افتتاح دومین نمایشگاه عکس گردشگری تهران در موزه ملی ایران

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، دومین نمایشگاه عکس گردشگری تهران در موزه ملی ایران افتتاح شد.

افتتاح دومین نمایشگاه عکس گردشگری تهران در موزه ملی ایران

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران این نمایشگاه توسط ستاد گردشگری شهرداری تهران با منتخبی از آثار عکاسان و با موضوع جاذبه های گردشگری شهر تهران افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه دومین نمایشگاه عکس گردشگری تهران با حضور جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران، مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، سعید شرف دوست مدیر گردشگری شهرداری منطقه 12 تهران، معاونین و مسئولان، عکاسان شهر تهران و جمعی از علاقه مندان برگزار گردید.

جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به حاضران از برگزاری دومین نمایشگاه عکس گردشگری تهران و ایجاد ارتباط پیروز و موثر موزه ملی ایران با شهرداری تهران در چندسال اخیر ابراز خوشحالی کرد.

نوکنده گفت: موزه ها باید با شهر و مردمان شهر در ارتباط باشند. خیلی خوشحالیم با برگزاری چنین رویدادهایی در موزه ها و بین گروه های مختلف اجتماعی این ارتباط برقرار می گردد.

او در ادامه گفت: موزه ملی ایران به عنوان قلب فرهنگ ایران به ادامه ارتباط با شهرداری تهران بسیار خوش بین است.

رئیس موزه ملی ایران همچنین اضافه کرد: امیدواریم با ادامه این رابطه بتوانیم بازدیدکنندگان موزه ها را افزایش دهیم. واقعیت این است تعداد بازدیدکنندگان موزه به نسبت جمعیت تهران بسیار اندک است. نگاه های حرفه ای و فنی شما هنرمندان باعث افزایش بازدیدکنندگان موزه می گردد و ما از این برنامه های فرهنگی و مرتبط با موزه استقبال می کنیم.

مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز از همکاری موزه ملی ایران تقدیر کرد و گفت: یکی از فضاهایی که می گردد در تقویت گردشگری در شهر تهران کوشید موضوع عکاسی و هنر عکاسی است.

او ادامه داد: تجربه خوبی در سال گذشته با هنرمندان عکاس داشتیم که با استقبال خوبی روبرو شد. خیلی از بازدیدکنندگان نمایشگاه سال گذشته با دیدن عکس های جاذبه های گردشگری شهر تهران این موضوع را بیان می کردند که در تهران به جهان آمده اند، زندگی نموده اند ولی هنوز با جاذبه های گردشگری شهرآشنایی کامل ندارند، همین امر موجب ترغیب بیشتر برای بازدید از جاذبه های شهر تهران می شد.

سیف در ادامه گفت: از دکتر نوکنده بسیار سپاسگذارم نه صرفا بخاطر زحمت هایی که برای موضوع گردشگری و همکاری هایی که با ستاد گردشگری دارند بلکه به عنوان یک شهروند تهرانی اقداماتی در موزه ملی ایران انجام میدهند که بسیار شایان توجه است. سال گذشته میزان بازدید از موزه ملی ایران به شدت افزایش پیدا نموده که خوش ذوقی و تعامل ایشان با نهادهای مختلف از جمله شهرداری تهران و ستادگردشگری را دارد و این گونه تعاملات موجب افزایش بازدیدکنندگان شده است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اضافه کرد: متاسفانه موزه گردی و بازدید از موزه در فرهنگ کشور ما جا نیفتاده و ارتباط فرهنگی که این محیط ها می توانند داشته باشند هنوز در میان مردم نهادینه نشده است.

سیف در سرانجام سخنانش گفت: امیدواریم با یاری شما هنرمندان عکاس بتوانیم موضوع نمایشگاه گردشگری شهر تهران را در سال های آینده نیز با پیروزیت ادامه دهیم.

او ادامه داد: برای رسیدن به این پیروزیت به دریافت نقدها و پیشنهادات از سمت شما نیازمندیم تا ببینیم چگونه می توانیم نمایشگاه های بعدی را آنچنان که شایسته شما هنرمندان عکاس و دوستانی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند برپا کنیم؛ ضمن اینکه چگونه می توانیم گردشگری شهر تهران را نیز تقویت کنیم.

دومین نمایشگاه عکس گردشگری تهران تا آدینه 3 اسفندماه 97 در موزه ملی ایران- موزه ایران باستان از ساعت 9 الی 17 برای بازدید علاقه مندان دایر است.

منبع: میراث آریا

به "افتتاح دومین نمایشگاه عکس گردشگری تهران در موزه ملی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح دومین نمایشگاه عکس گردشگری تهران در موزه ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید