خبرنگاران فرماندار مهاباد از همکاری اصناف در اجرای محدودیت ها قدردانی کرد

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، مهاباد- خبرنگاران- فرماندار مهاباد با بیان اینکه اعمال محدودیت های کرونا بیشترین فشار را بر روی اصناف و بازاریان وارد می نماید، گفت: اصناف در اجرای این محدودیت ها همکاری خوبی را با ستاد مقابله با کرونا داشته اند که جای قدردانی دارد.

خبرنگاران فرماندار مهاباد از همکاری اصناف در اجرای محدودیت ها قدردانی کرد

ایرج شجاعی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ تفریح و سرگرمی گفت: تمامی بازاریان فعال در مراکز تجاری، تاناکورا و بازارچه های مهاباد، در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای صحیح محدودیت های اعمال شده مشارکت خوبی را با ستاد داشته اند.

وی ادامه داد: هم اکنون شرایط مقابله با کرونا در مهاباد در شرایط نارنجی قرار گرفته است که بر این اساس فعالیت اصناف گروه شغلی اول و دوم مجاز به فعالیت هستند که در صورت وارد شدن به شرایط قرمز امکان فعالیت گروه دوم نیز محدود خواهد شد.

فرماندار مهاباد گروه شغلی دوم را شامل پاساژها، مساجد و مصلی ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، عمده و خرده فروشی پوشاک، مشاور املاک، پرده سرا، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی و خشکبار و آجیل فروشی است.

شجاعی اعلام کرد: دولت نیز برای اصنافی که در اثر تعطیلی بازار متضرر خواهند شد، تمهیداتی شامل اهدای تسهیلات، مشوقات و بخگرددگی اقتصادیاتی و اهتمام در صدور چک های برگشتی پیش بینی نموده است.

وی با اشاره به اینکه مهاباد یکی از شهرهای گردشگرپذیر شمال غرب کشور است، اضافه نمود: شیوع ویروس کرونا و کم شدن رفت و آمدهای ترافیکی و مسافرت گردشگران موجب شده گردش اقتصادی اصناف این شهرستان نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری پیدا نموده و این مهم نیز بر درآمد این قشر تاثیر مستقیم گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه حفظ جان مردم در اولویت قرار گرفته است، گفت: همه از شرایط معیشت مردم و کسادی بازار اصناف واقف هستیم اما در شرایطی که جان شهروندان در خطر باشد، اجازه فعالیت و منفعت طلبی به متخلفان نخواهیم داد.

فرماندار مهاباد گفت: علاوه بر محدود شدن فعالیت اصناف، کارکنان نهادهای دولتی نیز در این مدت با توجه به شرایط قرمز و یا نارنجی شهرستان به ترتیب با دو سوم و یک سوم ظرفیت حضور خواهند داشت.

شجاعی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همدلی همه اقشار مردم امکان مهار شیوع بیماری کرونا وجود داشته و با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی از مرگ عزیزان بر اثر این بیماری جلوگیری خواهد شد.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان غربی شایع شد و 17 اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد؛ از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز حدود چهار هزار و 400 نفر در مهاباد به این بیماری مبتلا شده و 242 نفر در این شهرستان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

هم اکنون 10 شهر شامل ارومیه، پلدشت، چایپاره، خوی، شوط و سلماس، اشنویه، سردشت، میاندوآب و نقده با شرایط قرمز کرونایی در آذربایجان غربی تعیین شده است که محدودیت های بیشتری در آنها طی 2 هفته اول آذر اعمال می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرماندار مهاباد از همکاری اصناف در اجرای محدودیت ها قدردانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار مهاباد از همکاری اصناف در اجرای محدودیت ها قدردانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید