شرح زاکانی درباره تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، تهران (پانا) - شهردار تهران درباره تغییرات مدیریتی چند روز اخیر شرح داد.

شرح زاکانی درباره تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران

علیرضا زاکانی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) در جمع وبلاگ تفریح و سرگرمی اظهار کرد: در کل پروژه از میدان شهیدان جی تا فتح و پس از آن نیز بلوار بهار و بعد از آن بزرگراه شهید بروجردی و در نهایت بزرگراه آزادگان و جاده ساوه 9.2 کیلومتر کار بزرگراهی اجرا می گردد.

شهردار تهران با بیان اینکه بخش اول این پروژه که 4.7 کیلومتر است، سال جاری تحت عنوان پروژه شهید بروجردی اجرا و به بهره برداری می رسد، یادآور شد: پنج کیلومتر دیگر آن نیز از بزرگراه فتح تا بلوار دریا در طول مدت 24 ماه اجرا می گردد.

وی با اشاره به تفاهمات صورت گرفته از سوی شهرداری تهران با وزارت دفاع، ارتش و آموزش و پرورش اعلام نمود: تفاهمات لازم با وزارت دفاع و ارتش انجام شد و بازدیدهای لازم صورت گرفت که امیدواریم این طرح در یک بازه زمانی 24 ماهه انجام گردد و به بهره برداری برسد تا گشایش زیادی در بحث ترافیکی غرب تهران فراهم کند

زاکانی بیان نمود: بعلاوه گروه کاری نیز تشکیل می گردد تا بال جنوبی بزرگراه یادگار امام (ره) را آنالیز نمایند؛ به علت وجود معارضان ریزدانه زیادی که در این محدوده وجود دارد، باید بتوانیم ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) تا پل شهید کاظمی و اتصال آن به آزادراه تهران- قم را با تملک املاک اجرا کنیم.

وی با اشاره به تاثیرات ترافیکی اجرای این پروژه یادآور شد: گشایش بزرگی در غرب تهران ایجاد می گردد؛ در شرق تهران و بزرگراه شهید شوشتری این گشایش ترافیکی ایجاد خواهد شد که عملیات عمرانی این بزرگراه نیز ماه گذشته آغاز شد که 9.5 کیلومتر آن نیمه اول سال آینده افتتاح می گردد و فاز دوم آن نیز سه سال به طول می انجامد.

شهردار تهران تاکید نمود: بزرگراه امام علی (ع) و شهید صیاد و تونل شهید متوسلیان بار ترافیکی میانه شهر را کاهش می دهد؛ اقدام کاملا منطقی و دقیق که ان شاءالله با اقدامات بزرگی که انجام می گردد در غرب، شرق و جنوب تهران اتفاق خواهد افتاد.

شهردار تهران در ادامه گفت: اساس کار شهرداری تهران به سمت توسعه حمل و نقل عمومی است تا بتوانیم شهری بر مدار حمل و نقل عمومی و پیاده راه ها داشته باشیم تا بتواند کیفیت زندگی مردم را ارتقا دهد.

وی افزود: این رویکرد حد کف کار ماست و شهر به توسعه بزرگراهی به عنوان حداقل کاری که می توان برای برطرف احتیاج شهروندان انجام دهد؛ نگاه می نماید. همزمان سرمایه گذاری اصلی را در حوزه توسعه مترو و اتوبوسرانی انجام می دهیم سال جاری هدفگذاری ما این است که 2200 دستگاه اتوبوس را به 5500 دستگاه اتوبوس تبدیل کنیم تا مردم یک گشایش بزرگی را در حوزه حمل و نقل عمومی ببینند.

زاکانی ادامه داد: برنامه ریزی شهرداری به سمت حل بنیادی مسائل شهر تهران است.

وی در ادامه درباره انتصابات نو نیز بیان نمود: ما با تمام مدیران عهد و پیمان بستیم که کاری که آغاز می کنیم یک کار جهادی و شبانه روزی است که فارغ از هیاهوهای سیاسی و حدس هایی که در حال اجرا است، بتوانیم یک کار جدی و اساسی را در شهر تهران داشته باشیم بخشی از این ماجرا بحث نیروی انسانی و بخشی نیز مدیریت کار است.

وی یادآور شد: زمانی که در شهرداری کار را آغاز کردیم همه احکام را یکساله زدیم و تدبیر این بود که طی یک سال برآورد می کنیم مابه ازای مجموعه ای که به وسیله شایسته سالاری افراد انتخاب شده اند در راستا آزمون عملی کاری قرار می گیرند و کار انجام می گردد. به کمک خدا بیشتر مدیران آزمون خوبی را پس دادند و خدماتی که امروز شاهد آن هستیم و هر هفته یک افتتاح تا عید داریم محصول کار همین مدیران است. ما نقش مدیریتی را مجدد آنالیز می کنیم.

زاکانی در پاسخ به این پرسش که هفته پیش که پایانه اکباتان افتتاح شد انتقاداتی از سوی شورای دوره گذشته مبنی بر اینکه 90 درصد در دوره گذشته انجام شد و بعلاوه درباره اینکه در بحث تجهیزات متحرک از جمله قطار اقدامی انجام نشده، شرح داد: پایانه اکباتان سالها تعطیل شده بود و عقل سلیم حکم می کرد که کارهای نیمه کاره را تکمیل کنیم لذا هم در جهت کارهای نو گام برداشتیم و هم اولویتی به تکمیل پروژه هایی که به حال خود رها شده بود دادیم. کار شبانه روزی برای تکمیل پایانه انجام شد و بنده نیز همواره تاکید می کنم که برای کارهای خوبی که در گذشته صورت گرفته تشکر می کنیم از جمله پایانه ای که از 14 سال پیش آغاز شده و ما بخش آخر آن که حدود 10 درصد بود را انجام دادیم اما اگر قرار بود این 10 درصد به منوال 4 سال گذشته پیش برود 40 سال طول می کشید.

وی افزود: در بحث قطار نیز تعهدی سال 95 دولت داده بود که یک هزار و 50 واگن را برای شهر تهران اختصاص دهد که به آن عمل نشده بود و سال جاری دولت در حال عمل کردن به تعهداتش است. مجوز ها را صادر نموده و 630 دستگاه واگن را به وسیله فاینانس چین تامین می کنیم. البته ورود واگنها از یک تا یک سال و نیم آینده خواهد بود و تامین 420 دستگاه را نیز ناظر به فراوری داخل دنبال می کنیم که قرارداد 113 دستگاه را با مجموعه قطارملی می بندیم و الباقی را با سایر فراورینمایندگان دنبال می کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه مساله مهم دیگر بحث سرمایه گذاری جدی در بازسازی کلی ناوگان موجود بود، ادامه داد: 800 میلیارد تومان را برای بازسازی در یک مرحله دنبال می کنیم و در کنار آن به وسیله وزارت کشور برای 2 هزار میلیارد تومان دنبال می کنیم که قطعات وارد گردد تا ناوگان موجود را بازسازی کنیم.

وی درباره تامین منابع در شهرداری با بیان اینکه تمام منابع مان را از 3 بخش تامین می کنیم، شرح داد: معمولا بخشی از منابع پروژه های شهری و شهرسازی به وسیله ارزش اضافه نموده از دولت می آمده و این راستا ادامه خواهد داشت؛ بخش دوم به وسیله مولدسازی تمام دارایی های شهرداری است که این کار یک ظرفیت بالایی را برای تهران ایجاد می نماید و در دستور کار ما است و تمام امکانات مان را تبدیل به یک امکانات مولد شده می کنیم. مثلا اگر بنا است زمینی در جایی به فروش برسد روی آن بارگذاری و مولد سازی می کنیم تا چندین برابر به آن ارزش اضافه نموده داده گردد، مبحث دیگر مشارکت است که 231 پروژه مشارکتی برای شهر تهران تعریف کردیم که یکی از آنها پروژه شهید متوسلیان است؛ بنابراین راستا گذشته را تشدید کردیم و در کنار آن راستا مولد سازی و مشارکت را دنبال کردیم و با این اقدامات برای تامین منابع دچار مشکل نخواهیم شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شرح زاکانی درباره تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح زاکانی درباره تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید