توافق فرانسه، آلمان و اسپانیا برای ساخت نوع جدیدی از جت جنگی

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، فرانسه، آلمان و اسپانیا در راستای بزرگترین طرح دفاعی اروپا برای ساخت یک جت جنگنده تازه به توافق رسیدند.

توافق فرانسه، آلمان و اسپانیا برای ساخت نوع جدیدی از جت جنگی

برلین امروز آدینه اطلاع داد که 3 کشور فرانسه، آلمان و اسپانیا برای ساخت نوعی تازهی از جت جنگنده در راستای عمل به بزرگترین طرح دفاعی اروپا با هزینه تقریبی بیش از 100 میلیارد یورو به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آلمان در بیانیه ای اظهار داشت که پس از یک دوره مذاکرات فشرده، توافقی صنعتی به دست آمده است که طبق آن 3 کشور اروپایی فرانسه، آلمان و اسپانیا با صنایع مربوط به توافق رسیده اند.

این وزارتخانه در ادامه اضافه نمود که در بالاترین سطح دولت توافق شده است که تحت نظارت فرانسه پروژه ساخت جت تازه جنگی دنبال گردد.

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان در این باره گفت: توافق سیاسی FCAS یک گام بزرگ و ویژه و نشانه ای مهم از همکاری در سطح عالی فرانسه، آلمان و اسپانیاست.

وی در ادامه یادآور شد: این همکاری ها توانایی های نظامی اروپا را تقویت می نماید و دانش مهمی را نه تنها برای آن ها که برای صنایع مرتبط اروپا تضمین می نماید.

پیش از این گفته شده بود که انتظار می رود مرحله بعدی توسعه سیستم هوایی رزمی آینده یا همان FCAS حدود 3.5 میلیارد یورو هزینه داشته باشد که باید به طور مساوی بین 3 کشور اروپایی تقسیم گردد.

وبلاگ تفریح و سرگرمی بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توافق فرانسه، آلمان و اسپانیا برای ساخت نوع جدیدی از جت جنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق فرانسه، آلمان و اسپانیا برای ساخت نوع جدیدی از جت جنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید