جذب دانش در گروی توسعه نهادهای تحقیقاتی در دانشگاه ها، کاربردی کردن علم وظیفه پژوهشگاه است

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، استاد پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف ضمن انتقاد از پراکندگی تحقیقاتی در کشور، یادآور شد: کاربردی کردن علم وظیفه پژوهشگاه است و تا زمانی که پژوهشگاه ها و نهادهای تحقیقاتی وابسته به دانشگاه توسعه پیدا نکنند، جذب دانش اتفاق نخواهد افتاد.

جذب دانش در گروی توسعه نهادهای تحقیقاتی در دانشگاه ها، کاربردی کردن علم وظیفه پژوهشگاه است

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، یدالله سبوحی امروز با حضور در پنل افزایش اثربخشی با استفاده از ظرفیت های علمی و مالی منطقه ای جهانی در دانشگاه تربیت مدرس، به تشریح مفاهیم سرریز دانش و جذب دانش پرداخت و شرح داد: دستیابی به سرریز و نتایج تحقیقات نیازمند فراهم کردن بستر است.

وی با اشاره به همکاری بین کشورهای ژنو، دانمارک و… در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، این همکاری را مقرون به صرفه دانست و ادامه داد: کشوری از سرریز دانش بهره مند می گردد که از توان جذب دانش برخوردار باشد.

استاد پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف ضمن انتقاد از پراکندگی تحقیقاتی در کشور، یادآور شد: اتحادیه اروپا اگر پروژه ای را تعریف کند، حداقل سه دانشگاه از سه کشور باید در پیشبرد آن همکاری داشته باشند.

سبوحی در همین زمینه توان ادغام نتایج پروژه را مهم دانست و اضافه نمود: کاربردی کردن علم وظیفه پژوهشگاه است و تا زمانی که پژوهشگاه ها و نهادهای تحقیقاتی وابسته به دانشگاه توسعه پیدا نکنند، جذب دانش اتفاق نخواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جذب دانش در گروی توسعه نهادهای تحقیقاتی در دانشگاه ها، کاربردی کردن علم وظیفه پژوهشگاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب دانش در گروی توسعه نهادهای تحقیقاتی در دانشگاه ها، کاربردی کردن علم وظیفه پژوهشگاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید