روش درست پختن گوشت و مرغ یخ زده ، سالم ترین روش یخ زدایی گوشت و مرغ را بشناسید

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: زمانی که گوشت یا مرغ برای یخ زدایی در دمای اتاق قرار می گیرد باید حداکثر تا دو ساعت بعد پخته گردد.

روش درست پختن گوشت و مرغ یخ زده ، سالم ترین روش یخ زدایی گوشت و مرغ را بشناسید

غزاله اسلامیان با اشاره به اینکه انجماد باعث می گردد باکتری ها، مخمرها، کپک ها و سایر میکروب های گوشت و مرغ غیرفعال شوند، اظهار کرد: زمانی که یخ گوشت باز گردد میکروب ها می توانند مجدداً فعال و تکثیر شوند.

وی در پاسخ به این سوال که گوشت منجمد را می توان مستقیماً برای پختن غذا استفاده کرد یا خیر، گفت: این کار مسئله ای برای سلامت گوشت ایجاد نمی کند، ولی باید زمان پخت را تا 50 درصد بیشتر در نظر بگیریم و از پخت کامل مطمئن شویم.

اسلامیان توصیه کرد: اگر گوشت یا مرغ را فریز می کنید، در قطعات کوچک تر برش دهید تا از پخت کامل آن مطمئن شوید.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: اطمینان حاصل کنید که گوشت و مرغ به دمای داخلی امن 165 درجه فارنهایت (74 درجه سانتی گراد) رسیده است با این حال، چند استثنا در این قانون وجود دارد به عنوان مثال نباید مرغ و گوشت منجمد را در آرام پز یا در مایکروویو پخت چراکه این روش ها باعث می شوند که مرغ و گوشت برای مدت طولانی در دمای ناامن باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه یخ زدایی گوشت و مرغ در دمای یخچال ایمن ترین روش است، گفت: افرادی که وقت کمتری در اختیار دارند می توانند از وان یا حمام آب سرد یا برنامه برفک زدایی مایکروویو خود استفاده نمایند.

اسلامیان اضافه نمود: رعایت نکات ایمنی غذایی می تواند به افراد در حفظ سلامت و جلوگیری از مسمومیت غذایی یاری کند.

منبع: مهر

منبع: فرارو

به "روش درست پختن گوشت و مرغ یخ زده ، سالم ترین روش یخ زدایی گوشت و مرغ را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش درست پختن گوشت و مرغ یخ زده ، سالم ترین روش یخ زدایی گوشت و مرغ را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید