خوانش نمایشنامه علاءالدین و رویای پراید پرنده در تهران

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، علاءالدین و رویای پراید پرنده تئاترنوشتی از احسان شادمانی تئاترپیشه شیرازی به شمار می رود.

خوانش نمایشنامه علاءالدین و رویای پراید پرنده در تهران

چهارشنبه 14 شهریورماه جاری ساعت17 کسانی که علاقه مند به نمایشنامه خوانی هستند می توانند به تئاتر باران تهران رفته و در نمایشنامه خوانی علاءالدین و رویای پراید پرنده شرکت نمایند.

به گفته لیلا دوکوهکی، طراح این نمایشنامه خوانی نمایشنامه فوق اقتباسی بازیگوشانه از هزار و یک شب یا تلخی با مسخرگی واقعیت زندگی ما ایرانیان است که صورتی نمایشی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: اسماعیل مرزبان، لیلا دوکوهکی، یوسف موسوی و امین آرامیان خوانشگران این اثر هستند که تهیه نماینده آن حمید صادقی است.

دوکوهکی، یادآور شد: در این نمایشنامه خوانی عباس سرافراز(آهنگساز) است که با صدای آکا صفوی (خواننده گروه موسیقی لیان، بوشهر) اجرا خواهد شد، این در حالیست که حمیدرضا ظرافت، شاعر دوبیتی ها و حمید صادقی به عنوان برنامه ریز در این برنامه مشارکت دارند.

علاءالدین و رویای پراید پرنده در جریان چهارمین جشنواره تئاتر باران به دبیری رضا بهاروند خوانده می گردد؛ رویکرد اصلی این جشنواره، برجسته سازی نقش آموزش صحیح علمی در تکنیک های نگارش متن، کارگردانی و متدهای بازیگری روز است.

علاءالدین در این نمایش در آپارتمانی کوچک زندگی می نماید، آخرین آرزویش را نموده و اکنون غول به شکلی نامرئی در زندگی او حضور دارد و زندگی اش را تهدید می نماید؛ نمایشنامه علاءالدین و رویای پراید پرنده برداشتی آزاد از حکایت علاءالدین و چراغ جادو هزار و یک شب است.

این نمایشنامه که در قالب کتابی با نام یادگردیده چاپ گردیده، برگزیده تندیس بهترین نمایشنامه از چهارمین جشنواره تئاتر شهر تهران است.

کتاب مجموعه نمایشنامه های احسان شادمانی نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس و فیلمساز شناخته گردیده شیرازی که در انتشارات افراز(ناشر تخصصی سینما و تئاتر) به چاپ رسیده، در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.

3 نمایشنامه از احسان شادمانی با عناوین راحله در این غصه/قصه غرق می گردد اثر برگزیده بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس، گره گشایی گیس های به هم بافته رویا نمایشنامه برگزیده تندیس در چندین جشنواره ملی تئاتر و علاءالدین و رویای پراید پرنده برگزیده چهار تندیس بازیگری، کارگردانی و نویسندگی چهارمین جشنواره تئاتر شهر تهران و برگزیده بیست وششمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس متون این کتاب را تشکیل می دهند.

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، 2 پیش گفتار به قلم فرهاد مهندس پور و احمد سپاسدار برای این مجموعه نمایشنامه به نگارش درآمده است که به تحلیل و گفتمانی درباب نمایشنامه نویسی معاصر ایران و شیوه کار احسان شادمانی می پردازد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "خوانش نمایشنامه علاءالدین و رویای پراید پرنده در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوانش نمایشنامه علاءالدین و رویای پراید پرنده در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید