست استفاده می کند. برنامه ریزی برای درمان لایه برداری به وسیله لیزر در پاییز و زمستان توصیه می گردد، زیرا این نوع درمان می تواند پوست را نسبت به نور حورشید حساس تر سازد. ممکن است 30 روز پس از انجام لایه برداری با لیزر نتایج آن را بر روی پوست تان مشاهده نمایید.

چه عواملی باعث تضعیف پوست می گردد؟

تحمع سلول های مرده و یا شرایطی مانند جوش یا اگزما باعث تضعیف پوست می شوند. ژنتیک، آسیب های ناشی از نور خورشید، کم آبی بدن، رژیم غذایی و سیگار کشیدن نیز می تواند به تضعیف پوست دامن بزنند. قرار گرفتن در معرض آفتاب نیز می تواند باعث تشدید شرایط بد بافت پوست گردد، زیرا چربی طبیعی را محدود نموده و شرایط فراوری هیالورونیک اسید طبیعی را بدتر می کند. در نتیجه، آفتاب بیش از حد می تواند پوست را زبر و ناهموار سازد. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و آلودگی نیز باعث از بین رفتن کلاژن می گردد و باعث می گردد خطوط ظریف و چین و چروک بیشتر به چشم بیاید. کم آبی می تواند پوست را سفت و کدر نشان دهد و کاری کند که خطوط ریز بیش تر دیده شوند. افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است نسبت به محصولات مراقبت از پوست، عوامل محیطی یا غذا واکنش نشان دهند.

منبع: فرارو

به "برترین روش ها برای بهبود بافت پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش ها برای بهبود بافت پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید