معبر مرزی دوکوهانه به عنوان ترمینال صنایع دام تصویب شد

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، محمدمهدی مروج الشریعه یکشنبه شب در جلسه نشست والی ولایت فراه افغانستان با تجار بخش خصوصی خراسان جنوبی در بیرجند با بیان اینکه بزرگان تاجر زیادی از ولایت فراه در استان وجود دارد، گفت: ریشه تجارت پروری در افغانستان، ولایت فراه است.

معبر مرزی دوکوهانه به عنوان ترمینال صنایع دام تصویب شد

مروج الشریعه اظهار کرد: تاجرانی از ولایت فراه افغانستان از سال ها گذشته در خراسان بزرگ وجود داشته که در ابعاد مختلف فعالیت می نمایند.

وی خواهان تشکیل اتاق بازرگانی مشترک بین بیرجند و فراه شد و اعلام کرد: اگر اتاق مشترک بازگانی بیرجند و فراه راه اندازی گردد، هشت مسئله مهم حل می گردد که تمام مسائل بعدی زاییده این هشت مسئله است.

فراوری مشترک مورد توجه قرار گیرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: تجارت بین دو ولایت اجتناب ناپذیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اعلام کرد: مسائل گمرکی زیادی بین دو کشور وجود دارد که می تواند با تشکیل کمیته مشترک بین والی فراه افغانستان و بیرجند آنالیز گردد.

مروج الشریعه اعلام کرد: وظیفه ما این است که به عنوان نمایندگان حاکمیت دو کشور، بستر کار را در سهل ترین شرایط فراهم کنیم.

وی خطاب به فعالان اقتصادی در بخش خصوصی اعلام کرد: باید برای برطرف مشکلات خود تا زمانی جلسه برگزار کنید تا به یک مفاهمه مشترک، سهل و آسان برسید.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت ارتباطات تجاری در حوزه های مختلف، اعلام کرد:متاسفانه کمتر به فراوریات مشترک پرداخته گردیده است.

وی اعلام کرد: به سرمایه گذاران و تجار افغانستانی توصیه می کنیم با فراورینمایندگان استان های نوار شرق جمهوری اسلامی، فضایی فراهم نمایند که با استفاده از مزیت های دو کشور به فراوریات مشترک برسیم.

ضرورت ورود به فراوری مشترک در بخش نرام افزاری

مروج الشریعه با اشاره به واردات دام از افغانستان به کشور اعلام کرد: باید کشتارگاهی در مرز در راستای حفظ منافع مشترک برای ولایت فراه و جمهوری اسلامی ایجاد گردد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: فراوریات مشترک و رعایت موازین مبادلات در توازن یک تجارت حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بازارهای منطقه تشنه فراوریات مشترک ایران و افغانستان است، اضافه نمود: نباید بگذاریم جهان برای ما این مسئله را مدیریت کند.

مروج الشریعه فراوریات مشترک را پایه ای برای آینده بلند مدت سرمایه گذاری دانست و گفت: فراوری ثروت برای تجارت مشترک باید به حوزه هایی غیر از کالاهای فیزیکی ورود کنیم.

وی با بیان اینکه 80 دانشجوی افغان در خراسان جنوبی نعمتی برای استان است، گفت: این افراد برای سرمایه گذاری در بخش فراوری نرم افزار، آماده هستند.

بازارچه یزدان ترمینال انرژی و فرآورده های نفتی

مروج الشریعه با بیان اینکه باید عرصه استفاده از ظرفیت جوانان فراهم گردد، اظهار کرد: تمام این اقدامات در پرتو ایجاد اتاق مشترک بازرگانی بیرجند و فراه قابل انجام است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه استاندارد ما بین فراه و خراسان جنوبی ضروری است، گفت: باید سیستم هایی داخلی در مرز وجود داشته باشد تا از ورود کالاهای فاقد کیفیت جلوگیری کند.

مروج الشریعه اعلام کرد: تجار و فعالان اقتصادی نباید به درخواست هایی مبنی بر فراوری کالاهای زیر استاندارد تن دهند چراکه بازار به دنبال کالاهای با کیفیت است.

وی با اشاره به مزر یزدان و دوکوهانه خراسان جنوبی اعلام کرد: معبر مرزی دوکوهانه به عنوان ترمینال صنایع دام و دامپروری تصویب گردیده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین بازارچه یزدان به عنوان ترمینال انرژی و فرآورده های سوختی تصویب گردیده است.

مروج الشریعه ادامه داد: سرمایه گذاران ایران و افغانی آمادگی دارند با استقرار پنل های خورشیدی در دو طرف مرز، برق فراوری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "معبر مرزی دوکوهانه به عنوان ترمینال صنایع دام تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبر مرزی دوکوهانه به عنوان ترمینال صنایع دام تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید