نابغه ایرانی شطرنج جهان را مات و مبهوت کرد ، فیروزجا روی قله جهان

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، علیرضا فیروزجا شطرنج باز مطرح ایرانی به صدر جدول بهترین بازیکنان دنیا در فرمت بلیتس رسید.

نابغه ایرانی شطرنج جهان را مات و مبهوت کرد ، فیروزجا روی قله جهان

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی الاصل شطرنج دنیا با ریتینگ 2904 در صدر جدول بهترین بازیکنان دنیا در فرمت بلیتس (برق آسا) نهاده شد.

فیروزجا در حالی با ریتینگ 2904 در رتبه نخست دنیا نهاده شده که هیچ بازیکن دیگری، حتی قهرمان دنیا، ریتینگ بالای 2900 در بلیتس ندارد. پیش از این هیکارو ناکامورا با اندکی اختلاف نسبت به فیروزجا در صدر قرار داشت اما با از دست دادن 25 واحد ریتینگ، به رده دوم سقوط کرد و فیروزجا صدرنشین شد.

بلیتس فرمتی از شطرنج است که هر یک از بازیکنان بسته به نوع تورنمنت برای کل بازی 3 تا 5 دقیقه زمان دارند. پس از فیروزجا، ناکامورا مشهور به سلطان شطرنج سریع دنیا با ریتینگ 2884 در جایگاه دوم قرار گرفته است. فابیانو کاروآنای ایتالیایی-آمریکایی و مگنوس کارلسن نابغه نروژی و نفر اول رنکینگ فیده در رده های بعدی قرار دارند.

فیروزجا شهریورماه امسال نیز در سوپرتورنمنت سینگفیلد شرکت کرد و قهرمان شد. البته شطرنج باز ایرانی الاصل در ریتینگ فیده همچنان در رتبه چهارم قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "نابغه ایرانی شطرنج جهان را مات و مبهوت کرد ، فیروزجا روی قله جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابغه ایرانی شطرنج جهان را مات و مبهوت کرد ، فیروزجا روی قله جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید