نگاه به توسعه استان همدان متوازن است، توجه به تمام شهرستان ها

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، سیدسعید شاهرخی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان گفت: نگاه به توسعه استان متوازن است و تمام شهرستان های استان در برنامه توسعه با رعایت عدالت و ظرفیت های موجود آنها دیده شده اند.

نگاه به توسعه استان همدان متوازن است، توجه به تمام شهرستان ها

استاندار همدان گفت: عنوان پایتخت گردشگری آسیا که در سال 2018 به استان همدان تعلق گرفت برای همیشه مورد توجه است و از این ظرفیت در سال های بعدی برای توسعه گردشگری استان با قدرت بهره می گیریم.

وی افزود: ثبت دنیای انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث کشاورزی دنیا در فائو امتیاز و نشانی دیگر از شایستگی استان همدان به ویژه شهرستان بزرگ ملایر است.

شاهرخی بابیان اینکه استقرار اداره کل راه آهن غرب کشور نشان از استعداد منحصر به فرد همدان در منطقه غرب کشور دارد، گفت: این فرصتی برای توسعه کمی و کیفی حمل و نقل ریلی بار و مسافر استان و غرب کشور است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز با بیان اینکه موازی کاری برخی دستگاههای اجرایی در استان همدان به حوزه سرمایه گذاری آسیب می زند، گفت: هراندازه فضای کسب و کار را بهبود بخشیم سرمایه گذاری بهتری صورت خواهد گرفت.

سیدناصر محمودی همچنین اسناد خزانه اسلامی و اوراق تسویه خزانه را بهترین فرصت برای پرداخت بدهی های دستگاه های دولتی عنوان نمود.

محمودی بر استفاده دستگاه های اجرایی استان همدان از این فرصت برای تهاتر بدهی ها و افزایش درآمد استان با استفاده از این روش ها برای پرداخت بدهی ها تاکید نمود و اضافه نمود: یکی از سیاست های اصولی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت یازدهم و دوازدهم استفاده از ابزارهای نوین مالی بوده و هست.

وی با بیان اینکه یک اپلیکشین اندروید به دو زبان فارسی و انگلیسی راه اندازی شده است، اضافه نمود: این اپلیکیشن حاوی قوانین و مقررات سرمایه گذاری خارجی، فرصت های سرمایه گذاری استان، مشوق ها و معافیت های سرمایه گذاری و پرسش و پاسخ های متداول سرمایه گذاری خارجی است.

ناصر محمودی ادامه داد: این رویداد بزرگترین فرصت است که می توان از آن در راستای افزایش سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذاری خارجی برای توسعه و رونق اقتصادی استان بهره برد.

معرفی 80 فرصت سرمایه گذاری استان همدان

وی افزود: در اپلیکیشن تهیه شده ضمن اعلام و معرفی 80 فرصت سرمایه گذاری استان همدان، آیین نامه قوانین و مقررات و مشوق های سرمایه گذاری و همچنین قانون برطرف موانع فراوری نیز قرار داده شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه موضوع معیشت مردم و تثبیت قیمت ها در بازار باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان نمود: توسعه استان شبانه روزی است و مدیران باید در این زمینه جهادی کار نمایند.

امیر خجسته با بیان اینکه در جنگ اقتصادی قرارداریم و باید با تدبیر مسائل را پشت سر گذاشت، به کاهش قیمت دلار اشاره نمود و گفت: با وجود این کاهش باید در قیمت اجناس نیز شاهد کاهش باشیم اما چنین نیست.

نباید کوشش هایی که برای همدان 2018 انجام شد رها گردد

وی به حوزه گردشگری نیز اشاره نمود و با بیان اینکه نباید کوشش هایی که برای همدان 2018 انجام شد رها گردد بلکه باید این کار تداوم یابد، گفت: 70 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که زمانبندی برای اتمام آن 20 سال است.

وی با تاکید بر پیگیری جذب اعتبارات برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان همدان عنوان نمود: زیرساخت های توسعه در همدان فراهم شده اما پیمانکاران برای عقد قرارداد راغب نیستند و باید این مسائل را برطرف کرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید برای پیشرفت استان و جذب بودجه به وزارتخانه ها رفت، گفت: از 70 هزار پروژه نیمه تمام در کشور 5 هزار پروژه ملی و 65 هزار پروژه استانی است.

حسن بهرام نیا با بیان اینکه باید دستگاه های نظارتی و پایش گر یاری نمایند تا پروژه ها را تمام کنیم، گفت: 76 کیلومتر راه در نهاوند وجود دارد که در مناقصه هم بر روی زمین مانده و باید به این موضوع توجه گردد.

وی با بیان اینکه نباید پروژه های جدید تعریف گردد بلکه باید پروژه های نیمه تمام را به انتها رساند، گفت: باید کارها با جدیت دنبال گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نگاه به توسعه استان همدان متوازن است، توجه به تمام شهرستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه به توسعه استان همدان متوازن است، توجه به تمام شهرستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید