هنرستان تازه تاسیس با کمبود فضا روبرو است!

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، هنرستان کشاورزی یاسوج در مهر ماه سال تحصیلی 96- 97 ایجاد و راه اندازی شد که هم اکنون با مشکل کمبود فضای فیزیکی روبرو است.

هنرستان تازه تاسیس با کمبود فضا روبرو است!

به گزارش خبرنگار وبلاگ تفریح و سرگرمی، این هنرستان سال گذشته با 50 دانش آموز پایه دهم در رشته های گیاهان دارویی و شیلات شروع بکار کرد اما امسال با توجه به این که فضای آموزشی بیشتری احتیاج دارد با مشکل روبرو گردیده و این در حالی است که 50 دانش آموز نیز برای امسال پذیرش و ثبت نام نموده است.

عباس صلاحی اردکانی، رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت این هنرستان به خبرنگار وبلاگ تفریح و سرگرمی گفت: این هنرستان با کوشش ها و پیگیری های زیاد ایجاد و راه اندازی گردیده است که در دومین سال پس از تاسیس تعداد دانش آموزان این هنرستان به 100 نفر خواهد رسید.

وی اضافه نمود: با توجه به اضافه شدن 50 دانش آموز جدید طی امسال این هنرستان با کمبود فضای فیزیکی روبرو گردیده و در صورت برطرف نشدن این مشکل، برای مهر ماه مشکل دارد.

صلاحی اردکانی، اظهارکرد: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی فضای فیزیکی لازم را برای این هنرستان داشت اما بخشی از فضای فیزیکی در نظر گرفته گردیده برای این هنرستان در اختیار سازمان نظام مهندسی کشاورزی که یک تشکل غیر دولتی(اعضای این تشکل 6 نفر است که 12 اتاق در اختیار دارند) است، نهاده شد که سازمان جهاد کشاورزی باید این تشکل غیر دولتی را جا به جا کند و یا فضای فیزیکی در اختیار آنها را کاهش داده و به فضای هنرستان اضافه کند.

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: امیدواریم فکری و چاره ای اساسی برای برطرف مشکل فضای فیزیکی هنرستان کشاورزی یاسوج که به تربیت متخصص در زمینه گیاهان دارویی و شیلات می پردازد، اندیشیده گردد تا این هنرستان به تعطیلی کشیده نگردد.

صلاحی اردکانی اضافه نمود: انتظار داریم با توجه به این که ثبت نام از دانش آموزان در سال دوم برای پذیرش انجام گردیده مسئولان استان یاری و همکاری نمایند تا این دانش آموزان با مشکل روبرو نشوند.

ایوب رضایی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار وبلاگ تفریح و سرگرمی گفت: هنرستان کشاورزی یاسوج از جمله هنرستان های وابسته به جهادکشاورزی است که طبق توافق نامه باید فضا، نیرو، تجهیزات و امکانات لازم را فراهم کند.

استان به دو رشته گیاهان دارویی و شیلات که در این هنرستان پذیرش دانش آموز گردیده، احتیاج دارد و این هنرستان با همکاری آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی (مرکز تحقیقات کشاورزی) ایجاد و راه اندازی گردیده است.

امسال دانش آموزان پایه یازدهم هم در این مرکز حضور دارند و برای پذیرش دانش آموز طی سال تحصیلی جدید در پایه دهم به دو کلاس درس احتیاج دارد که با کمبود فضای فیزیکی روبرو است و جهادکشاورزی با جابه جایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی می تواند این کمبود و مشکل را برطرف کند.

امیدواریم با رایزنی ها و پیگیری های اجرا شده با جهاد کشاورزی استان بتوانیم مشکل کمبود فضای فیزیکی این هنرستان را برطرف کنیم.

الیاس تاج الدینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این رابطه به خبرنگار وبلاگ تفریح و سرگرمی گفت: باید به فکر برطرف مشکل فضای فیزیکی هنرستان کشاورزی یاسوج به صورت بنیادی و بلند مدت باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به این که این هنرستان می خواهد در سال های آینده به فعالیت خود ادامه دهد و پذیرش دانش آموز داشته باشد باید فکری اساسی برای این مشکل گردد.

تاج الدینی بیان نمود: سعی بر حل مشکل این هنرستان طی امسال دارم اما با این وضعیت در سال آینده دوباره با مشکل فضای فیزیکی روبرو خواهند شد، این مشکل طوری نیست که با یک کلاس و یا دو کلاس درس برطرف گردد بلکه باید به صورت اساسی برای این مسئله فکر گردد.گزارش از: عیسی فتحی خبرنگار وبلاگ تفریح و سرگرمی منطقه کهگیلویه و بویراحمدمنبع: خبرگزاری ایسنا

به "هنرستان تازه تاسیس با کمبود فضا روبرو است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرستان تازه تاسیس با کمبود فضا روبرو است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید