افزایش صدور پروانه ساخت و ساز در بافت های فرسوده تهران ، آخرین شرایط بازسازی کارخانه سیمان ری و احـداث دژبـاغ کـن

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از شتاب صدور پروانه در بافت های فرسوده اطلاع داد و گفت که صـدور پروانه در 5 ماه سال جاری نبست به مدت مشابه سال گذشته حدود 191 درصد رشد داشته است.

افزایش صدور پروانه ساخت و ساز در بافت های فرسوده تهران ، آخرین شرایط بازسازی کارخانه سیمان ری و احـداث دژبـاغ کـن

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، تهران از سال 98 با رکود شدید ساخت و ساز و نوسازی بافت های فرسوده روبرو بود که مدیریت شهری در این دوره برای برون رفت از این رکود تدابیری چون اصلاح بند 15 ضوابط طرح تفصیلی (مربوط به بافت های ریزدانه کمتر از 100 متر) و احیای دوباره دفاتر توسعه محلی را در پیش گرفت. به گفته مهدی راهنمایی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نتیجه همین تدابیر سبب رونق ساخت و ساز در مرکز شد به گونه ای که سال 1401 در مقایسه با سال 1400 رشد 66 درصدی ایجاد شد و در 5 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم رشد 191 درصدی داشته است.

بازآفرینی عرصه های ناکارآمد

تهیه طرح های بازآفرینی شهری در راستای مشخص تکلیف محدوده های فرسوده و اراضی و عرصه های ناکارآمد هم از دیگر اقدامات مدیریت شهری در این دوره است که راهنمایی با اشاره به آن تاکید نمود: با تهیه 26 طرح بازآفرینی شهر بـه مسـاحت حـدود 3800 هکتـار تمام عرصه هـای بلاتکلیـف شـهری کـه بـا موانـع مهمـی بـرای نوسـازی مواجـه بودنـد، در مسـیر اقدامـات عمرانـی و بازآفرینـی قـرار گرفتنـد. اسـلام آبـاد، ده ونـک، کـن، کوره هـای آجرپـزی منطقـه 19 ، فدائیـان اسلـام و بوسـتان فنـاوری ولایـت بـه عنـوان مرکز نـوآوری شـهر تهـران، مواردی هستند که شامل طرح باز آقرینی شده اند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به آنها گفت که محدوده هـای هـدف بازآفرینـی تهـران بـا شـاخص های جدیـد شـورای عالـی شهرسـازی و معمـاری و بـا هـدف پیگیـری تحقـق برنامـه تحولـی بازآفرینـی شـهر تهـران، ارتقـا تـاب آوری و توسـعه متـوازن و پایـدار شـهر، شناسـایی و بـه تصویـب کمیسـیون مـاده 5 رسـید. راهنمایی در ادامه به اهم پروژه های باز آفرینی، احداث و ... سازمان نوساز اشاره و آخرین شرایط آنها را تشریح کرد.

بازآفرینـی کارخانـه سـیمان ری: یکـی از مهمتریـن میراث صنعتـی تهـران است که فاز اول آن بهره برداری شد و اکنون مرمـت نهایـی مجموعـه بـه وسـعت بالـغ بـر 3 هکتـار در دسـت انجـام اسـت.

احـداث بـاغ راه حضـرت فاطمـه زهـرا(س): این پروژه حـدود 9 کیلومتر طول و 50 هکتـار مساحت دارد و یکـی از بزرگتریـن فضاهـای شـهری در مقیـاس جهانـی اسـت کـه بخش هـای عمـده آن تـا پایـان سـال جـاری بـه بهره بـرداری می رسد.

احـداث دژبـاغ کـن: این پروژه 6100 متر مربع مساحت و 1500 متر مربع زیربنا دارد و بـا معمـاری فاخـر بـه عنـوان یکـی از مراکـز خدماتـی در محلـه کـن اجـرا شـده اسـت.

تکمیـل و بهره بـرداری میدانـگاه شـهید شـهریاری: مسـاحت این میدانگاه حـدود 12 هزار مترمربـع است کـه در منطقـه 18 اجـرا شـده اسـت.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش صدور پروانه ساخت و ساز در بافت های فرسوده تهران ، آخرین شرایط بازسازی کارخانه سیمان ری و احـداث دژبـاغ کـن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش صدور پروانه ساخت و ساز در بافت های فرسوده تهران ، آخرین شرایط بازسازی کارخانه سیمان ری و احـداث دژبـاغ کـن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید