یوگای صورت جدیدترین روند ضد پیری داغ شده در تیک تاک است، اما آیا واقعاً این روش عملکردی هم دارد؟

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، تیک تاک سرشار از تکنیک هایی است که ظاهراً ظاهر ما را جوان نگه می دارد، که با توجه به اینکه بیشترین درصد کاربران آن زیر 25 سال هستند، کمی عجیب به نظر می رسد. آخرین روش جوان سازی داغ شده در این شبکه این اجتماعی؟ یوگای صورت.

یوگای صورت جدیدترین روند ضد پیری داغ شده در تیک تاک است، اما آیا واقعاً این روش عملکردی هم دارد؟

یوگا صورت چیست؟

ایده یوگای صورت مدتی است که مطرح شده است، این یوگا هر چند سال یک بار در شبکه های اجتماعی محبوبیت دوباره پیدا می کند. این بار، این تیک تاک است که داغ شده، جایی که ویدیو های یوگای صورت بیش از 2 میلیارد بازدید داشته است. اما یوگای صورت واقعا چیست؟

دکتر Amy B. Lewis، متخصص پوست و مدرس معتبر یوگا، می گوید: یوگای صورت ورزش هایی برای تقویت و کشش عضلات صورت است. معمولاً شامل مالش، کشش یا کشیدن نواحی مختلف صورت است که اغلب بر عضلات خاصی تمرکز می کند.

اگر فکر می کنید که کمی شبیه ماساژ است، اشتباه نمی کنید. یوگای صورت در واقع تشابه بیشتری با ماساژ و طب سوزنی دارد.

آیا واقعاً کار می کند؟

طرفداران یوگای صورت ادعا می کنند که این یوگا نتایج ضد پیری بسیار خوبی دارد، از ایجاد درخشش جوانی و جلوگیری از چین و چروک گرفته تا خوش طرح کردن صورت و گردن.

برای همین یک تحقیق در سال 2018 از طریق تیمی از محققان دانشگاه نورث وسترن برای یافتن اینکه آیا هر یک از این ادعا ها درست است یا خیر، انجام شد.

این تیم 27 شرکت کننده بین 40 تا 65 سال را برای انجام ورزش های صورت به مدت 30 دقیقه هر روز به مدت هشت هفته استخدام کرد. پس از خاتمه هشت هفته، شرکت کنندگان باید تمرینات را یک روز در میان به مدت 12 هفته دیگر انجام دهند.

بر اساس نتایج این مطالعه، شرکت کنندگان در خاتمه 20 هفته تقریباً سه سال جوان تر به نظر می رسیدند. نویسندگان نتیجه گرفتند که ورزش های صورت برای پر به نظر رسیدن وسط صورت و پایین صورت نتایج خوبی داشته اند.

کلمه کلیدی در آنجا به نظر می رسید است. اما تحقیق محدودیت هایی داشت، به طوری که نتایج آن را نمی توان تعمیم داد. هیچ گروه کنترلی وجود نداشت، تعداد شرکت کنندگان کم بود و منحصراً از زنان میانسال تشکیل شده بود و 11 نفر از آن ها قبل از خاتمه تخقیقِ آن را ترک کردند. همچنین هیچ پیگیری برای مشاهده اینکه آیا هیچ یک از شرکت کنندگان ورزش را پس از خاتمه تحقیق متوقف کرده و اگر چنین شده باشد، نتایج از بین رفته یا به جای مانده یا به چه میزان به جای مانده، وجود نداشت

به عبارت دیگر، شواهد علمی قوی کمی برای حمایت از ادعا های مطرح شده در رسانه های اجتماعی در مورد اثرات شدید ضد پیری وجود دارد. به علاوه به نظر می رسد کمی سخت و سخت باشد که به مدت 30 دقیقه هر روز به مدت 30 دقیقه به صورت خود فشار بیاورید (دلیل احتمالی خروج آن 11 نفر از تحقیق)

مگر اینکه فردی انگیزه بالایی داشته باشد، پیگیری این تمرینات صورت در مدت زمان طولانی و دستیابی به این نتایج سخت است.

این بدان معنا نیست که یوگای صورت کاملاً بی فایده است - فقط لزوماً خطوط ظریف صورت شما را از بین نمی برد که گویی هرگز وجود نداشته اند. به صورت کلی می توان گفت یک نام مرسوم برای ماساژ است که می دانیم فوایدی دارد.

ماساژ می تواند به کاهش تنش عضلانی و تحریک جریان خون در ناحیه کمک کند، که می تواند به اصطلاح درخششی را که برخی افراد با یوگای صورت می بینند توضیح دهد.

ویکی بودنر، ماساژدرمانگر به کلینیک کلیولند توضیح داد: هر زمان که جریان خون را به ناحیه ای وارد می کنید، مویرگ ها (رگ های خونی) شما حرکت می کنند، که می تواند باعث آرامش عضلات و حرکت مایعات شود.

گاهی اوقات، افراد زیر چشم یا ناحیه سینوسی پف دارند. تمرین خود ماساژ روی صورت ممکن است به شما کمک کند مایعات ناخواسته را آزاد کنید.

به طور خلاصه: اگر احساس خوبی دارد و به شما کمک می کند آرام شوید، یوگا صورت می تواند برای شما مناسب باشد. اگر نمی توانید و از این کار ناراحت شوید، اما نگران هستید که نکند صورتی پر از چین و چروک تبدیل می شوید، مطمئن باشید چیز زیادی از هم از دست نمی دهید.

منبع: یک پزشک

به "یوگای صورت جدیدترین روند ضد پیری داغ شده در تیک تاک است، اما آیا واقعاً این روش عملکردی هم دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوگای صورت جدیدترین روند ضد پیری داغ شده در تیک تاک است، اما آیا واقعاً این روش عملکردی هم دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید