ایرلند : از ترور رئیس جمهور هائیتی شوکه شدیم

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، نماینده ایرلند در سازمان ملل متحد ترور رئیس جمهور هائیتی را شوک آور و ناراحت کننده خواند.

ایرلند : از ترور رئیس جمهور هائیتی شوکه شدیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تفریح و سرگرمی، یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر چهارشنبه به وقت تهران از بهت و تعجب اعضای این شورا نسبت به ترور رئیس جمهور هائیتی اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک جرالدین بیرن ناسون نماینده دائمی ایرلند در سازمان ملل گفت، شورای امنیت سازمان ملل متحد از شنیدن خبرترور ژوونل موئیز رئیس جمهور هائیتی شوکه شده است.

ژوونل موئیز رئیس جمهور هائیتی شبانه در خانه اش هدف حمله افراد مسلح ناشناس نهاده شد و ترور شد. این حمله به وسیله گروهی از افراد ناشناس که بعضی از آن ها به زبان اسپانیولی صحبت می کردند، صورت گرفت.

رسانه های محلی روز چهارشنبه به نقل ازکلود ژوزف نخست وزیر موقت هائیتی گزارش دادند مهاجمان به سمت محل زندگی رئیس جمهور در پورتو پرنس مرکز این کشور تیراندازی کردند که در این حمله همسر وی هم مورد اصابت گلوله نهاده شد و زخمی شد.

نماینده ایرلند در سازمان ملل به وبلاگ تفریح و سرگرمی گفت: این واقعاً اتفاق بسیار ناراحت نماینده و تکان دهنده ای است که شاهد کشته شدن رئیس جمهور هائیتی هستیم.

به گزارش اسپوتنیک استفان دوژاریک سخنگوی سازمان ملل هم در این باره گفت، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از همه هائیتی ها خواسته که نظم و قانون اساسی را پس از ترور رئیس جمهور خود حفظ نمایند و خواهان محاکمه عاملان این جنایت شد.

وی گفت: دبیر کل سازمان ملل ترور رئیس جمهور هائیتی را به شدت محکوم می نماید. عاملان این جنایت باید محاکمه شوند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید ترور ژووِنِل موئیز رئیس جمهور هائیتی را وحشتناک و غم انگیز توصیف کرد.

سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه ای گفت، دولت آمریکا در حال جمع آوری اطلاعات درباره این حادثه بوده و تیم امنیت ملی، آن را به اطلاع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواهند رساند.

ساکی در افزود: این یک جنایت وحشتناک است و بابت این رنج ناشی از این فقدان برای مردم هائیتی که صبح هنگام بیدار شدن از خواب آن را می شنوند ابراز تأسف می کنیم.

سخنگوی دولت آمریکا در ادامه گفت: ما این آمادگی را داریم که در کنار آن ها ایستاده و هرگونه کمکی که لازم داشته باشند برای آن ها فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ایرلند : از ترور رئیس جمهور هائیتی شوکه شدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرلند : از ترور رئیس جمهور هائیتی شوکه شدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید