چطور در فرودگاه دبی مالیات خریدهایتان را پس بگیرید؟

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، خرید معاف از مالیات یا Tax Free یعنی خریداری اقلام مالیات دار در دبی که خریداران می توانند با ارائه مستندات خرید خود در محل خروج از کشور، مالیات بر ارزش افزوده اعمال شده بر این اقلام را پس بگیرند و هزینه های سفر خود را کاهش دهند. هر توریست خارجی که به دبی سفر می نماید واجد شرایط استرداد مالیات بر ارزش افزوده است.

چطور در فرودگاه دبی مالیات خریدهایتان را پس بگیرید؟

منظور از تکس فری یا معاف از مالیات خرید چیست؟

در سفرهای خارجه گاهی پیش می آید که بر روی درب فروشگاه عبارت تکس فری Tax Free به چشم می خورد. سیستم تکس فری یا معاف از مالیات به منظور کاهش هزینه سفر و خرید آن ها در طول سفر طراحی شده است. گردشگرانی که قصد دارند مدت زمانی کوتاه در دبی اقامت داشته باشند، می توانند در هنگام خرید از مغازه هایی که شامل سیستم تکس فری می شوند، بدون پرداخت مالیات خرید نمایند. حذف مالیات بر ارزش افزوده هنگام خرید به ویژه اگر خرید به مقدار زیاد باشد، هزینه های سفر برای گردشگران را تا مقدار بسیار زیادی کاهش می دهند.

تا چه زمانی می توان برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خرید اقدام کرد؟

رسید تراکنش معاف از مالیات افراد باید ظرف 90 روز از تاریخ خرید به تایید برسد. در غیر این صورت، خرید منقضی شده و امکان استرداد وجه وجود ندارد. خرید از فری شاپ ها در دبی دارای محدودیت است و گردشگران باید حداقل 250 درهم خرید داشته باشند تا بتوانند از سیستم تکس فری استفاده نمایند. سقف خرید از این فروشگاه ها نیز تا 3 هزار درهم است که می توان هزینه آن را به صورت نقدی یا کارت اعتباری پرداخت کرد. فری شاپ های دبی در بعضی از ماه های سال، تخفیفات فوق العاده ای برای گردشگران در نظر می گیرد. یکی از برترین حراجی های فری شاپ در دبی در 20 دسامبر هر سال برگذار می گردد و 25 درصد تخفیف بر روی تمامی اجناس قرار می گیرد.

چگونه و کجا تکس فری خود را دریافت کنیم؟

استفاده از تکس فری یا سیستم معاف بر مالیات در همه فروشگاه ها اجرا نمی گردد و تنها در فروشگاه هایی امکان پذیر است که این خدمات را ارائه می دهند و دارای تابلو Tax Free هستند. افراد پس از خرید، فرم استفاده از تکس فری را از صندوق دار تحویل می گیرند و اطلاعاتی همانند نام و نام خانوادگی، محل اقامت و آدرس و شماره پاسپورت خود را در آن وارد می نمایند. در زمان خروج از کشور با تحویل مدارک معاف بر مالیات خرید به بخش تکس فری گمرک فرودگاه می توان این مبلغ را به دو صورت ارز آن کشور یا دلار باز پس گرفت.

نکات طلایی برای عدم پرداخت مالیات بر خرید در دبی

* در زمان خرید از فروشگاه های تکس فری، فرم مربوطه را از صندوق دار تحویل بگیرید. فاکتور باید سه برگی بوده و اطلاعات شما همراه با مبلغ هرید و مالیات بر ارزش افزوده در آن درج شده باشد.

* برای راحتی بیشتر در زمان ارائه مدارک در فرودگاه دبی، بهتر است تمامی خریدها با پاسپورت یک نفر انجام گردد.

* مبلغ استرداد وجه قابل پرداخت به دو صورت نقدی یا واریز به کارت بین المللی است، از آن جایی که بسیاری از گردشگران دارای کارت اعتباری بین المللی نیستند، بهتر است مبلغ را به صورت نقدی دریافت نمایند.

منبع: همگردی

به "چطور در فرودگاه دبی مالیات خریدهایتان را پس بگیرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در فرودگاه دبی مالیات خریدهایتان را پس بگیرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید