آشنایی با جاذبه های تاریخی تورنتو که باید ببینید، تصاویر

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، چه کسی می گوید گشت وگذار در شهر تورنتو خالی از جاذبه های تاریخی است؟ در حالی که بعضی، جاذبه های تاریخی در عظیم ترین مرکز کلان شهری کانادا را به اندازه کافی قدیمی نمی دانند، اما محل های تاریخی زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را کشف و تجربه کنید. برای کشوری نو ظهور مثل کانادا ، تورنتو مملو از فرهنگ و تاریخ است. با ما برای کشف پربازدیدترین مکان های دیدنی شهر که خاطرات گذشته را زنده می نماید، همراه شوید.

آشنایی با جاذبه های تاریخی تورنتو که باید ببینید، تصاویر

ساختمان فورت یورک

مردی به نام جان گریویز سیمکو فرمان ساخت پادگانی نظامی بنام فورت یورک (Fort York) را در کنار دریاچه انتاریو صادر کرد. این ساختمان حوادث تاریخی پرآشوبی را از سر گذارنده است. فورت یورک با حمله آمریکا در سال 1812 تسخیر و منفجر شد. در پی این تخریب ساخت آن را از سر گرفتند. این بنا در جنگ دنیای اول و دوم برای مصارف نظامی بکار گرفته شد و خاتمه به منظور سیری اجمالی بر تاریخ نظامی تورنتو به مقصدی چشمگیر برای گردشگری تبدیل شد.

منطقه دیستیلری

منطقه دیستیلری در حال حاضر در میان مجموعه ای از سبک های معماری صنعتی ویکتوریایی در شمال آمریکا قرار گرفته است که به خوبی از آن نگهداری می گردد. در این منطقه شبکه ای عظیم از آسیاب های غلات قرار گرفته است؛ خیابان های سنگفرش آن با مغازه های زیبا، رستوران هایی با غذاهای لذت بخش و کارخانه های سنتی مثل میل استریت و اسپرینگ واترسیک جلوه گری می نماید. همچنین در چندین تاریخ تعیین، رویدادهای فرهنگی از جمله موسیقی زنده، اجراهای هنری و بازارهای غذا در این منطقه برگزار می گردد. به جهت اینکه از گذشته این منطقه و کارهای قاچاقی که در اینجا انجام می گرفت، درک کاملی پیدا کنید، با یک تور تاریخی همراه شوید تا اطلاعات کاملی از زوایای پنهان گانگسترهای معروفی مثل آل کاپون یا حادثه آتش عظیم تورنتو و بسیاری دیگر را در اختیار شما قرار دهد.

روستای بلک کریک پایونیر

این روستا نگاهی جالب و همه جانبه از یک روز عادی زندگی مردم در منطقه روستایی انتاریوی قرن نوزدهم ارائه می دهد. هنرپیشگان نقش کارگرها، اعضای خانواده و مشاغل متفاوت را بازی می نمایند، گویی هنوز سال 1860 است و با وجود اثاثیه قدیمی، ساختمان های بازسازی شده و لباس های قدیمی، به گذشته های دور سفر خواهید کرد. نمایشگاه های ویژه ای هم در این روستا وجود دارند که توجه مردم را به لحظات تاریخی، افراد مهم و جنبش هایی معطوف می نماید که تا امروز بر تاریخ کانادا تاثیرگذار بوده اند.

بازار سن لورنس

بازار سن لورنس که از ابتدای تاسیس در سال 1803 بانام بازار بلاک شناخته می شد، فضایی برای تعامل همسایه ها، سیاستمداران و فروشنده ها به شمار می رفت. اولین شورای شهر در این بازار ساخته و برگزار گردید؛ امروزه از این محل در داخل ساختمان بازار سن لورنس نگهداری می گردد.

از قدم زدن در راهروهای وسیع میان غرفه های بازار که مملو از مغازه دارها است، لذت ببرید و راه خود را با استفاده از علائم مخصوص داخل بازار پیدا نموده تا به مکان های صرف غذا برسید. بازار با برگزاری فعالیت هایی ویژه از جمله کلاس های آشپزی در زمینه های گوناگون از سرتاسر دنیا و موارد دیگر همچنان مثل سابق زنده و پرشور باقی مانده است.

ساختمان میپل لیف گاردنز

امکان ندارد به تورنتو سفر کنید و شور و هیجان محلی ها به ورزش هاکی را درک نکنید. بی جهت نیست که تورنتو، پایتخت هاکی دنیا خوانده می گردد. عظیم ترین داستان های تاریخ ورزشی کانادا از خاطرات خوب قدیم در ساختمان میپل لیف گاردنز یا باغ های برگ افرا (Maple Leaf Gardens) نشات گرفته است؛ جایی که سابقاً باشگاه خانگی تیم هاکی میپل لیفز محسوب می شد.

عظیمان ورزش هاکی مثل جانی باوِر و تیم هورتون، روی یخ این باشگاه بازی نموده اند. همچنین اینجا جایی است که پسران آبی پوش (تیم سنت لوییس بلوز)، جام استنلی را برای آخرین بار در سال 1967 از آن خود کردند و ما همچنان منتظر هستیم تا بار دیگر جام را بالای سر ببرند.

این ساختمان محل برگزاری کنسرت هایی از گروه بیتل ها، رولینگ استونز (گروه راک انگلیسی) و فرانک سیناترا (خواننده مشهور آمریکایی) بوده است.

اخیراً این محل به سوپرمارکت و مرکز ورزشی تبدیل شده است؛ اما اشیا قدیمی و لوح های یادبود آن مهر تاییدی برگذشته پرآوازه این بنا است که خاطرات تیم لیفز را همچنان زنده نگه می دارد.

بلک بول

پس از خرید در منطقه شیک کویین استریت وست (Queen Street West) می توانید در یکی از قدیمی ترین بارهای تورنتو به استراحت بپردازید؛ بلک بول (Black Bull) از سال 1833 پذیرای هرگونه مشتری بوده است و از گزند حوادث زمان و آتشی که شهر تورنتو را با خاک یکسان کرد، جان سالم به در برده است. بلک بول، بهترین مکان برای صرف غذا در زیر آفتاب یک بعدازظهر گرم است.

موزه اسپندیا

این موزه تاریخی مخصوص علاقه مندان و صاحب نظران در زمینه دکور و اثاثیه منزل است. آن طور که محلی ها می گویند، این عمارت متعلق به جیمز آستین فقید (the late James Austin)، موسس بانک دومینیون (Dominion Bank) تورنتو است. در زمان های گذشته یعنی اواسط قرن نوزدهم، خانواده آستین یکی از ثروتمندترین و پرنفوذترین خانواده های این شهر محسوب می شد. عمارت اسپندیا دربر دارنده چهار سبک در زمینه دکور است که با دوره ویکتوریایی شروع شده و شامل سبک معماری ادواردیان می گردد. تمامی این سبک ها گویی در میان دیوارها و باغ های زیبای این عمارت منجمد شده اند. تورها و رویدادهایی ازجمله مهمانی باغ گتسبی که درست مثل مهمانی های گتسبی عظیم (اثر اسکات فیتزجرالد) محشر به نظر می رسند در مناسبت های ویژه در دسترس هستند.

فروشگاه آنست اِدز

چراغ های خیره نماینده، تابلوی عظیم و حروف چاپی که سؤالی را مدام با صدای بلند می پرسند: یک نفر چقدر ارزان می تواند خرید کند؟ بیایید داخل و جواب سوالتان را بگیرید! این فقط یکی از حقه های فراوانی بود که این مکان تخفیفی از سال 1948 به کار بسته است.

اد میرویش (Ed Mirvish) ، صاحب فروشگاه، بدون هیچ دارایی از واشینگتن دی سی به تورنتو نقل مکان کرد. در سال 1984 او و همسرش فروشگاه خود به نام آنِست ادز یا اد راستگو (Honest Eds) را بازگشایی کردند. علاقه اِد به هنر نمایشگری منجر به ترفندهای تبلیغاتی بی شماری شد که او را در دل محلی ها محبوب کرد. کریسمس هرسال در رسمی که تا به امروز باقی مانده است، فروشگاه آنست اِدز تا سقف 10 هزار پوند برای فروش بوقلمون تخفیف در نظر می گیرد.

پیش از آنکه درهای این مکان دیدنی برای آخرین بار بسته گردد، برای این حراج عظیم به آنست ادز بیایید.

ورزشگاه راجرز سنتر

بناها حتماً نباید قدیمی باشند تا رویدادهای تاریخی بسازند. ورزشگاهی که اکنون به نام راجرز سنتر شناخته می گردد (که البته برای بعضی اسم آن تا ابد گنبد آبی (Skydome) خواهد بود)، در سال 1989 افتتاح شد و به خاطر سقف متحرکی که داشت شهرت بین المللی کسب کرد. این ویژگی برای تماشاچیان تجربه ورزشگاهی با سقف بسته و همچنین زمین ورزش در فضای باز را به وجود می آورد.

تیم بیسبال بلو جیس (Blue Jays) برای دو بار پی درپی قهرمان رقابت های سری دنیای در سال های 1992 و 1993 شد که خبر فوق العاده ای برای تیم کانادا در لیگ اصلی بیسبال به شمار می رفت. این پیروزی های متوالی در میان مردم طرفداران وفاداری پیدا کرد که مثل همواره پرشور و پر سروصدا هستند.

همچنین راجرز سنتر میزبان کنسرت ها، رویدادهای ورزشی، همایش ها، نمایشگاه های تجاری و بسیاری موارد دیگر می گردد؛ همواره رویدادی در این مکان در حال برگزاری است. این ورزشگاه در کنار برج سی ان قرار گرفته است و به بخش جدایی ناپذیرِ روح و کالبد شهر بدل گشته است.

منبع: گردشبان

به "آشنایی با جاذبه های تاریخی تورنتو که باید ببینید، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های تاریخی تورنتو که باید ببینید، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید