قاسمی در واکنش به اخراج سفیر تهران از تیرانا: آلبانی در ایران سفارت یا دیپلمات ندارد، امکان انجام عمل متقابل وجود نداشت

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، سخنگوی وزارت خارجه گفت: دولت آلبانی در ایران سفارت ندارد و درنتیجه امکان احضار سفیر یا اعتراض در تهران را نداشتیم.

قاسمی در واکنش به اخراج سفیر تهران از تیرانا: آلبانی در ایران سفارت یا دیپلمات ندارد، امکان انجام عمل متقابل وجود نداشت

به گزارش ، بهرام قاسمی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت امور خارجه دست به اقدام متقابل مبنی بر اخراج دیپلمات های آلبانی در ایران نزده است، گفت: ما روز پنج شنبه اعتراض خود را از طرق مقتضی به طرف آلبانی اعلام کردیم، اما دولت آلبانی در ایران سفارتخانه، دفتر و مرکز دیپلماتیک ندارد و بنابراین امکان احضار سفیر یا نماینده آلبانی در تهران برای اخراج و یا اعتراض در تهران را نداشتیم و مراتب اعتراض جدی خود را از کانال های دیگری انجام دادیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از دهه 70 و بعد از تحولات داخلی در آلبانی، سفارت جمهوری اسلامی در این کشور را راه اندازی کرد، اما با توجه به اینکه آلبانی کشوری بسیار کوچک بوده و در آن هنگام و حتی بعدا از وضعیت بد اقتصادی رنج می برد، این کشور نمی توانست در ایران سفارتخانه دایر نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال گفت: کشور ها در راه اندازی سفارت یا دیگر دفاتر کنسولی و یا اقتصادی خود دلایل و مسائل مختلفی از جمله مسائل مالی و اقتصادی را مد نظر قرار می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قاسمی در واکنش به اخراج سفیر تهران از تیرانا: آلبانی در ایران سفارت یا دیپلمات ندارد، امکان انجام عمل متقابل وجود نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسمی در واکنش به اخراج سفیر تهران از تیرانا: آلبانی در ایران سفارت یا دیپلمات ندارد، امکان انجام عمل متقابل وجود نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید