کنگره ملی ام اس در ساری شروع شد، وجود 3000 بیمار در مازندران

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، دبیر دوازدهمین کنگره ام اس کشور صبح پنجشنبه در مراسم افتتاحیه هدف از برگزاری این کنگره را تبیین دستاوردهای دربیماری ام اس به ویژه داروهای خوراکی، اقدامات توان بخشی و پرستاری بیان کرد.

کنگره ملی ام اس در ساری شروع شد، وجود 3000 بیمار در مازندران

محمود عابدینی با اشاره به ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره ام اس ، گفت: 255 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که از این تعداد 31 مقاله به صورت سخنرانی، 81 مقاله ازنظر محتوا و فرمت علمی و مابقی به صورت پوستر انتخاب شدند.

وی در خصوص مهمانان و مدعوین دوازدهمین کنگره ام اس کشور، گفت : در این کنگره متخصصان، جراحان مغز و اعصاب، داروسازان، پرستاران، فیزیوتراپیست، پزشکان عمومی، زنان و زایمان و پزشکان داخلی و از کشورهای ایتالیا، کانادا، آلمان و سوریه حضور دارند.

عابدینی در خصوص تعداد بیماران ام اس در مازندران، با بیان اینکه در مازندران حدود سه هزار بیمار ام اس داریم، در خصوص آمار بیماران ام اس در کشور، اذعان داشت: در کشور حدود 90 هزار بیمار ام اس داریم و حدود 45 هزار نفر دارو مصرف می نمایند.

عابدینی در خصوص برگزاری کنگره ام اس ، اضافه نمود: این کنگره با موضوع تخصصی، تازه های تشخیصی و درمانی، توان بخشی و غیره به مدت دو روز در مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کنگره ملی ام اس در ساری شروع شد، وجود 3000 بیمار در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره ملی ام اس در ساری شروع شد، وجود 3000 بیمار در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید