سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نتیجه بخش است

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، نشست رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با مدیرعامل بانک آینده امروز سه‌شنبه 26 تیر در محل سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد.

سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نتیجه بخش است

به‌گزارش خبرنگار وبلاگ تفریح و سرگرمی، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و جلال رسول‌اف مدیرعامل بانک آینده، دراین نشست درباره نحوه مشارکت بانک آینده در پروژه‌های مختلف، برگزاری نمایشگاه شهر گردشگر و ارائه تسهیلات در حوزه صنایع‌دستی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این نشست به تشریح مختصات شهر گردشگر پرداخت و با اشاره به برگزاری نمایشگاه اقتصاد و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری (شهر گردشگر) گفت: این نمایشگاه شهریور امسال در تهران برگزار می‌شود و می تواند نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته باشد.

او افزود: امروزه اهمیت صنعت گردشگری بر هیچ‌کس پوشیده نیست و توجه به این صنعت و رونق هرچه بیشتر آن می‌تواند به رونق اقتصادی در کشور کمک کند.

معاون رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به برگزاری رویداد همدان2018 نیز افزود: این رویداد، یک رویداد بزرگی است و با توجه به حضور مسئولان گردشگری ده‌ها کشور جهان، این رویداد یک فرصت مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران است.

او در ادامه به مزیت‌های گردشگری و اهمیت حرکت سرمایه‌ها به‌سمت گردشگری اشاره کرد و افزود: گردشگری صنعتی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و سرمایه‌گذاری در این صنعت نتایج خوبی را به‌دنبال دارد، ضمن این‌که کمترین معوقات بانکی مربوط به پروژه‌های گردشگری است.

مونسان افزود: خوشبختانه تنها در حوزه گردشگری داخلی به اندازه‌ای ظرفیت داریم که می‌تواند به رونق اقتصادی در کشور کمک‌کند و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری سرمایه‌گذاری‌هایی است که نتایج مناسبی را به دنبال دارد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه فرهنگی و هنری از چند سال پیش با مشارکت بانک‌ها شروع شد، حراج آثار هنری بود و در این حراج‌ها، آثار هنری و تابلوهای نقاشی به بالاترین قیمت‌ها به فروش رسید که در همین ارتباط سازمان میراث‌فرهنگی موضوع حراج صنایع‌دستی را با مشارکت بانک‌ها دنبال می‌کند تا این طرح به‌زودی اجرایی شود.

او ادامه داد: صنایع‌دستی به‌لحاظ اقتصادی و به‌لحاظ اجتماعی که در بردارنده اقشارمختلف اعم از فعالان روستایی و بانوان است، از اهمیت بالایی برخوردار است و مشارکت بانک‌ها در این حوزه و کمک آن‌ها به رونق این صنعت می‌تواند ضمن تضمین منافع بانک‌ها، به ایجاد اشتغال و درآمدزایی کمک کند.

او ادامه داد: در جلسه‌ای که با برج‌سازان برگزار کردیم، به‌دنبال این هستیم که صنایع‌دستی در تزئین برج‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

مونسان از اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌عنوان یکی دیگر از محورهای همکاری مشترک با بانک‌ها نام برد و افزود: خوشبختانه این حوزه مورد توجه سرمایه‌گذاران و نیز گردشگران قرار گرفته و حضور و مشارکت بانک‌ها در این حوزه نیز می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

معاون رئیس‌جمهوری افزود: عمده گردشگرانی که به ایران می آیند گردشگران فرهنگی هستند، از طرفی ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه طبیعت‌گردی وجود دارد و آداب و سنت‌های دوست‌داشتنی داریم، از این رو شاهد رونق بوم‌گردی‌ها هستیم و گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند برای اقامت در این اقامتگاه‌ها علاقه‌مند هستند.

او ادامه داد: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیاز به سرمایه زیادی ندارد و با سرمایه‌گذاری اندک می‌تواند راه‌اندازی شود، از این رو مشارکت بانک‌ها و ارائه تسهیلات به این حوزه، ضمن کمک به رونق گردشگری و تضمین منافع بانک‌ها به ایجاد اشتغال در کشور کمک می کند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سپس به مشارکت بانک آینده در طول برگزاری نمایشگاه لوور در محل موزه ملی ایران اشاره کرد و افزود: یکی از حوزه‌هایی که بانک آینده می‌تواند مشارکت کند، برگزاری نمایشگاه گردشگری است و سال پیش این نمایشگاه با استقبال بسیار مناسبی روبه‌رو شد.

در این نشست جلال رسول‌اف مدیرعامل بانک آینده نیز با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری و مأموریت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از آمادگی این بانک برای مشارکت در برنامه‌های این سازمان تأکید کرد.

او گفت: گردشگری در حال حاضر به‌عنوان یک اولویت مطرح است و به‌عنوان یک شهروند ایرانی علاقه‌مند هستیم که پروژه‌های گردشگری و فعالیت‌های این صنعت با رشد بیشتری ادامه یابد.

در این نشست محمد محب‌خدایی معاون گردشگری و پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی نیز حضور داشتند.

منبع: chtn.ir

به "سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نتیجه بخش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نتیجه بخش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید