آذربایجان شرقی از کریدور ترانزیتی کالا و مسافر حذف شده است

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از کریدور ترانزیتی کالا و و مسافر حذف شده است، گفت: زمانی استان ما پل ارتباطی ایران و اروپا بود که متاسفانه اکنون نقش آن کمرنگ شده است.

آذربایجان شرقی از کریدور ترانزیتی کالا و مسافر حذف شده است

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، محمدرضا پورمحمدی در نشست رئیس مجلس با فعالان مالی، نخبگان و مسئولین آذربایجان شرقی اعلام کرد: استان ما یکی از مهمترین استان های کشور بوده که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان سر ایران یاد نموده اند و آذربایجان شرقی همیشه در تحولات سیاسی، مالی و فرهنگی نقش ویژه ای ایفا نموده است، این استان، امروزه برای عبور از تنگناها و برطرف کاستی ها به کمک رئیس مجلس، رئیس جمهور و همت نمایندگان فعال استان احتیاج دارد.

وی در مورد قابلیت های آذربایجان شرقی، اعلام کرد: صنایع مادر نظیر تراکتورسازی و ماشین سازی در این استان فعالیت می نمایند، همچنین 35 درصد قطعات خودروی کشور در 500 کارگاه فراوریی آذربایجان شرقی فراوری می شوند.

وی با اشاره به وجود 53 شهرک یا ناحیه مالی در استان، ادامه داد: آذربایجان شرقی پایتخت شکلات کشور بوده و در این زمینه به بیش از 80 کشور صادرات دارد.

پورمحمدی اضافه نمود: استان ما از نظر وجود معادن شرایط بسیار مطلوبی دارد و تعدادی از معادن طلا و مس این استان هنوز کشف نشده اند و خام فروشی از دیگر مسائل در این زمینه است.

استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با پتانسیل کشاورزی استان، اعلام کرد: 414 هزار هکتار اراضی آبی و 707 هزار اراضی دیمی در استان زیر کشت رفته اند که ضرورت دارد با سرمایه گذاری و عبور از کشاورزی سنتی، بهره وری را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از قطب های گردشگری کشور است، اظهار کرد: بیش از 1700 اثر ثبت شده ملی و چند اثر ثبت جهانی شده در استان وجود دارد و زیرساخت های ارتباطی و همجواری با کشورهای آذربایجان و ترکیه نیز از دیگر پتانسیل ها برای توسعه استان است.

وی اظهار داشت: آذربایجان شرقی در سطح کشور بیشترین نرخ بیکاری را در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد.

وی در سرانجام گفت: از رئیس مجلس درخواست دارم که برای حفظ و نوسازی صنایع، احیای دریاچه ارومیه، اتمام زیرساخت های ارتباطی همچون راه آهن میانه - تبریز و بزرگراه مرند - بازرگان، حل مسائل حاشیه نشینی تبریز و.... مسئولان آذربایجان شرقی را کمک کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آذربایجان شرقی از کریدور ترانزیتی کالا و مسافر حذف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان شرقی از کریدور ترانزیتی کالا و مسافر حذف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید