ماژول های رباتیک یک ربات بزرگ می سازند

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی به نقل از انگجت، ایده استفاده از چند ربات کوچک برای ساخت یک ربات بزرگ در فیلم های علمی تخیلی مختلفی دیده می گردد. اکنون محققان تصمیم دارند این ایده را به طور واقعی اجرا نمایند.

ماژول های رباتیک یک ربات بزرگ می سازند

درهمین راستا طی پروژه ای در ModLab دانشگاه پنسیلوانیا محققان ربات های ماژولیSMORES-EP را هوشمندتر نموده اند. در اطراف ربات های SMORES-EP چرخ هایی وجود دارد که به آنها یاری می نماید درهر جهتی حرکت نمایند. این ربات ها با چرخاندن آهنرباهایی که در آنها نصب شده می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. به عبارت دیگر این بدان معنا است که دو ربات را می توان به 17 شکل مختلف به یکدیگر متصل کرد.

به این ترتیب می توان تعداد زیادی از ربات های کوچک را در کنار یکدیگر قرار داد تا یک ربات بزرگ تر ساخت.

البته برای تغییر شکل ربات بزرگ مشکلاتی وجود دارد. به عنوان مثال برای تبدیل رباتی که راه می رود به رباتی که یک بازو دارد، ماژول های کوچک باید به شیوه ای خاص در کنار هم قرار گیرند و جدا شوند.

محققان معتقدند اگر ربات ها یک وضعیت را حفظ نمایند، بیشترین میزان کارآمدی را خواهند داشت. برای ساخت بعضی اشکال ربات باید ماژول های کوچک به یکدیگر یاری نمایند. در این وضعیت یک ماژول به عنوان یاری نماینده ماژول دیگر را به سمتی راهنمایی می نماید که در مکان جدید خود قرار بگیرد.

ربات های ماژولی انعطاف پذیری بیشتری نسبت به ربات های استاندارد دارند. به عبارت دیگر آنها می توانند خود را تعمیر نمایند و خود را با محیط های ناشناخته وفق دهند. بنابراین می توان از آنها در مأموریت های فضایی استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ماژول های رباتیک یک ربات بزرگ می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماژول های رباتیک یک ربات بزرگ می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید