پیمانکاران در تکمیل خطوط مترواز ظرفیت های داخلی استفاده نمایند

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، علی امام در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به جزییات جلسه ای که رییس شورای شهر تهران، شهردار تهران و پیمانکاران خط 6 مترو داشتند، گفت: در این جلسه رئیس شورا و شهردار تهران تاکید داشتند پیمانکاران فعالیت و ورود تجهیزات را منوط به تزریق نقدینگی به پروژه ننمایند و از ظرفیت های داخلی خود استفاده نموده و کار را تکمیل نمایند و اینکه افتتاح 10 کیلومتر از خط 6 در انتظار نقدینگی باشد، مورد انتقاد رئیس شورای شهر بود.

پیمانکاران در تکمیل خطوط مترواز ظرفیت های داخلی استفاده نمایند

وی گفت: به اعتقاد آنها منابع مالی در اولین فرصت ممکن تامین خواهد شد اما کار نباید به خاطر منابع مالی متوقف بماند. در این رابطه شهردار تهران مثالی از دیدار خود با مدیران قرارگاه خاتم الانبیا زدند که در این دیدار توافق شد که قرارگاه از ظرفیت های خود کارگاه های پروژه هایی که در آن حضور دارد را فعال کند و شهرداری ظرف 6 ماه آینده منابع مالی مورد احتیاج را فراهم کند.

امام در پاسخ به پرسشی در خصوص بدهی پیمانکاران اصلی به پیمانکاران کوچک، گفت: حجم زیادی از بدهی پیمانکاران خرد پرداخت گردیده، امیدواریم پرداخت به پیمانکاران اصلی افزایش پیدا کند تا دست آنها هم برای پرداخت بدهی های پیمانکاران جزء بازتر گردد و بتوانیم بدهی آنها را تسویه کنیم.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه در خصوص جزییات انتشار 700 میلیارد اوراق مشارکت هم توضیخ داد :شهرداری سال گذشته مجوز انتشار 2000 اوراق مشارکت را از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور گرفت، این 2000 میلیارد تومان، 1000 میلیارد مختص خط 7 و 1000 میلیارد برای خط 6 بود.

او ادامه داد: مجوزهای لازم برای کلانشهرها در روز 28 اسفند ماه سال گذشته صادر شد و متروی تهران توانست بانک عاملی برای انتشار این اوراق پیدا نموده و یک بانک خصوصی متعلق به کلان شهرهای کشور عاملیت 700 میلیارد تومان از این اوراق را قبول کرد و در نوبت اول انتشار که همان 28 اسفند بود، رقمی جزئی فروخته شد.

امام با بیان اینکه هفته گذشته انتشار 700 میلیارد انجام شد و پس از آنکه این اوراق خریداری نشد، گفت: در روز پایانی کل اوراق توسط بانک منتشرکننده به صورت بلوکی خریداری شد. بر اساس قانون، این امکان وجود دارد که اگر مردم اوراق مشارکت را نخریدند، ناشر به دلیل تأمین سرمایه می تواند در طی شرایط خاص به صورت یکجا اوراق را خریداری و طبق ضوابط معین، از آن استفاده کند. اول شهریور ماه روز پایانی این اوراق بود و یک بانک خصوصی متعلق به کلان شهرهای کشور نیز به طور کامل این اوراق را خریداری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پیمانکاران در تکمیل خطوط مترواز ظرفیت های داخلی استفاده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمانکاران در تکمیل خطوط مترواز ظرفیت های داخلی استفاده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید