جزئیات برکناری 12مدیر بوشهری؛ رئیس جمهور تعارف ندارد ، نارضایتی یک نماینده از برکناری ها ، صرف اینکه مدیر بله قربان گو نباشد نباید برکنار گردد

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، غلامحسین کرمی نماینده مجلس گفت که من این شیوه برکناری مدیران استانی را نمی پذیرم. باید شاخص معین گردد و بر اساس آن شاخص، مدیران مورد ارزیابی قرار بگیرند. در بار اول و دوم باید مدیران ناکارآمد تذکر بگیرند که اگر جبران نکردند با آنها برخورد و برکنار شوند.

جزئیات برکناری 12مدیر بوشهری؛ رئیس جمهور تعارف ندارد ، نارضایتی یک نماینده از برکناری ها ، صرف اینکه مدیر بله قربان گو نباشد نباید برکنار گردد

وبلاگ تفریح و سرگرمی - فتانه احدی: آنچه که دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور را حائز اهمیت نموده، رویکرد تازه دولت مردمی است که علاوه بر رسیدگی به مسائل مردم و افتتاح پروژه ها، ارزیابی عملکرد مدیران استانی در این دوره قوت گرفته است. ظاهرا برکناری مدیرانی استانی ضعیف به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است و بر همین اساس و در سفرهای استانی مدیران ناکارآمد یکی پس از دیگری بر اساس عملکرد ضعیفشان و ارزیابی های اجرا شده از سوی رئیس جمهور برکنار می شوند. چنانکه این آمار فقط در 2 استان به 27 نفر رسیده است.

ایستگاه نخست این تغییرات استان خوزستان بود که 15 مدیر ناکارآمد برکنار شدند. دومین استان، بوشهر است که در ابتدا 5 مدیر معرفی شدند و در ادامه تعداد به 12 نفر افزایش یافت. اکنون باید دید استان بعدی کدام استان و چند مدیر برکنار خواهند شد. رئیس جمهور بارها تاکید نموده که اگر در ارزیابی دولت معین گردد مدیری ناکارآمد است با او تعارف نخواهد داشت.

نماینده بوشهر (دشتی و تنگستان) درباره برکناری مدیران بوشهری گفت: این برکناری ها به مجلس ربطی نداشته است. معاون اجرایی رئیس جمهور در شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت که 5 مدیر بدون ذکر نام برکنار می شوند و پنج مدیر استان مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

غلامحسین کرمی در ادامه افزود: ما در خصوص آنهایی که عزل شدند اطلاعی نداشتیم و لیستی هم ندیدیم. آنهایی که ما فکر می کردیم برکنار می شوند، عزل نشدند.

این نماینده مجلس با اشاره به علت برکناری های استان بوشهر افزود: آن چیزی که به ما اعلام نموده اند به علت عملکرد بد مدیران بوده است. اما من در استان چنین چیزی ندیدم. عده ای بازنشست شده اند. بعضی هم قبل از اعلام از سوی ریاست جمهوری بحث رفتنشان مطرح شده بود.

او افزود: به هر ترتیب من این شیوه عزل و نصب را نمی پذیرم. باید شاخص مشخص گردد و بر اساس آن شاخص، مدیران مورد ارزیابی قرار بگیرند. در بار اول و دوم باید مدیران ناکارآمد تذکر بگیرند که اگر جبران نکردند با آنها برخورد و برکنار شوند. اینکه فی البداهه بر اساس شاخص ها و نمره شخصی خود، آن مدیر نمره قبولی نگیرد که سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

کرمی ادامه داد: اعتقاد من این است که عزل و نصب حق رئیس جمهور است اما اینکه در ارزیابی اولیه به این نتیجه برسیم که مدیر ضعیف است، درست نیست. در یک ارزیابی نمی گردد آن را معین کرد. اگر حتی مدیر ضعیف هم بود باید پارمترها و نقاط ضعف را معین کرد و با دادن فرصت 6 ماه از آن مدیر خواست تا ضعف دستگاه خود را جبران کند.

این نماینده ادامه داد: در شهرهای کوچک وقتی مدیر عزل می گردد، خانواده نیز دیگر چنین مسائلی خواهد شد. بنابراین باید به مدیران فرصتی داد تا عملکرد سازمان و دستگاه خود را اصلاح نمایند.

نماینده بوشهر در استان بوشهر گفت: البته این مسئله بسیار طبیعی است که هر جا مدیر ضعیف و ناتوان بود و عملکرد خوبی نداشت باید عزل و برکنار گردد. حتی مدیری که با سیاست های دولت همراه نیست نباید توقع ماندگاری داشته باشد. اما صرف اینکه مدیر بله قربان گو نباشد نباید برکنار گردد، بلکه اندازه عملکرد شاخصی برای بقا و برکناری باشد. به هر ترتیب من معتقدم باید به مدیر فرصت جبران داد.

اسامی 12 مدیری که پس از سفر رئیسی به بوشهر برکنار شدند

پشت پرده تغییر 15مدیردولتی به دستور رئیسی | کدام مدیران از قطار دولت پیاده می شوند؟ | روایت یک نماینده از علت رئیس جمهوری برای برکناری ها

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات برکناری 12مدیر بوشهری؛ رئیس جمهور تعارف ندارد ، نارضایتی یک نماینده از برکناری ها ، صرف اینکه مدیر بله قربان گو نباشد نباید برکنار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات برکناری 12مدیر بوشهری؛ رئیس جمهور تعارف ندارد ، نارضایتی یک نماینده از برکناری ها ، صرف اینکه مدیر بله قربان گو نباشد نباید برکنار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید