تسریع در اجرای عملیات مرمتی سرای عزیز الله اف در اولویت قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تسریع در اجرای عملیات مرمتی سرای عزیز الله اف در اولویت واقع شده است.

تسریع در اجرای عملیات مرمتی سرای عزیز الله اف در اولویت قرار گرفته است

جواد موسوی در جلسه شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی که با موضوع ارائه طرح بازسازیی سرای عزیز الله اف به وسیله مشاور این بنای تاریخی برگزار گردید، اظهار کرد: به اقدامات اجرایی بازسازی سرعت داده و عملیات بازسازیی به صورت تمام وقت و بدون وقفه در این بنا تداوم داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به اهمیت حفظ و احیای این اثر تاریخی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره و توضیح داد: وزیر در سفر به مشهد اولین مکانی را که بازدید کرد، همین سرای عزیز الله اف بود، چون حفظ و احیای این اثر تاریخی مورد تاکید وزیر است.

وی با اشاره به گزارش مشاور از آسیب های وارد شده به این بنای تاریخی یادآور شد: گستره آسیب ها به بناهای تاریخی در بافت اطراف حر فراتر از یک ساختمان است و بارگذاری انجام شده در محدوده منطقه ثامن بر ابنیه تاریخی این بافت تأثیرگذار بوده است.

موسوی با اشاره به شرایط فعلی این اثر تاریخی و آسیب های وارد شده گفت: با توجه به رانش هایی که در بنا بوجود آمده است، برای ایمنی و پیشگیری از آسیب به شهروندان اقدامات حفاظتی به صورت اضطراری انجام گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با قدردانی از همکاری دستگاه قضائی، شورای اسلامی شهر، شهرداری مشهد و کسبه و بهره برداران این مجموعه اظهار کرد: تعامل خوبی برای اجرای عملیات بازسازیی، حفظ و احیای این اثر تاریخی شکل گرفته و امیدوارم تا انتها این عملیات نیز این انسجام تداوم داشته باشد.

منبع: همگردی

به "تسریع در اجرای عملیات مرمتی سرای عزیز الله اف در اولویت قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع در اجرای عملیات مرمتی سرای عزیز الله اف در اولویت قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید