بازی Hi، Fi Rush همان موفقیتی است که ایکس باکس در 2023 به آن احتیاج داشت

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، بازی Hi-Fi Rush از استودیوی تانگو گیم ورکس (Tango Gameworks) اخیرا و به صورت کاملا غافلگیرکننده معرفی و عرضه شده است. عرضه ناگهانی در صنعت بازی های ویدیویی چیز جدیدی نیست، با این حال به ندرت شاهد عرضه بدون خبر بازی های بزرگ و AAA هستیم. ایجاد هیجان و هیاهو بخش مهمی برای بازاریابی بازی ها محسوب می گردد و این موضوع برای بازی های انحصاری یک کنسول نیز بیشتر مهم است.

بازی Hi، Fi Rush همان موفقیتی است که ایکس باکس در 2023 به آن احتیاج داشت

بنابراین هنگامی که مایکروسافت از رویداد Xbox and Bethesda Developer Direct برای معرفی بازی استفاده کرد و سپس آن را در همان روز منتشر کرد، غافلگیرانه خواندن آن کمترین چیزی است که می توان به آن نسبت داد. این بازی اکشن و ریتمیک هنوز نیامده توانسته بازیکنان زیادی را به خود جذب کند و با واکنش مثبت بسیاری روبرو شده است. با این حال نکته های مهمی در خصوص آن وجود دارد که باید به آن پرداخت.

تغییر مسیر غیرقابل انتظار استودیوی سازنده

تانگو گیم ورکس بیشتر برای ساخت بازی های ماجراجویی و ترسناکی مانند سری The Evil Within و بازی گوست وایر توکیو شناخته می گردد. بازی های ذکر شده از آثاری مانند رزیدنت اویل و فولکلور ژاپن تأثیر گرفته اند. توسعه دهندگان بازی اغلب ژانر بازی های خود را تغییر می دهند، اما Hi-Fi Rush تا آنجا که می تواند از هر چزی که تانگو را خاص نموده به دور است.

در نگاه اول، سبک هنری آن باعث می گردد فکر کنید که در حال تماشای یک کارتون از اواخر دهه 2000 یا اوایل دهه 2010 هستید. بازی حول محور شخصیتی به نام چای با بازویی رباتیک می چرخد. در کات سین ها، رویدادها به گونه ای ضرب آهنگ موسیقی ها تنظیم شده و محیط نیز به همین شکل عمل می نماید. سکوها با توجه به ریتم موسیقی حرکت می نمایند و چای حتی زمانی که بیکار ایستاده است، انگشتانش را با توجه به موسیقی به هم می زند.

تمرکز بر موسیقی

مقایسه بین این بازی و بازی نادیده گرفته شده 2014 Sunset Overdrive یا Jet Set Radio 2000 اجتناب ناپذیر است. Hi-Fi Rush با تمرکز بر ریتم و اکشن، مانند اثری از دوران پلی استیشن 2 است. این بازی را می توان ترکیبی از گیتار هیرو و دویل می کرای دانست. البته از آنجایی که میکامی در اولین بازی دویل می کرای و بازی Viewtiful Joe، مانند Hi-Fi Rush به عنوان تهیه نماینده اجرایی فعالیت داشته، این انتظار می رود. در واقع به راحتی می توانید ببینید که چگونه دانته و نرو بر چای تأثیر گذاشته اند؛ کسی که یک بازوی رباتیک داشته و یک گیتار الکتریک را به عنوان سلاح سرد خود تکان می دهد.

Hi-Fi Rush به لطف یک پخش نماینده موسیقی که به طور طبیعی در جایی که قلب چای بوده، قرار داده شده، به طور دائم با موسیقی متن خود هیجان ایجاد نموده و به بازیکنان برای ضربه زدن به دشمنان یا جاخالی دادن از حملات با توجه به ریتم آهنگ ها پاداش می دهد. اثری که در پس زمینه اجرا می گردد شما را وادار می نماید که پاهایتان را به زمین بکوبید و شنیدن صدای نواختن گیتار در زمانی که حملات با بیت آهنگ هماهنگ هستند، احساس خوبی در شما به وجود می آورد. هرچند این چیز تازهی نیست و بازی هایی نظیر Metal Hellsinger و Soundfall هر دو مکانیزم مشابهی داشتند، اما این المان در Hi-Fi رنگ و رویی تازه به خود گرفته و باعث می گردد تعجب کنید که چرا در ژانر اکشن کمتر از آن می بینیم.

زمان مناسب عرضه

پس از اینکه مایکروسافت هزاران کارمند خود را اخراج کرد و با انتقاد از نحوه مدیریت استودیوی 343Industries روبرو شد، سوالاتی در خصوص جایگاه ایکس باکس در حوزه بازی مطرح شد. مایکروسافت در مقایسه با سونی و نینتندو که هر دو برنامه های قابل اعتمادتری برای انتشار بازی های خود دارند، به طور قابل توجهی در این زمینه مشکل دارد که از طرفی با تمایلش برای ربودن استودیوهای دیگر در تضاد است. فارغ از آن، برچسبی را نمی توان به طور خاص به بازی های ایکس باکس زد. این کنسول مانند پلی استیشن روند مشخصی نداشته و از طرفی با نوستالژی های نینتندو سنخیتی ندارد.

Hi-Fi Rush نگرانی های ذکر شده را رفع نمی نماید، اما پیروز می گردد به ایکس باکس برگ برنده ای بدهد که برای مدت ها به آن احتیاج داشت. به لطف یک انتشار غافلگیرنماینده در همان روز معرفی، این بازی توانست از گرفتار شدن در هر مخمصه ای که می توانست پتانسیل آن را برای جذب بازیکن کاهش دهد، جلوگیری کند، همانطور که با بازی هیلو اینفینیت یا Forspoken شاهد این اتفاق بودیم. در فضای آثار AAA، بدترین چیزی که برای یک بازی وجود دارد، هیجان و انتظار زیادی است که حول محور آن وجود دارد و متأسفانه برای مایکروسافت، تقریبا همه بازی های بزرگ این کمپانی مانند ردفال یا استارفیلد دچار این مسئله هستند.

از سوی دیگر، تانگو گیم ورکس اساسا با Hi-Fi Rush و تغییر مسیر خود توجه همه را به خود جلب کرد. تنها در عرض چند دقیقه این استودیو پیروز شد تا بخش کوچکی از بازی را قبل از عرضه به نمایش بگذارد و اگر نمرات منتقدان و فروش بازی معیارهایی برای پیروزیت آن در نظر گرفته گردد، بازی تا همینجا نیز عالی عمل نموده و هواداران زیادی پیدا نموده است.

بازی Hi-Fi Rush روی ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه های شخصی با قیمت 29.99 دلار در دسترس است. این بازی روی سرویس گیم پس نیز قابل دانلود است.

منبع: Game Developer

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES X ظرفیت 1 ترابایت

25,591,340 تومان

مشاهده و خرید

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

12,800,430 تومان

مشاهده و خرید

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

2,150,000

تومان

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

1,780,000

تومان

خرید بازی کنسول

مشاهده همهمنبع: دیجیکالا مگ

به "بازی Hi، Fi Rush همان موفقیتی است که ایکس باکس در 2023 به آن احتیاج داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Hi، Fi Rush همان موفقیتی است که ایکس باکس در 2023 به آن احتیاج داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید