راه های مهاجرت به روسیه

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، روسیه کشوری ثروتمند و مرفه اروپایی است که امکانات و امنیت اجتماعی آن زبانزد همسایگانش است. چشم اندازهای بسیار وسیعی از سطح زندگی در این کشور وجود دارد که در کمتر کشوری مشابه آن را می توان یافت.

راه های مهاجرت به روسیه

روسیه درزمینۀ های مختلفی نظیر اقتصاد، علم و فناوری و امکاناتی همانند هزینه های مناسب تحصیل و موارد مشابه، شرایط بسیار ایدئالی را برای مهاجران فراهم نموده است؛ ازاین رو، هرساله افراد بسیاری با اهداف مختلف متقاضی مهاجرت به روسیه هستند

روسیه یکی از کشورهایی است که اخیراً به علت نزدیکی آن به کشور ایران مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این مقاله، شرایط کلی و عمومی مهاجرت به این کشور را مورد آنالیز قرار داده ایم.

روش های مهاجرت به روسیه

برای مهاجرت به روسیه، می توانید به وسیله روش های مختلف اقدام نمایید. روش اول ویزای توریستی است که برای دید و بازدید از اقوام و همینطور گشت و گذار در شهرهای مختلف این کشور صادر می شود. این ویزا برای کسانی که قصد دارند در تایم کم وارد کشور و از آن خارج شوند، گزینه خوبی است

روش دوم مهاجرت به روسیه به وسیله ویزای کاری است که خود شامل دسته بندی های مختلفی است، ویزای کار یک ساله، سه ساله ارائه می شود

ویزای تجاری و سرمایه نیز از دیگر روش های مهاجرت به روسیه محسوب می شود که در این روش افراد می بایست سعی کنند از نظر مالی در شرایط مطلوبی باشند

همینطور روش های دیگر مانند تحصیل در روسیه، ازدواج با فرد روسی و یا تولد نیز می تواند در زیر مجموعه های مهاجرت به روسیه محسوب شود

یک نکته را به دقت توجه نمایید وقتی صحبت از مهاجرت به روسیه است، یعنی در ابتدا اقامت در شرایط موقت واقع شده است و به این معنی نیست که فرد به محض ورود اقامت دائم این کشور را اخذ می کند. شما با مهاجرت به روسیه تا زمانی که در فهرست اقامت موقت قرار دارید، از حقوق شهفرایندی برخوردار نخواهید بود.

در ویزای تحصیلی آنچه بسیار مهم است مدارک تحصیلی قبلی شما و برای ویزای کاری سابقه کاری و تخصص است. هزینه هایی که برای اخذ ویزای این کشور در نظر گرفته می شود، با هم فرق دارد و با توجه به هدف مهاجرت به روسیه تعیین می شود

مهاجرت پناهندگی به روسیه

مهاجرت به روسیه به وسیله پناهندگی یکی از روش های پر ریسک محسوب می شود و شرایط خاص و ویژه ای را می طلبد. در هر صورت پیشنهاد ما، روش های دیگر مهاجرت به روسیه است.

شما در روش پناهندگی باید درخواست خود را در خارج از این کشور و یا در مرزهای آن ارائه دهید. به طور کلی برای واضح تر شدن قوانین مهاجرت به روسیه به وسیله پناهندگی، این روش را به دو مرحله تقسیم نموده ایم.

مرحله اول به این شکل است که فرد باید به سوالاتی که به شکل آنلاین پرسیده می شود پاسخ دهد و در صورتی که تأیید انجام شده در مرحله دوم گواهی پناهندگی صادر می شود. حال اگر فرد در این کشور 5 سال اقامت داشته باشد، می تواند برای اقامت دائم درخواست دهد.

در نظر داشته باشید که ما جهت قانونی پناهندگی به روسیه به وسیله روسیه را اعلام نموده ایم، اگر فرد بخواهد از روش های غیر قانونی این جهت را دنبال نماید باید در نظر داشته باشد که خطرهای جانی و مالی وسیعی انتظار وی را می کشد.

مهاجرت به روسیه به وسیله شرایط خاص

از دیگر روش های مهاجرت به روسیه، شرایط خاص است. برای مثال، اگر فردی قصد داشته باشد کع برای دوره درمان خود وارد این کشور شود، می بایست به همراه پزشک خود اقدام به اخذ ویزای اضطراری نماید به این ترتیب، فرایند ارائه ویزا به او سریع تر خواهد بود. این نوع ویزا موقت است و پس از خاتمه طول درمان، فرد، باید به کشور خود باز شود.

در صورتی که شما در مسابقات هنری و یا ورزشی شرکت نموده باشید، می توانید مهاجرت به روسیه داشته باشید و باید از ویزای شرایط خاص استفاده نمایید.

عموماً، ویزای کارآفرینی، در این دست از ویزا واقع شده است. این ویزا، برای کسانی که طرح های کارآفرینی قابل قبولی دارند، ارائه می شود و به طور کلی هدف اصلی در این نوع مهاجرت، ایجاد فضای شغلی برای مردم روسیه و همینطور توجیه مالی برای کشور است

مهاجرت توریستی به روسیه

روسیه بسیار زیباست و هر ساله افراد زیادی این کشور را برای سفر انتخاب می کنند. ویزای توریستی روسیه برای متقاضیانی صادر می شود که قصد گشت و گذار در این کشور را دارند. اعتبار این ویزا یا یک ماه است یا دوهفته ای و به دو صورت یک بار و یا دو بار ورود صادر می شود.

مدارک لازم برای مهاجرت توریستی به روسیه شامل تکمیل فرم درخواست ویزا به زبان انگلیسی که این فرم باید به شکل آنلاین ارسال شود.

بلیط رفت و برگشت که اهمیت بالایی دارد و نشان می دهد که شما قصد بازگشت دارید، این بلیط باید در شرایط قطعی شده قرار بگیرد. گذرنامه معتبر با اعتبار 6 ماهه و دو برگ سفید، یک قطعه عکس سه در چهار به همراه بیمه مسافرتی.

در نظر داشته باشید که آنچه در اخذ ویزای توریستی این کشور اهمیت دارد اثبات بازگشت شما است. یعنی باید مدرکی وجود داشته باشد که ثابت کند شما می خواهید به کشور خود باز گشت و علاقه ای به ماندن در روسیه ندارید.

مهاجرت به روسیه به وسیله همراه

در روش های سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری به روسیه شرایط ویزای همراه فراهم شده است. به طوری که مهاجرت به روسیه به وسیله کار، همراه فرد احتیاج به پرداخت مالیات ندارد. در نظر داشته باشید به طور کلی در مهاجرت به روسیه ازروش سرمایه گذاری فرد می تواند پس از 6 ماه همسر و فرزند زیر 18 سال خود را همراه نماید.

در روش تحصیلی فرد می تواند یک نفر از اعضای خانواده درجه یک (پدر، مادر، برادر و خواهر) به مدت تعیینی همراه خود ببرد.

یک موضوع که در مورد ویزای همراه وجود دارد و باید به شکل دقیق و صحیح آنالیز شود، از این قرار است که اگر فرزند از بیماری خاصی رنج می برد و یا احتیاج به داروی خاصی دارد باید گواهی و نامه ای وجود داشته باشد که نشان دهد از نظر مالی مسئله ای نبوده و همینطور شرایط درمان وی در روسیه فراهم شده است. در غیر این صورت این فرد واجد شرایط ویزای همراه نخواهد بود.

مهاجرت کاری روسیه

در فهرست روش های مهاجرت به روسیه، مهاجرت کاری اصلی ترین روش به شمار می آید. با داشتن ویزای کاری می توانید سال های سال بدون اینکه از کشور خارج شوید، در روسیه بمانید. داشتن ویزای کار این کشور به این معنی است که همسر و فرزند شما نیز می توانند ویزای همراه بگیرند و در کنار شما زندگی کنند.

ویزای کار این کشور مولتی است. به طور کلی مهاجرت به روسیه به وسیله کار دو گزینه دارد. گزینه اول ویزای کاری یک ساله است که به دفعات قابل تمدید است. این ویزا قابلیت تبدیل شدن به پاسپورت و تابعیت روسیه را ندارد. این ویزا سه ماه زمان برای آماده شدن احتیاج دارد. فرد اصلی باید در آزمون زبان روسی شرکت نماید. این آزمون بسیار ساده است

نوع دوم ویزای کار سه ساله روسیه است که به دفعات تمدید می شود و برای تمدید احتیاج به خروج از کشور ندارید. این ویزا در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و پاسپورت خواهد شد. یک ماه زمان در صورتی که مدارک کامل باشد فراهم شده است. این ویزا احتیاج به آزمون زبان ندارد. برای اخذ ویزا

ی کاری این کشور آنچه بسیار سخت است، یافتن شغل است که اگر افراد از نظر تخصص در شرایط خوبی باشند، می توانند به سادگی به شغل مورد نظر دست یابند.

وقتی ویزای کاری سه ساله روسیه را اخذ نمودید، 6 ماه بعد می توانید برای اقامت دائم درخواست نمایید که احتیاج به پراپیسکا و همینطور پرداخت هزینه درخواست دارید.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

در صورتی که افراد قصد ادامه تحصیل به زبان روسی در روسیه را داشته باشند، پس از انتخاب رشته تحصیلی و همینطور دانشگاه مقصد می بایست ترجمه رسمی مدارک خود را نیز تهیه کنند.

در نظر داشته باشیدکه برای پذیرش در دانشگاه احتیاج به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات دارید. احتیاج است که آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی شما به همراه ریز نمرات ارائه شود. هر فرد باید صفحه تعیینات پاسپورت و همینطور شناسنامه خود را ارائه دهد

در مهاجرت به روسیه به وسیله تحصیل ، یک دوره پادفک نیز وجود دارد که شامل دو ترم تحصیلی است که این دوره به زبان روسی برگزار می شود.

پذیرش در دانشگاه های روسیه به طور کلی 2 ماه از زمان ارسال ترجمه مدارک مورد احتیاج تخمین زده شده است.

افرادی که می خواهند مهاجرت به روسیه به وسیله تحصیل داشته باشند، باید بالای 17 سال سن داشته باشند. سقف سنی برای تحصیل در روسیه وجود ندارد. ارائه گواهی مالی تنها در مبلغ تعیین، که مبلغ بالایی هم نیست باید ارائه شود.

مهاجرت به روسیه به وسیله تولد

اقامت روسیه روش های مختلفی دارد که یکی از این روش ها تولد است. یکی از این روش ها می تواند تولد فرزند و یا به سرپرستی گرفتن یک کودک روسی باشد. سیستم خون و خاک دو سیستم قابل قبول در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت محسوب می شود. در روسیه اگر فرزند دارای پدر و یا مادر روسی باشد، بدون در نظر گرفتن کشور تولد وی، تابعیت فرزند روسی می شود. پس در روسیه سیستم خون مطرح است.

حال اگر پدر و مادر فرزند، روسی نباشند و فرزند در کشور روسیه به جهان آید در صورتی که کشور محل تولد کودک به وی تابعیت ندهد، دولت روسیه با در نظر گرفتن یک سری شرایط به سادگی می تواند به او تابعیت بدهد

اخذ اقامت به وسیله پذیرش سرپرستی یک کودک، از دیگر روش های مهاجرت به روسیه محسوب می شود که البته قوانین خاص مربوط به خود را دارد.

مهاجرت به روسیه به وسیله ازدواج

اگر شما قصد مهاجرت به روسیه را دارید و هدف اصلی شما ازدواج با یک شهفرایند روس است می توانید اقامت این کشور را اخذ نمایید بنابراین مهاجرت به روسیه به وسیله ازدواج صحت دارد. فرقی نمی کند مرد یا زن روسی باشد. ازدواج باید در شرایط واقعی صورت بگیرد و بعلاوه طولانی مدت باشد. هدف اصلی در این جهت ازدواج و در پی آن مهاجرت است.

توجه داشته باشید که شما با هدف مهاجرت به روسیه نمی توانید به سراغ روش ازدواج موقت بروید

فرض ما بر این است که همه چیز در بستر استاندارد پیش می رود. در صورتی که مدارک لازم را تحویل دهید، پس از حدود 9 ماه می توانید اقامت موقت RVP اخذ نمایید. این مجوز 3 سال اعتبار دارد و به صورت یک مهر داخل پاسپورت شما ثبت می شود. شما می توانید پس از گذشت یک سال اقامت موقت، درخواست خود برای اقامت دائم را به ثبت برسانید و اگر همه چیز درست باشد بین 3 الی 6 ماه زمان احتیاج است که اقامت دائم شما ارائه شود

مهاجرت سرمایه گذاری به روسیه

مهاجرت به روسیه به وسیله سرمایه گذاری یکی از برترین روش های موجود محسوب می شود. ما برای این ادعا علت محکمی داریم در ابتدا آنالیز می کنیم که مهاجرت به روسیه به چه شکلی امکان پذیر است. شما برای سرمایه گذاری در این کشور باید یک طرح فراوریی خوب داشته باشید. دقت نمایید که طرح فراوری شامل واردات، صادرات و دلالی نمی شود. سپس می بایست بر روی طرح فراوریی خود مجوز اخذ نمایید و به این ترتیب شرکت ثبت نمایید. ثبت شرکت در روسیه در فهرست مهاجرت به روسیه به وسیله سرمایه گذاری قرار می گیرد

حال باید در شرکت تأسیس شده بین 10 الی 100 درصد سهام به شما تعلق بگیرد و سود سهام سالیانه نیز ده میلیون روبل در نظر گرفته شود. در نظر داشته باشید که در مهاجرت به روسیه به وسیله سرمایه گذاری، باید در طول یک سال حداقل دو میلیون روبل مالیات پرداخت نمایید.

راه اندازی کسب و کار در روسیه به وسیله ثبت شرکت محدود، یک گزینه بسیار عالی محسوب می شود و می تواند به نتیجه خوب برسد. در نظر داشته باشید که در این روش به طور کلی آنچه اهمیت دارد، اندازه بودجه اولیه فرد با توجه به طرح فراوریی ایجاد شده است.

منبع: الی گشت

به "راه های مهاجرت به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های مهاجرت به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید