دریاچه یخی جوکولسالرون، دریاچه ای سحرآمیز و باشکوه

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، دریاچه های یخی همواره یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری جهان بوده اند که افسانه های زیادی را در دل خود جا داده اند.

دریاچه یخی جوکولسالرون، دریاچه ای سحرآمیز و باشکوه

تابه حال شده وبلاگ تفریح و سرگرمین بخواهد به عصر یخ بندان برگردید و دنیا را جور دیگری ببینید؟ رفتن به دریاچه یخی جوکولسالرون این امکان را به شما می دهد که دنیا را در پس یخ و سرما دیدن کنید. یک تور مجازی را همراه مجله گردشگری وبلاگ تفریح و سرگرمی در این دریاچه تجربه کنید.

دریاچه یخی جوکولسالرون کجاست؟

دریاچه یخی جوکولسالرون یک تالاب یخی خیره نماینده است که در جنوب شرقی ایسلند واقع شده است. این دریاچه ویژگی های منحصربه فردی دارد که آن را از همه تالاب های یخی دنیا متمایز می نماید.

پارک ملی واتنایوکول یکی از عجیب ترین و زیباترین پارک های ملی دنیاست که به پارک آتش و یخ معروفیت دارد. دریاچه یخی جوکولسالرون در لبه جنوبی این پارک یخچالی بزرگ که با نام یخچال واتنا شناخته می گردد، واقع شده است. فاصله آن از مرکز ایسلند یعنی شهر ریکیاویک 370 کیلومتر است.

جوکولسارلون یک دریاچه یخی بزرگ است که در نتیجه عقب نشینی یخچال های طبیعی شکل گرفته است. این دریاچه با ذوب شدن یخ از یخچال های طبیعی پر آب شده و یک تالاب زیبا به وجود آمده که به وسیله کوه های یخی مرتفع احاطه شده است.

دریاچه یخی جوکولسالرون مساحتی در حدود 18 کیلومترمربع (7 مایل مربع) را پوشش می دهد. حداکثر عمق آن به حدود 248 متر (814 فوت) می رسد که آن را به عمیق ترین دریاچه ایسلند تبدیل می نماید.

یکی از مجذوب نماینده ترین جنبه های این دریاچه وجود کوه های یخ شناور است. این کوه های یخ از یخچال های طبیعی در پارک ملی واتنا جدا می شوند و به تدریج به داخل تالاب می افتند. در این دریاچه شما با منظره کوه های یخ در مقدار های مختلف که سایه های آبی زیبایی در داخل آب دریاچه به وجود آورده اند و منظره ای مسحورنماینده را ایجاد نموده اند روبرو می شوید.

این دریاچه برخلاف سرما و یخ های زیادش یک زیست بوم عجیب و پررونق دارد. این تالاب خانه طیف متنوعی از حیات وحش است، از جمله فوک هایی که اغلب می توان آنها را در حال استراحت روی کوه های یخ یا شنا در آب مشاهده کرد. بسیاری از گونه های پرندگان، مانند درنای قطبی و اسکوا نیز در این منطقه دیده می شوند.

ساحل الماس دریاچه یخی جوکولسالرون یکی از جاذبه های فوق العاده این دریاچه است. این ساحل ماسه ای سیاه با الماس های درخشان یخی آراسته شده است.

بازدیدنمایندگان می توانند برای کاوش در تالاب و نزدیک شدن به کوه های یخ از تورهای قایق استفاده نمایند. این تورها فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص یخچال طبیعی، مشاهده منظره ها همواره در حال تغییر و گرفتن عکس های نفس گیر فراهم می نماید.

پیشنهاد مطالعه: این دریاچه نفرین شده همه موجودات را به سنگ تبدیل می نماید! را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "دریاچه یخی جوکولسالرون، دریاچه ای سحرآمیز و باشکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه یخی جوکولسالرون، دریاچه ای سحرآمیز و باشکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید