طلای شیطان چیست و چرا استخراج آن بسیار خطرناک است؟

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، کاواه ایجن (Kawah Ijen) یکی از آخرین مکان های روی زمین است که معدنچیان همچنان طلای شیطان را با دست استخراج می نمایند، کاری فوق العاده خطرناک که پیامدهای جبران ناپذیری برای سلامت کارگران دارد.

طلای شیطان چیست و چرا استخراج آن بسیار خطرناک است؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تفریح و سرگرمی ، در جاوه شرقی واقع در اندونزی، کوهی آتشفشانی به نام کاواه ایجن وجود دارد که تلالو شبانه نورهای آبی ماورایی در دامنه های این کوه را در سال های اخیر به یک کانون گردشگری بدل نموده است.

براساس گزارش یورونیوز، رسوبات گوگرد زیادی در سطح این آتشفشان وجود دارد و زمانی که دمای آن بالا می رود، این رسوبات گرم شده و به شعله های آبی رنگ تبدیل می گردد.

اما در پس این زیباییِ مورد پسندِ گردشگران، این آتشفشان جنبه تاریک و غیرانسانی هم دارد. معدنچیان زیادی جان خود را کف دستانشان می گذارند تا گوگرد یا همان چیزی که به طلای شیطان معروفیت دارد، استخراج نمایند.

در مقایسه با سایر مشاغل موجود در این جزیره، استخراج گوگرد عایدی بسیار خوبی دارد و آن را به شغلی مجذوب نماینده برای کارگران تبدیل نموده است.

با این وجود، نه تنها کار پرزحمت و طاقت فرست بلکه به علت سمی بودن گاز گوگرد، بسیار خطرناک است.

گاز گوگرد از داخل آتشفشان به وسیله لوله های فلزی به بیرون کشیده می گردد. سپس گاز متراکم و به مایع تبدیل می گردد. پس از سرد شدن، ماده سختی می گردد و به شکل صفحاتی زرد رنگ درمی آید. معدنچیان این صفحه ها را با دست از هم جدا می نمایند و در سبدهای حصیری می گذارند و آنها را به دوش می کشند، سبدهایی که وزن آنها بین 68 تا 90 کیلوگرم است.

امید به زندگی بیشتر معدنچیان شاغل در جاوه شرقی به 50 سال نمی رسد. حتی آنها که در برابر سم گوگرد خود را محافظت می نمایند، دچار آسیب های ستون فقرات و کمر می شوند. اما بیشتر آنها به علت استنشاق گاز گوگرد دچار مسائل ریوی می شوند.

معدن طبیعیِ گوگرد در جاوه شرقی از آخرین معادن طبیعی به جا مانده در زمین است. البته گوگرد استخراج شده از آتشفشان کاواه ایجن از درجه خلوص بالایی برخوردار نیست و قیمت بالایی ندارد ولی تنها راه امرار معاش گروهی از مردمِ ساکن در جاوه شرقی است.

در بیشتر موارد، گوگرد با درجه خلوص بالا از نفت، گاز طبیعی و سایر منابع فسیلی استخراج می گردد. ارزش صنعت فراوری گوگرد در دنیا حدود 13 میلیارد دلار تخمین زده شده و انتظار می رود در سال های آینده رشد کند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "طلای شیطان چیست و چرا استخراج آن بسیار خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلای شیطان چیست و چرا استخراج آن بسیار خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید