علیرضا پاکدل: در مسابقات کسب سهمیه المپیک در سخت ترین گروه قرار گرفته ایم، از کیان هندبال ایران دفاع خواهیم کرد

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، رئیس فدراسیون هندبال گفت: قرعه تیم ملی هندبال کشورمان در مسابقات انتخابی المپیک سخت است و با یکی از سخت ترین قرعه ها رو به رو هستیم.

علیرضا پاکدل: در مسابقات کسب سهمیه المپیک در سخت ترین گروه قرار گرفته ایم، از کیان هندبال ایران دفاع خواهیم کرد

علیرضا پاکدل در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ تفریح و سرگرمی، در خصوص آغاز اردوی آمادگی تیم ملی هندبال کشورمان گفت: اردوی تیم ملی هندبال از 27 اردیبهشت آغاز و در ادامه لژیونرها به ترکیب اضافه می شوند. با توجه به اینکه لژیونرها همچنان درگیر مسابقات لیگ هستند در این مرحله از اردو حضور ندارند اما از اردوی بعدی با توجه به دعوت حبیبی، سرمربی تیم، به ترکیب اضافه می شوند.

وی در ادامه افزود: لژیونرها تا خردادماه درگیر لیگ هستند بعد از آن 2 تا تا 2.5 ماه در اختیار تیم هستند. مسابقات انتخابی المپیک از 25 مهر آغاز می شود و چون این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی است، باشگاه ها مکلف هستند بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار دهند. همچنین خود تیم های اروپایی هم درگیر مسابقات انتخابی هستند.

رئیس فدراسیون هندبال کشورمان در خصوص برگزاری اردوی آمادگی برای ملی پوشان، گفت: احتمالا کمتر از یک ماه دیگر در تورنمنت ترکیه شرکت می کنیم. 6 تا 7 مرحله اردوی داخلی نیز خواهیم داشت. سعی می کنیم اردوی آخر هم یا خارج از کشور یا به صورت مشترک با یک کشور خارجی در داخل باشد.

وی در خصوص قرعه تیم ملی هندبال کشورمان در مسابقات انتخابی المپیک، یادآور شد: شرایط سخت است و با یکی از سخت ترین قرعه ها رو به رو هستیم. بحرین نایب قهرمان آسیا است. کویت و کره جنوبی نیز از قدرت های آسیا هستند اما ما با تمام توان می رویم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. ما نا امید نیستیم و می جنگیم و از کیان هندبال ایران دفاع می کنیم. البته از قلم نیاندازید که تیم هندبال ما حدود یک سال تعطیل بوده است. ما در اولین فرصت مربی تیم را انتخاب کردیم و سریع اردو را تشکیل دادیم.

پاکدل در پاسخ به این سوال که آیا حبیبی به صورت قطعی سرمربی ایران خواهد بود و حضور مربی خارجی منتفی است، گفت: در حال حاضر بحث مربی خارجی وجود ندارد و حبیبی کار را دنبال می کند. اگر شرایطی ایجاد شود که مربی خارجی خوب و دارای کارنامه بیاوریم با توافقی که داشتیم حبیبی باز هم کنار تیم خواهد بود .

وی در خصوص انتخابات هندبال کرمانشاه یادآور شد: انتخابات کرمانشاه باطل نشده بود بلکه یک ابهام وجود داشت که بعد از بررسی ها و استعلام ها به نتیجه رسیدیم و حکم عزتی به عنوان رئیس هیات کرمانشاه صادر شد.

رئیس فدراسیون هندبال از آغاز لیگ هندبال قبل از مسابقات انتخابی المپیک خبر داد و تاکید کرد: لیگ را طوری آغاز خواهیم کرد تا قبل از 25 مهر ماه و آغاز مسابقات انتخابی چند هفته از آن گذشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییری در ساختار لیگ ایجاد خواهد شد، مطرح کرد: این موضوع بستگی به تعداد تیم ها دارد اگر 12 تیم در موعد مقرر مدارک خود را تحویل دهند ممکن است لیگ را در دو گروه برگزار کنیم اما اگر 10 تیم یا کمتر باشد مانند سال گذشته لیگ در یک گروه برگزار می شود. ما نمی توانیم تغییرات زیادی در لیگ ایجاد کنیم چون سه رویداد مهم یعنی انتخابی المپیک، قهرمانی آسیا و جام باشگاه ها را داریم و با این ترافیک شرایط به گونه ای نبود که تغییراتی ایجاد کنیم.

پاکدل در پاسخ به این سوال که آیا تدبیری اندیشیده شده تا بازیکنان ملی پوش بدون تیم نباشند، گفت: این موضوع مربوط به باشگاه ها است و ما نمی توانیم در آن ورود کنیم اما تا جای ممکن تلاش کردیم تا بستر فراهم شود. تیم هایی مانند زغال سنگ طبس، پیشگامان یزد و تیم هایی که از نظر مالی وضعیت خوبی دارند را به لیگ افزودیم. سپاهان، ذوب آهن، دهدشت، زاگرس هم سال قبل از نظر مالی وضعیت بدی نداشتند و امسال حتی شرایط بهتری دارند اما اینکه بازیکنان به چه شکلی در باشگاه ها باشند نظر خود بازیکنان و باشگاه ها است.

وی در خصوص وضعیت هندبال بانوان شرح داد: بانوان فعلا رویداد مهمی ندارند برای جام باشگاه های آسیا هم تا امروز تیم های اول تا سوم لیگ اعلام آمادگی نکردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "علیرضا پاکدل: در مسابقات کسب سهمیه المپیک در سخت ترین گروه قرار گرفته ایم، از کیان هندبال ایران دفاع خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیرضا پاکدل: در مسابقات کسب سهمیه المپیک در سخت ترین گروه قرار گرفته ایم، از کیان هندبال ایران دفاع خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید