همه ظرفیت ها و کمبودهای اورژانس در ایران

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، اورژانس در ایران از جمله سازمان های خدماتی و امدادی کشور است که با همه توان خود تلاش می کند تا مقدار آسیب پذیری شهروندان را به حداقل برساند.

همه ظرفیت ها و کمبودهای اورژانس در ایران

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، اما اورژانس ایران به دلیل یک سری کمبودها و معضلات به شدت آسیب پذیر است که توجه و رفع این این مسائل از نیازهای ضروری آن است. با این وجود بد نیست تا اطلاعات مختصری از ظرفیت ها، کمبودها و چالش های اورژانس در ایران آشنا شویم.

زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه

در اغلب شهرهای کشور در کمتر از 8دقیقه اورژانس به محل حادثه می رسد. این زمان در شهرهای بزرگ تر هم کمتر از 10دقیقه است. 80درصد ماموریت های اورژانس معادل 3تا 4میلیون ماموریت در 12- 10شهر بزرگ کشور انجام می شود. حدود یک تا 2میلیون ماموریت هم در بقیه شهرها انجام می شود.

کمبود 50درصدی پایگاه در تهران

در تهران باید 450پایگاه اورژانس وجود داشته باشد اما در حال حاضر 220پایگاه وجود دارد؛ یعنی 50درصد کمبود پایگاه. در هر پایگاه باید 2آمبولانس مستقر باشد؛ یعنی باید در تهران 800آمبولانس وجود داشته باشد اما 220آمبولانس فعال است. از طرف دیگر فقط آمبولانس و پایگاه نیست باید نیروی کافی هم وجود داشته باشد که این موضوع به منابع مالی نیاز دارد.

مزاحمت های تلفنی برای اورژانس

حدود 10درصد از تماس هایی که با اورژانس گرفته می شود، مزاحمت تلفنی است. مثلا در بین مزاحمت ها فردی را داریم که در یک روز 240مرتبه تماس گرفته و مزاحمت ایجاد کرده است. بعضی از آنها بیمار هستند که مزاحمت ایجاد می کنند. افراد دیگری هم هستند که تنها هستند و می خواهند یک هم زبان داشته باشند که با اورژانس تماس می گیرند. دسته دیگری هم که رفتارشان دور از شأن انسانیت است که تماس می گیرند و توهین می کنند.

نکات ویژه

3200 پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد که شامل بیش از 1800پایگاه جاده ای است.

52 پایگاه هوایی اورژانس در کشور وجود دارد که یکی مخصوص هواپیما و 51مورد دیگر برای فرود بالگرد است.

اورژانس کشور حدود 26هزار نفر پرسنل فعال دارد.

حدود 5هزار آمبولانس در کشور فعال است.

اورژانس کشور حدود 60 اتوبوس آمبولانس در اختیار دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "همه ظرفیت ها و کمبودهای اورژانس در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه ظرفیت ها و کمبودهای اورژانس در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید