نمایشگاه های تخصصی فرصتی برای تقویت رسانه های تخصصی است، اکنون در جنگ افکار عمومی به سر می بریم

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، محمد خدادی با اشاره به نمایشگاه برگزاری نمایشگاه تخصصی دارویی (ایران فارما) گفت: این نمایشگاه های تخصصی باید موجب تقویت رسانه ها و کارکرد تخصصی آنها باشد.

نمایشگاه های تخصصی فرصتی برای تقویت رسانه های تخصصی است، اکنون در جنگ افکار عمومی به سر می بریم

به گزارش خبرنگار فرهنگی وبلاگ تفریح و سرگرمی، محمد خدادی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه کتاب های پزشکی، دارویی و دانشگاهی و سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور کشور که در مصلای تهران افتتاح شد، گفت: فرآیند بهداشت، درمان و دارو بخشی از زندگی مردم است و امروزه دیگر پزشکان نیستند که درباره پزشکی اطلاعات دارند و داروسازان نیستند که در مورد دارو اطلاعات دارند بلکه هر کسی که قدرت جستجو در اطلاعات و انتخاب آن را دارند در زمینه های تخصصی نیز اطلاعات دارد.

وی اضافه کرد: آنچه امروز احتیاج اصلی هر بخشی از جامعه و به ویژه جامعه پزشکی است این است که به موضوع اطلاعات توجه ویژه ای داشته باشید.

خدادی، اختلال اطلاعات را بحران جدی اطلاعات در جامعه کنونی دانست و گفت: اغتشاش اطلاعات ریشه در تکثیر منابع دارد؛ منابعی که بعضاً هویت ندارند و منابعی که هویت آنها شناخته شده نیستند .

معاون وزیر ادامه داد: مرجع سازی، منبع سازی، مستند سازی آن و ریاضی کردن اطلاعات در جامعه امروز یک ضرورت است.

وی باور پذیر کردن اطلاعات را ضروری دانست و گفت: امروز ما باید بین منبع و مرجع خبر و مخاطب ارتباط مستقیم برقرار کنیم .

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران فارما گفت: ظرفیتی که در این نمایشگاه فراهم شده است توجه جدی به عنصر اطلاعات در بستر رسانه هاست؛ لذا انتظار این است که به جای تبلیغ دنبال تبیین باشیم و به جای هواداری و حمایت به دنبال شریک سازی باشیم.

خدادی با تاکید بر اینکه به خط برگشت اطلاعات باید توجه شود و یک ارتباط دو سویه ایجاد شود، گفت: تضارب اطلاعات بین گیرنده و فرستنده اطلاعات که همان خوانندگان و گویندگان هستند باید مورد توجه قرار گیرد .

به گفته وی در جامعه کنونی بیش از آنکه حرف بزنیم باید بشنویم و بیش از آن که سوال کنیم باید به سوالات پاسخ دهیم و پاسخ ما به سوالات همان احتیاج مخاطبان ما باشد .

وی ادامه داد: امروز رسانه ها باید به بعد از خبر توجه نمایند چون خبر در دست آنها نیست و شبکه های اجتماعی خبر را مدیریت می نمایند.

خدادی اضافه کرد: بعد از خبر یعنی تخصصی شدن خبر، یعنی اینکه رسانه های ما باید وارد فضای تعیین شوند و جای خود را در زندگی مردم و در مرجع سازی اطلاعات باز نمایند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این نمایشگاه باید فرصتی باشد برای تقویت رسانه ها و تقویت کارکرد تخصصی رسانه ها .

وی با بیان اینکه کارکرد تخصصی رسانه ها باید متناسب با احتیاج زندگی مردم باشد تاکید نمود: امروزه نمی توانیم فرایند فراوریی انجام دهیم و مخاطبان آن فراوری را نادیده بگیریم و یا برای آنها برنامه نداشته باشیم، بلکه باید متناسب با خواست مخاطب برای مخاطبان برنامه ریزی کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دنیای جدید رسانه ها دنیای فرصت ها است، گفت: در این میان شبکه های اجتماعی نه تنها تهدید نیستند بلکه فرصتی هستند برای افرادی که در رشته های مختلف از جمله دارو، بهداشت و درمان کوشش می نمایند.

وی گفت: می توان از این فضا با ایجاد ارتباط دو سویه در بستر اطلاعات امکان پیشرفت، اثر گذاری و موفقیت را بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه باید از فرصت ها برای آسیب شناسی کارکرد فراوری اطلاعات بهره گرفت، گفت : توجه کردن به نقش رسانه به عنوان بخش اصلی فرایند فعالیت هایی که در حوزه بهداشت و درمان در جامعه انجام می شود ، لازم است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس عنوان نمود: امروز جنگ اصلی که به کشور تحمیل شده جنگ تحمیلی مالی و جنگ افکار عمومی است.

وی اضافه کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند این جنگ، جنگی است که اراده های ما را باخبر تضعیف می نماید.

خدادی گفت: طبیعتاً جریان رسانه ما قدرت هم افزایی، همدلی، همبستگی، همکاری و قانع کردن را در خود دارد و آن را روز به روز تقویت می نماید .

وی ادامه داد: باید از همه شهدای انقلاب اسلامی، افرادی که با خون خود سند خلوص و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را امضا کردند یادی کرد .

وی گفت: ما از نسل آن شهدا هستیم و با مقاومت حداکثری در برابر زیاده گویی ها ایستادگی خواهیم کرد.

Sina, [24.09.19 13:19]

لازم به ذکر است که چهارمین نمایشگاه کتاب های پزشکی، دارویی و دانشگاهی و سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور کشور از 2 - 4 مهر ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بر پاست.

این نمایشگاه در روزهای یاد شده از ساعت 9 صبح تا 18 پذیرای علاقه مندان است و ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است .

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نمایشگاه های تخصصی فرصتی برای تقویت رسانه های تخصصی است، اکنون در جنگ افکار عمومی به سر می بریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه های تخصصی فرصتی برای تقویت رسانه های تخصصی است، اکنون در جنگ افکار عمومی به سر می بریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید