لرستان، معدن دروازه بانی ایران!

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، پرسپولیس برای گلزنی تقریباً همه کاری کرد، اما علاوه بر تیر دروازه، محمدحسین اکبرمنادی که احتمالاً بهترین بازی عمرش را انجام داد نمایشی چون مانوئل نویر و رینات داسایف داشت!

لرستان، معدن دروازه بانی ایران!

وبلاگ تفریح و سرگرمی؛ احسان محمدی- بعد از ابراهیم میرزاپور و علیرضا بیرانوند به عنوان دو دروازه بان لرستانی که سابقه حضور در جام جهانی همراه تیم ملی را دارند و حامد لک که اصالتاً الیگودرزی است و در آسیا همراه پرسپولیس خوش درخشید، حالا در نخستین هفته لیگ برتر محمدحسین اکبرمنادی، زاده شهر درود لرستان خودش را در قامت یک ستاره معرفی کرد.

پرسپولیس قهرمان چهارباره لیگ برتر و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا در اولین بازی از فصل جدید دو امتیاز را از دست داد. معمولاً در چنین مواقعی گفته می گردد که تیم ها هنوز آماده نشده اند و باید منتظر ادامه فصل ماند. اما پرسپولیس همان تیم یحیی گل محمدی بود که می شناختیم. شکیبا در انتقال بازی، مشتاق حرکات ترکیبی و پاسکاری های متعدد، خسیس در گل زدن و البته عادت به کلین شیت.

آن ها برای گلزنی تقریباً همه کاری کردند، اما علاوه بر تیر دروازه، محمدحسین اکبرمنادی احتمالاً بهترین بازی عمرش را انجام داد. دروازه بان 24 ساله ای که فوتبالش را از نونهالان گل گهر شروع کرد و نمایشی همپای مانوئل نویر و رینات داسایف داشت! این البته عنوانی است که طرفداران پرسپولیس به عموم دروازه بان های رقیب می دهند. اشاره به اینکه بیشتر آن ها فقط مقابل پرسپولیس حرکات خارق العاده ای انجام می دهند. شوت میلاد سرلک در دقیقه 88 و واکنش منادی را یک بار دیگر ببینید. بیشتر شبیه واکاشی زوما در کارتون فوتبالیست ها بود.

او البته دو سال پیش در 10 آّبان 97 و در جام حذفی کام استقلالی ها را حسابی تلخ کرد. وقتی شاگرد علی دایی بود و سایپا بازیکنانی مثل مهدی ترابی و آرش رضاوند و آرمان رمضانی را در اختیار داشت، در ضربات پنالتی توانست دو شلیک مهدی قائدی و فرشید اسماعیلی را مهار کند و شاگردان شفر را از صعود به مرحله نهایی و کسب جام محروم کرد.

در این ملاقات سایپا همان تیم همیشگی بود. چه حریف ده نفره باشد و چه یازده نفره، نارنجی پوشان عاشق مساوی کردن هستند. گرچه با توجه به کیفیت بازیکنان دو تیم، انتظار بازی تهاجمی از این تیم خطاست. اتفاق تکراری اما اخراج کمال کامیابی نیا بود. او در حالیکه تیم احتیاج به گل داشت، با یک تکل بی هوده درست روی خط میانی زمین، کارت قرمز دوم را گرفت و اخراج شد. این درجه از بی مسئولیتی در رفتار یک بازیکن باورکردنی نیست!

پرسپولیس دو امتیاز از دست داد و سایپا شاد از کسب یک امتیاز به ملاقاتهای تازه چشم دوخت و البته اسباب شادی رقبای قرمزها را در یک آدینه انتخاباتی خلق کرد. گرچه تراکتور دیگر مدعی لیگ با علیرضا منصوریان در تبریز مقابل نفت مسجدسلیمان تن به تساوی داد و دو امتیاز خانگی را هدر داد.

اراکی ها هفته اول را با تلخکامی شروع کردند، شاگردان رسول خطیبی دقیقه 48 با اخراج شاهین توکلی ده نفره شدند، تا سه گل سعید بیگی، حامد شیری و میلاد کمندانی، وحید فاضلی را به عنوان شاد ترین مربی روز اول لیگ معرفی کرد. مربی جوانی که جایگزین محمود فکری در نساجی شد تا آن ها در اولین بازی خارج از خانه 3-0 جشن پیروزی بگیرند و دستکم برای یک شب مزه صدر جدول را بچشند. پیش بینی در فوتبال خطاست اما آلومینیوم با این بضاعت حتی قبل از شروع لیگ استعداد سقوط به لیگ یک را دارد. مگر اینکه معجزه رخ بدهد.

ملاقات فولادخوزستان-ذوب آهن 2-2 مساوی به پایان رسید. جدال شاگردان جواد نکونام و رحمان رضایی دو ملی پوش سابق پر از هیجان بود. موسی کولیبالی و ساسان انصاری برای فولاد و دارکو بیدوف(2گل) برای ذوب آهن گلزنی کردند. گل ساسان از روی نقطه پنالتی برای فولاد در وقت اضافه پرحاشیه بود. نکونام که معمولاً به داوری ها معترض است، باید از کسب این یک امتیاز آن هم در اصفهان شاد باشد.

فردا استقلال در تهران میزبان مس رفسنجان است. جدال محمود فکری و محمد ربیعی برای طرفداران آبی می تواند حاوی خبرهای خوش باشد. سرشناس ترین مهره مس رفسنجان محمد قاضی است. همین شاید نشان دهنده سرمایه های دو تیم باشد، گرچه فوتبال همواره توی مشت بسته اش شگفتی های تازه دارد؛ درست مثل درخشش فوق انتظار محمدحسین اکبرمنادی!

منبع: عصر ایران

به "لرستان، معدن دروازه بانی ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لرستان، معدن دروازه بانی ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید