طوفان و سیل پس از گرمای سوزان اروپا

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، وزش طوفان شدید و جاری شدن سیل در اروپا که از روز چهارشنبه شروع شده تا به امروز منجر به جان باختن 19 نفر از جمله دو کودک شده است.

طوفان و سیل پس از گرمای سوزان اروپا

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، اتریش روز آدینه بیان کرد که پنج نفر از جمله دو کودک چهار و هشت ساله در اثر وزش طوفان عصر پنجشنبه در این کشور جان باخته اند و 13 تن دیگر نیز زخمی شده اند که حال دو نفر از آن وخیم گزارش شده است. در همین حال، سه زن نیز در پی برخورد صاعقه به درخت در اتریش کشته شده اند.

آژانس ملی هواشناسی فرانسه نیز روز پنجشنبه از وزش باد با سرعت 220 کیلومتر در ساعت در این کشور اطلاع داد که تا کنون پنج کشته در جزیره کورس واقع در دریای مدیترانه بر جای گذاشته و موجب قطع برق 45 هزار خانوار شده است. مرگ یک دختر 13 ساله به علت سقوط درخت نیز در میان کشته شدگان جزیره کورس تایید شده است.

مقام های فرانسه بعلاوه با تایید مرگ یک زن 72 ساله و یک مرد 46 ساله و نیز مجروح شدن ده ها نفر بر اثر وقوع طوفان، بیان کردند که 12 تن از مجروحان در بیمارستان بستری شده اند که شرایط جسمانی یک نفر از آن ها وخیم گزارش شده است.

وزش باد شدیدی با سرعت 120 کیلومتر در ساعت و بارش باران سیل آسا روز پنجشنبه باعث جاری شدن سیل در سراسر ایتالیا شد. چنان که در منطقه توسکانی حداقل دو نفر کشته و 18 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش رسانه های ایتالیایی، یک مرد در لوکا و یک زن نیز در کارارا هر دو بر اثر سقوط درختان کشته شدند. در همین حال، چهار نفر در کمپ ساحلی مارینا دی ماسا مجروح شدند و چهار مجروح دیگر در شهر قرون وسطایی بارگا در بیمارستانی بستری شدند.

وقوع طوفان و سیل مرگبار پس از تجربه موج گرما در اروپا رخ داد که کارشناسان آن را از تبعات رخداد تغییرات آب و هوایی در دنیا می دانند.

منبع: فرارو

به "طوفان و سیل پس از گرمای سوزان اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان و سیل پس از گرمای سوزان اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید