صادق درودگر: در ورزش ما چه چیزی به جز برند پرسپولیس و استقلال وجود دارد؟!، با طرح موضوع خصوصی سازی به دنبال انتخابات مجلس هستند

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، صادق درودگر، مسئول کمیته بازاریابی سازمان لیگ گفت: همیشه در دوره آخر ریاست جمهوری ها بحث خصوصی سازی مطرح می گردد، اما همواره زیرساخت های این کار وجود نداشته است.

صادق درودگر: در ورزش ما چه چیزی به جز برند پرسپولیس و استقلال وجود دارد؟!، با طرح موضوع خصوصی سازی به دنبال انتخابات مجلس هستند

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ تفریح و سرگرمی ، صادق درودگر در حاشیه نشست هم اندیشی خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس در واکنش به این پرسش که آیا به نظرش این خصوصی سازی امکان پذیر است یا خیر، گفت: به اعتقاد من می توان این دو باشگاه را خصوصی کرد. من 24، 16 و هشت سال پیش هم همین حرف را زدم. به طور کلی همیشه در دوره آخر ریاست جمهوری ها بحث خصوصی سازی مطرح می گردد، اما همواره زیرساخت های این کار وجود نداشته است.

وی اضافه نمود: اگر قرار است باشگاه های مان را خصوصی کنیم، چرا فقط پرسپولیس و استقلال؟ باید یک نظام خصوصی سازی تعریف گردد و قوانین حمایتی آن هم از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد تا از باشگاه ها حمایت گردد. به طور مثال اکنون اگر یک صنفی بخواهد کاری انجام دهد برای او راهکارهای حمایتی وجود دارد، اما برای باشگاه ها چه راهکاری اندیشیده شده است؟ در ورزش به سرمایه گذار چه چیزی داده می گردد که سرمایه گذار عاقل رغبت کند و به ورزش بیاید. سرمایه گذار همیشه به دنبال سود بوده و می خواهد پولش در طول زمان به او بازگردد. در ورزش ما چه چیزی به جز برند پرسپولیس و استقلال وجود دارد؟! البته این دو برند هم هر کدام 130 الی 140 میلیارد بدهی مالیاتی دارند.

مسئول کمیته بازاریابی سازمان لیگ در واکنش به این موضوع که اگر وزارت ورزش واقعاً فروشنده سهام پرسپولیس و استقلال باشد، آیا به نظرش کسی این دو باشگاه را خواهد خرید یا خیر؟، گفت: وقتی می گویند 300 الی 400 میلیارد تومان قیمت این دو باشگاه است، چه کسی می تواند آنها را بخرد؟ ما اگر می خواهیم خصوصی سازی کنیم ابتدا باید هدف مان را معین کنیم، الان هم در هر صورت انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و عده ای به دنبال بهره مندی از این اتفاقات هستند که ان شاءالله به هدف شان برسند.

درودگر در ادامه توضیح داد: همان طور که همه می دانیم همه باشگاه ها به جز یک یا دو باشگاه، اصلاً بودجه دولتی ندارند و فقط در طول فصل از اسپانسرهای خود پول می گیرند و بازیکن خریداری و خرج تیم می نمایند. ما اگر می خواهیم خصوصی سازی کنیم باید همان کاری را که قبل از انقلاب شد، انجام دهیم و باشگاه ها را به اپراتورها و شرکت های بزرگ واگذار کنیم و واقعاً باشگاه ها تبدیل به باشگاه شوند و هر کدام 20 الی 30 تیم در رشته های مختلف داشته باشند. الان جوی هم که در استادیوم ها وجود دارد باعث شده تا خانواده ها رغبت ننمایند به استادیوم بیایند و در واقع با این وضعیت ما از 50 درصد ظرفیت خودمان استفاده می کنیم.

وی در خاتمه یادآور شد: الان بودجه ورزش ما 407 میلیارد تومان است. اگر این مبلغ را با بودجه کل کشور مقایسه کنیم یعنی هیچ. 407 میلیارد بودجه کل ورزش ماست. شما حساب کنید چقدر از این به فوتبال اختصاص داده خواهد شد. با این پول باید هزینه آماده سازی و حضور در مسابقات مختلف هم داده گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "صادق درودگر: در ورزش ما چه چیزی به جز برند پرسپولیس و استقلال وجود دارد؟!، با طرح موضوع خصوصی سازی به دنبال انتخابات مجلس هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادق درودگر: در ورزش ما چه چیزی به جز برند پرسپولیس و استقلال وجود دارد؟!، با طرح موضوع خصوصی سازی به دنبال انتخابات مجلس هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید