چند توصیه به بیماران خاص قبل از سفر نوروزی

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، هداوند با اشاره به ارائه خدمات به بیماران خاص در کلینیک های طرح سلامت نوروزی گفت: بیماری های هموفیلی ،تالاسمی، ام اس، پیوند، دیالیز، متابولیسم، سرطان ها و بسیاری از بیماری های قلب و عروقی جزء بیماری های خاص به حساب می آیند. بیمارانی که مبتلا به چنین بیماری های خاص و صعب العلاج هستند و قصد سفر های نوروزی دارند می توانند با برنامه ریزی دقیق از خدمات سلامت خود استفاده نمایند.

چند توصیه به بیماران خاص قبل از سفر نوروزی

وی اظهار کرد: ما به همه بیماران توصیه می کنیم قبل از آغاز سفر از شرایط مرکز درمانی مقصد خود اطلاعات کافی داشته باشند. بیماران باید داروهای خود را در مبدا تهیه و همراه داشته باشند و قبل از سفر حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت طرح سلامت نوروزی را برای ایام تعطیلات در نظر گرفته است اظهار کرد: تمام مراکز دولتی و دانشگاهی و بیمارستان ها به شکل شبانه روز در خدمت مردم هستند. در طرح سلامت نوروزی به خصوص در شهر های پر رفت و آمد سعی شده داروهای کافی برای بیماران خاص تهیه گردد.

هداوند بیان نمود: بیماران تالاسمی احتیاجمند خون، بیماران متابولیسم که احتیاجمند تزریق آنزیم هستند، بیماران ام اس یا سرطانی باید هماهنگی میان مبدا و مقصد را در نظر بگیرند تا راحت تر بتوانند خدمات سلامت درمان را دریافت نمایند.

وی گفت: اورژانس ها برای کل بیماری های خاص و صعب العلاج و فوریت های پزشکی آماده هستند.

هداوند با تأکید بر اینکه بیماران خاص قبل از آغاز سفر حتما داروهای مخصوص خود را برای ایام سفر تهیه نمایند، افزود: بسیاری از داروخانه ها در سطح شهر خصوصی هستند و در چند روز نوروز که تعطیل است اگر بیماران احتیاج به داروی خاص خود داشته باشند ممکن است دچار مشکل شوند.

منبع: گردشبان

به "چند توصیه به بیماران خاص قبل از سفر نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند توصیه به بیماران خاص قبل از سفر نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید