معرفی برترین مراکز خرید وان

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، کشور ترکیه یکی از همسایگان شمالی ایران و جزو کشورهای پر رفت و آمد ایرانیان است. شهر وان نیز یکی از شهرهای بزرگ شرق ترکیه است که جزو مقرون به صرفه ترین شهرهای ترکیه از نظر مالی محسوب می گردد. این شهر یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که در میان کوه های صخره ای و سبز قرار گرفته است. شهر وان را در تاریخ گذشته به عنوان مرکز باستانی اوراسیا می شناختند و بناهای تاریخی، دریاچه وان، کلیساهای تاریخی، صنایع دستی مانند فرش و گلیم، قالی، جواهرات طلا و نقره آن معروفیت جهانی دارد. یکی دیگر از دلایل معروفیت و محبوبیت وان مناسب بودن قیمت اجناس در مراکز خرید آن است. اخیرا نیز به علت استقبال مسافران، تعداد مراکز خرید در وان افزایش پیدا نموده است. به همین علت افرادی که به قصد خرید به کشور ترکیه سفر می نمایند معمولا یکی از دو شهر وان یا استانبول را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می نمایند.

معرفی برترین مراکز خرید وان

در طی سالیان اخیر شهر وان به عنوان یکی از پربازدیدترین مراکز گردشگری جهان شناخته شده است و یکی از مجذوب کنندهیت های اصلی آن برای مسافرانش خرید کردن از پاساژها و بازارهای این شهر است. اما خرید کردن در شهر وان نیز نکات خاص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم تا کلیه نکات و پرسش هایی که برای مسافران وان در هنگام خرید پیش می آید را آنالیز کنیم و به سوالاتشان پاسخ دهیم تا یک خرید خاطره انگیز را در این سفر تجربه نمایند. با ما در وبلاگ تفریح و سرگرمی همراه باشید.

مراکز خرید وان | مرکز خرید ای.وی.ام وان (AVM VAN)

مرکز خرید Van AVM که مخفف Alış Veriş Merkezi به معنی مرکز خرید و فروش است؛ اولین مرکز خریدی است که به محض ورود به این شهر باید از آن دیدن کنید. در این مرکز خرید بزرگ ترین و مهم ترین برندهای پوشاک حضور دارند و می توانید به راحتی از آن ها خرید کنید. این مرکز خرید بعلاوه یک وب سایت رسمی دارد که امکان جستجو برند مورد نظر افراد را دارد و تمامی مشتریان می توانند برندهای مورد علاقه خود را در آن جستجو نمایند. وان ای.وی.ام (Van AVM) در بلوار معروف جمهوری واقع است که بیشترین مراکز خرید وان در این بلوار واقع شده است و دسترسی و پیدا کردن آن بسیار کار راحتی است. بعلاوه مسافران برای راحتی بیشتر می توانند نام مرکز خرید وان را در اپلیکیشن هایی مانند گوگل مپ جستجو نمایند و به آسانی به این مرکز خرید دسترسی پیدا نمایند.

وان ای.وی.ام 30 هزار متر مربع وسعت دارد و اولین و تنها مرکز خرید این شهر در سطح استانداردهای بین المللی است که در سال 2015 افتتاح شد. این شاپینگ مال با طراحی به خصوص در 5 طبقه و 2 طبقه زیر زمین و فروشگاه هایی با بیش از 90 برند معروف جهان در حال کار است. این مرکز خرید را می توان بزرگترین سرمایه گذاری در بخش خصوصی شهر وان نامید که به مرکزی برای جذب گردشگر در استان های اطراف و حتی گردشگران ایران تبدیل شده است. مرکز خرید وان در سال اول بازگشایی، رکورد بیشترین تعداد

بازدید نمایندگان را در بین مراکز خرید شهرهای آناتولی از آن خود کرد.

وان ای وی ام علاوه بر مفازه های خرید لباس دارای هایپر مارکت، بازار فناوری، فروشگاه های کفش، رستوران و کافه، زمین های بازی بچه ها و یک سینما با 7 سالن نیز می باشد و این امکان را برای افراد ایجاد نموده تا به هرچه که احتیاج دارند، دسترسی پیدا نمایند. به همین علت این مرکز خرید علاوه بر ایجاد شرایط عالی مالی برای شهر وان با ایجاد نشاط در زندگی اجتماعی این شهر با فعالیت های فرهنگی و هنری، نمایشگاه ها و کمپین های ویژه ای که در طول هفته و آخر هفته برگزار می گردد، به بخش مهمی از سفر بازدید نمایندگان وان تبدیل شده است.

آدرس و شماره تلفن مرکز خرید وان ای.وی.ام :

No: 147, Cumhuriyet Bulvarı ,Serhat Mahallesi, 65100 İpekyolu/Van, Turkey

شماره تلفن: 904322220202+

آیدین پریهان ای.وی.ام (Aydin Perihan AVM)

آیدین پریهان یکی از مراکز خرید معروف وان است که به محیط آرام و دلباز معروفیت دارد. مرکز خرید Aydin Perihan Merkezi نیز دارای امکاناتی مانند سالن سینما، گیم نت و زمین بولینگ است. یکی از قسمت های مجذوب کننده مرکز خرید فروشگاه Star 2000 است که از نظر قیمتی بسیار رنج مناسبی دارد و نظر مثبت بسیاری از مشتریان مرکز خرید پریهان را به خود جلب نموده است. این فروشگاه نسبت به دیگر مراکز خرید وان، به مرکز شهر و هتل های شهر نزدیک تر است و دسترسی نسبتا آسانی دارد.

آدرس و شماره تلفن مرکز خرید پریهان ای.وی.ام :

Bahçıvan, No:, Uzun Sk. No:4, 65130 Van Merkez/Van, Turkey

شماره تلفن: 904322159165+

مراکز خرید وان | مرکز خرید تورکوآز وان (Turkuaz AVM)

این مرکز خرید نیز یکی دیگر از شاپینگ مال های شهر وان است که در مرکز شهر قرار گرفته است. نکته حائز اهمیت در خصوص بازدید از این مرکز خرید این است که فروشندگان این مرکز بومی های شهر وان هستند و تعداد کمی از آن ها با زبان انگلیسی آشنایی دارند. بسیاری از اقلام کادویی ترکیه را در این مرکز خرید می توانید بخرید. علاوه بر این پوشاک خارجی نیز در مرکز خرید تورکوآز وان به فروش می رسد. داخل مرکز خرید کافه کوچکی دایر است که برای استراحت و نوشیدن قهوه ترک اصیل می توانید به این کافه سر بزنید یا به همراه دوستان و خانواده خود به سینمای این مرکز خرید بروید و برای برطرف خستگی دیدن کنید.

قابل ذکر است که کیفیت غذاهای سرو شده در رستوران مرکز خرید تورکوآز بالا بوده و غذاهای آن خوشمزه است. در حال حاضر این مرکز خرید در حال رقابت با بزرگترین مراکز خرید وان است. پس می توانید تجربه خرید خوبی را در این مرکز داشته باشید. تورکوآز مال در میان مراکز خرید وان به فضای صمیمی و خانوادگی اش معروفیت دارد. سالن سینما و زمین بولینگ جزو تفریح های آن است و زمین بولینگ آن معروفیت زیادی دارد. این مرکز خرید از قدمت بیشتری نسبت به رقبای خود برخوردار است اما نسبت مساحت آن کمتر از باقی فروشگاه ها است. بعلاوه زمین بازی مخصوص بچه ها نیز آماده ارائه خدمات به مسافران بوده و زمانی که شما مشغول خرید هستید بچه ها در این محیط سرگرم بازی می شوند.

آدرس و شماره تلفن مرکز خرید تورکوآز :

Bahçıvan, Kazım Karabekir Caddesi, 65200 Merkez/İpekyolu/Van, Turkey

شماره تلفن: 904322102266+

آتایوس سیلور (Atayos silver)

مرکز خرید آتایوس سیلور (Atayos Silver) یکی از معتبرترین مراکز خرید وان در رابطه با خرید زیورآلات طلا و نقره جات است. بازار و مرکز خرید آتایوس سیلور (Atayos silver)، مجموعه ای از فروشگاه ها و برندهای مشهور ترکیه ای و بین المللی است. شیرینی فروشی های زیادی نیز در این فروشگاه موجود است و اگر دوست دارید به عنوان سوغاتی برای عزیزان خود شیرینی تهیه کنید، حتما به این مرکز خرید سر بزنید. باقلوا فروشی های معروفی نیز در این مرکز خرید حضور دارند که می توانید از آن ها نیز دیدن کنید. دسترسی به این مکان به علت نزدیکی آن به مرکز شهر آسان است و به راحتی قابل رفت و آمد است.

آدرس مرکز خرید آتایوس سیلور وان:

KazIm Karabekir BulvarI No 12/C, Van, Turkey

مراکز خرید وان | فروشگاه برشکا (Bershka)

نام برند برشکا (Bershka) برای تمامی دوستداران خرید آشناست و اغلب ایرانی ها این برند را می شناسند و آن را دوست دارند. در واقع این برند متعلق به گروه اسپانیایی ایندیتکس (Inditex) است که یکی از مهم ترین مراکز اصلی برای خرید پوشاک در وان می باشد. این فروشگاه امروزه در بیش از 70 کشور جهان از جمله کانادا، امریکا، مالزی، ایتالیا، دبی، روسیه، تایلند، کره جنوبی و البته ترکیه شعبه دارد که یکی از شعبه های آن در شهر وان دایر است. این فروشگاه از سال 1998 آغاز به کار نموده و در آن معروف ترین برندهای پوشاک مانند زارا(Zara) ، زارا هوم (Zara Home) ، پول اند بیر (Pull&Bear)، ماسیمو دوتی(Massimo Dutti) ، اویشو(Oysho)، استرادیواریوس (Stradivarius) و اوترکه (Uterqüe) حضور دارند.

گشتی در بازار روسی ها

کشور ترکیه به علت ارتباطات سیاسی و مالی خوبی که با همسایه روسی خود دارد، بازار روسی ها در شهر وان (Russian bazaar) را راه اندازی نموده تا تبادل فرهنگی میان این دو کشور باشد. بازار روسی وان، از چند خیابان تشکیل شده و کالاهای فراوری روسیه و صنایع دستی و پوشاک ساخت این کشور در این بازار عرضه می شوند.

مراکز خرید وان | بازار قدیمی، نمایانگر فرهنگ ترکیه

بازارهای سنتی هر شهر، علاوه بر یاری مالی که به بومی های هر منطقه می نمایند، نشانگر فرهنگ، آیین و رسومات افراد بومی آن منطقه نیز می باشند. به همین علت بازار سنتی و قدیمی شهر وان هم از جاذبه های گردشگری و از مراکز خرید وان است که توصیه می گردد برای بهتر شناختن فرهنگ این کشور از آن دیدن کنید.

خیابان جمهوریت

مراکز خرید مدرن مانند شاپینگ مال ها گزینه بسیار خوبی برای خرید هستند، اما از بازارهای قدیمی تر، فروشگاه ها و مغازه هایی که در یک یا چند خیابان پراکنده شده اند، غافل نشوید! خیابان جمهوریت شهر وان هم مثالی از همین نوع بازارها است. در این خیابان از کالاهای سنتی و بومی تا برندهای جهانی را می توانید با قیمت های مناسب پیدا کنید.

ورود به اروپای وان

بازار اروپا حدودا در مرکز شهر وان واقع شده است و جزو جالب ترین مراکز خرید وان به شمار می آید. این بازار که یکی دیگر از بازارهای قدیمی وان است، دارای اجناس مختلف با قیمت های مقرون به صرفه است که با هر اندازه بودجه ای می توان در این بازار چیزی برای خرید پیدا کرد. این نکته نیز قابل ذکر است که بازار اروپا جزو یکی از برترین مراکز خرید برای خرید عمده به شمار می آید و ایرانیان بسیار زیادی در این بازار در حال تهیه اجناس خود هستند.

مراکز خرید وان | بازار لیمون وان

بازار لیمون وان (Limon Pazarı) آخرین مرکز خریدی است که در این مقاله سعی داریم تا به معرفی آن بپردازیم. لیمون وان یکی دیگر از مراکز خرید وان و جزو بازارهای قدیمی وان است. این بازار نیز در بین ایرانیان دارای محبوبیت خاصی است زیرا دارای فروشگاه های مختلف با قیمت های نسبتا مناسب است و می توان به راحتی در این مجموعه خرید کرد. دسترسی به این بازار نیز به علت نزدیک بودن آن به مرکز شهر بسیار راحت است.

نتیجه گیری

شهر وان یکی از غنی ترین شهرهای ترکیه از لحاظ تعداد پاساژها و فروشگاه های خرید است. بازار های سنتی و تاریخی که مملو از اجناس رنگارنگ و سوغاتی های معروف ترکیه هستند و پاساژهای لوکس و مدرن که محلی برای علاقه مندان به مد و برند می باشند از ویژگی های مرکز خریدهای وان است. فرش ها و قالی های ترک، زیور آلات، ظروف مسی و برنجی، قوری، قهوه جوش، قلیان و لباس های برند در کنار خوردنی های خوشمزه مانند شیرینی های وسوسه انگیز ترکی مانند باقلوا در این فروشگاه ها به فروش می رسند.

اگر قصد خرید و سفر به شهر وان ترکیه را دارید در نظر داشته باشید که برترین زمان سفر به وان فصل بهار و پاییز است اما بسیاری از گردشگران از جمله ایرانی ها در فصل تابستان هم به وان سفر می نمایند. امیدواریم که مطالب ذکر شده شما را در سفر به شهر وان هدایت کند و اوقات لذت بخشی را در سفر خود تجربه کنید.

سوالات متداول درباره مراکز خرید وان

  • معروف ترین مراکز خرید وان کدام اند؟

مرکز خرید وان ای وی ام، تورکوآز و برشکا جزو معروف ترین مراکز خرید شهر وان می باشند و بازارهای روسی و اروپایی نیز جزو بازارهای خیابانی معروف این شهر می باشند.

  • فروشگاه های وان شامل چه امکاناتی هستند؟

مراکز خرید وان شامل مفازه های فروش پوشاک، نقره و طلا، رستوران و کافی شاپ، زمین بازی بچه ها و… می باشند.

  • برترین فصل سفر به وان برای خرید چه زمانی است؟

برترین زمان سفر به وان برای خرید در فصل بهار و پاییز است.

منبع: الی گشت

به "معرفی برترین مراکز خرید وان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین مراکز خرید وان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید