100 بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت، بخش هفتم

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، در خاتمه سال 1399 به برترین بازیکنان فوتبال ایران در سالی که گذشت نگاهی انداخته ایم.

100 بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت، بخش هفتم

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، انتخاب برترین ها در فوتبال ایران در سالی که به خاطر شیوع ویروس کرونا چند ماهی هم تعطیل بود کار آسانی نیست. بازیکنان مستعد زیادی در این سال عملکرد خوب خودشان را در داخل و خارج کشور نشان دادند تا نسبت به آینده فوتبال کشور امیدوار باشیم.

قهرمانی پرسپولیس در لیگ و تراکتور در جام حذفی مهمترین رویدادهای باشگاهی فوتبال ایران در این سال بودند. سال جاری قرار بود تیم ملی فوتبال ایران بازی های مهمی نیز داشته باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

انتخاب برترین ها همواره پر حرف و حدیث بوده است اما کوشش نموده ایم در معرفی 100 بازیکن برتر فوتبال ایران در سال 1399 به کلیت عملکرد بازیکنان و موفقیت و تاثیرگذاری آنان توجه گردد.

در بخش هفتم این سلسله گزارش ها، بازیکنانی که در لیست 100 بازیکن برتر سال 99 قرار گرفته اند را بدون هیچ ترتیب خاصی مرور می کنیم.

الله یار صیادمنش (زوریا)

مهاجم جوان و آینده دار تیم ملی فوتبال ایران در این فصل برای زوریا 4 بار توانست در لیگ برتر اوکراین گلزنی کند و بعد از مدت ها ارزش های خودش را نشان دهد با این حال مهمترین لحظه فوتبالی او در این سال گلزنی برابر لسترسیتی در لیگ اروپا بود که در چهارمین حضور خود در این رقابت ها اولین گلش را به ثمر رساند. او اکنون در زوریا به دنبال تثبیت خود به ترکیب اصلی است. صیادمنش یک بار نیز به عنوان بهترین بازیکن ماه باشگاه انتخاب شد و رسانه های معتبر این کشور به او لقب ستاره آینده فوتبال ایران را دادند و باید دید بعد از اتمام قرارداد قرضی خود تصمیم به بازگشت به فنرباغچه خواهد گرفت یا در زوریا باقی خواهد ماند.

سیامک نعمتی (پرسپولیس)

سیامک نعمتی چهارمین فصل حضور خود را در پرسپولیس سپری می نماید. او در فصل جاری نیز چه در سمت راست خط دفاعی و چه در خط میانی مهره موثری برای یحیی گل محمدی بود و تا اینجای فصل 2 گل به ثمر رسانده است. او در لیگ قهرمانان بیشتر در خط دفاعی به بازی گرفته شد و بازی خوبی خصوصا مقابل السد و النصر ارائه داد. سیامک فصل قبل در 19 بازی برای پرسپولیس یک گل به ثمر رساند.

سید مجید حسینی (ترابزون اسپور)

مدافع جوان تیم ملی فوتبال ایران که چند فصلی است که در فوتبال ترکیه بازی می نماید، ممکن است در تابستان این تیم را ترک کند و راهی تیم بزرگتری گردد. حسینی در این فصل همراه ترابزون توانست قهرمان سوپرکاپ ترکیه گردد. او البته 11 دقیقه در این ملاقات به میدان رفت. حسینی که صندلی خود در ترکیب اصلی تیم را نیز از دست داده است، در این فصل 11 بار برای تزابزون به میدان رفته است. او فصل قبل همراه تیمش در لیگ اروپا به میدان رفت و حضور در رقابت های باشگاهی در ارو1پا را نیز تجربه کرد.

مهرداد محمدی (العربی)

مهرداد محمدی در دو فصل اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته است. او بعد از درخشش در سپاهان ابتدا به آوس پرتغال رفت و در اولین فصل در لیگ پرتغال درخشش خوبی داشت و 8 گل به ثمر رساند و با توجه به سقوط آوس به دسته پایین تر، خیلی از تیم ها از فرانسه و پرتغال خواهان جذب او شدند ولی محمدی تصمیم به رفتن به لیگ قطر گرفت و پیراهن العربی را به تن کرد. زدن 6 گل در لیگ قطر که باعث شد گلزن ترین ایرانی این لیگ در یک فصل اخیر باشد، نشان داد محمدی در شرایط خوبی است و حالا مدعی جدی پیراهن تیم ملی نیز است.

علیرضا بیرانوند (آنتورپ)

علیرضا بیرانوند بعد از چهار قهرمانی پیاپی در لیگ ایران و نایب قهرمانی آسیا در خاتمه فصل از این تیم جدا شد. این در حالی بود که او 14 بار برای سرخ پوشان در فصل آخر بازی کرد و چند بازی را به دلیل حضور در مراسم برترین های سال آسیا از دست داد. فرایند اضافه شدن بیرانوند به تیم آنتورپ به دلیل شیوع کرونا مدت زیادی طول کشید و این دروازه بان در آغاز کار نیمکت نشین بود و در ادامه نیز مصدوم شد تا اینکه بالاخره در بازی برابر تاتنهام به میدان رفت و عملکرد خوبی نیز داشت. صحبت های عجیب ایوان لکو درباره بیرانوند و رفتن این مربی و در ادامه مصدومیت دروازه بان اصلی باعث شد تا دروازه بان ایرانی نفر اول تیمش گردد. هر چند در برخی از بازی ها عملکرد انتقادآمیزی داشت و نشان داد هنوز با جو بازی در اروپا هماهنگ نشده است.

سعید آقایی (پرسپولیس)

دفاع چپ سابق سپاهان که با ورود به پرسپولیس باعث رفتن نادری شد، با حرف و حدیث های زیادی به جمع سرخ پوشان اضافه شد ولی با عملکرد خوبش به بازیکن محبوبی بین طرفداران تبدیل شده است. ثبت 3 پاس گل در 9 بازی در لیگ قهرمانان به خوبی قدرت هجومی این بازیکن در سمت چپ را نشان داد و همین باعث شد تا به صورت ثابت در لیگ برتر نیز برای تیمش به میدان برود و با عملکرد خوبش در آسیا مورد تمجید کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گیرد. این بازیکن فصل قبل 18 بار برای سپاهان بازی کرد و 2 پاس گل داد. محمد انصاری کار سختی برای دریافت جای ثابت خود در پرسپولیس دارد چرا که آقایی در هر بازی با قدرت و نهایت دقت کارش را پیش می برد.

وریا غفوری (استقلال)

مدافع گلزن تیم استقلال در ملاقات برابر نفت مسجد سلیمان برای سی امین بار در لیگ برتر گلزنی کرد تا گلزن ترین مدافع استقلال در لیگ لقب بگیرد. او در این فصل تا به امروز 4 بار برای تیمش گلزنی نموده که آمار چشمگیری است و علاوه بر این وظیفه خود را نیز در سمت راست خط دفاعی تیمش به خوبی انجام می دهد. حتی در داربی تهران و گل ثانیه های خاتمهی استقلال نیز رد پای پررنگ او کاملا مشهود بود که با ارسال او و تاثیرگذاری فرشید اسماعیلی، قایدی توانست گلزنی کند. او فصل قبل نیز 29 بار برای تیمش در لیگ به میدان رفت و 5 گل و 4 پاس گل ثبت کرد تا نشان دهد در 33 سالگی در اوج پختگی قرار گرفته است.

میلاد محمدی (خنک)

مدافع چپ تیم ملی فوتبال ایران در این فصل در 21 بازی برای تیمش خنک در لیگ بلژیک یک گل نیز به ثمر رساند. او در لیگ اروپا این تیم را همراهی می نماید و در 5 بازی برای آبی پوشان به میدان رفته است. محمدی در تابستان مورد توجه چند تیم از جمله سلتیک و گلاسکو نیز قرار داشت ولی تصمیم گرفت تا در بلژیک و تیم خنک بماند. او که در جام جهانی و جام ملت ها در ترکیب تیم ملی بوده است امیدوار است صندلی خود را در تیم اسکوچیچ نیز حفظ کند.

سعید عزت اللهی (وایله بولدکلاب)

سعید عزت اللهی فصل قبل در یوپن بلژیک بازی کرد ولی مصدومیت در این تیم باعث شد تا او تنها 4 بار برای تیمش به میدان برود تا حضور در این تیم نیز به مانند بازی در آمکار، ردینگ و آنژی تجربه چندان موفقیت آمیزی برای بازیکن بااستعداد شمالی تیم ملی نباشد. او با 24 سال سن 31 بازی ملی در کارنامه دارد و می تواند در تیم اسکوچیچ نیز مهره موثری باشد. عزت اللهی که در زمان حضور مارک ویلموتس، به دلیل مصدومیت جایی در تیم ملی ایران نداشت، در بازی محبت آمیز برابر بوسنی به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد و یک پاس گل ثبت کرد تا نشان دهد آمادگی خود را به دست آورده است. این بازیکن در لیگ دانمارک حضور ثابتی در این فصل داشته و دو گل نیز به ثمر رسانده و یکی از بهترین بازیکنان تیمش بوده است.

اشکان دژاگه (تراکتور)

اشکان دژاگه با 34 سال سن در ترکیب تراکتور عملکرد مطلوبی داشته است. هر چند مصدومیت باعث شد او حضور مستمری در این تیم نداشته باشد ولی حالا آماده می گردد که برای اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. او فصل قبل در جام حذفی در 3 بازی 3 گل به ثمر رساند و اولین قهرمانی خود را در فوتبال ایران به دست آورد. یک قهرمانی در بوندسلیگا، یک قهرمانی در جام حذفی ایران و یک قهرمانی در زیر 21 ساله های اروپا با آلمان، قهرمانی های این بازیکن است. او همچنین 2 گل و 3 پاس گل در 23 بازی برای تیمش در لیگ ثبت کرد و سال جاری در حالی که لیگ به نیمه راه رسیده است 2 گل برای تراکتور به ثمر رسانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "100 بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت، بخش هفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت، بخش هفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید