مجلس در موضوعاتی که قانع نشد، مجددا پیگیری کند

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، سید مهدی هاشمی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگاران، پیرامون جلسه طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس و قانع نشدن نمایندگان از پاسخ های روحانی، با بیان اینکه مجلس خویشتن داری کرد و این موضوع قابل تحسین است، گفت: علیرغم اینکه اشکالات و ایرادات وارد بود، به نظر می رسد که پاسخ لازم گرفته نشده و مردم هم انتظار دارند پاسخ مطالبات شان را به صورت تعیین دریافت نمایند.

مجلس در موضوعاتی که قانع نشد، مجددا پیگیری کند

وی اضافه کرد: در این جلسه برنامه مشخصی از سوی دولت و شخص رئیس جمهور برای رفع کردن مسائل ارائه نشد. مجلسی که در راس امور است باید این مطالبات را بطور جدی پیگیری کند و از تک تک وزرا و مسئولین ارشد اجرایی پاسخ های قانع نماینده طلب کند. اگر هم دولت برای معضلات لایحه یا پیشنهادی را ارائه نمی نمایند، مجلس باید طرح مصوب کند.

سرپرست سابق وزارت کشور فقدان سیاستگذاری، برنامه و مدیریت را مشکل اصلی دولت برشمرد و ادامه داد: بعنوان مثال بیش از 70 درصد جمعیت کشور از نظر مسکن در مضیقه قرار دارند و درحالی که به طور متوسط در جهان 30 درصد درآمد خانوار صرف مسکن می گردد، در کشور ما به اذعان بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی بین 50 تا 70 درصد درآمد صرف هزینه مسکن می گردد. این به معنای کاهش سطح رفاه است که در اثر سیاست های غلط دولت در زمینه عرضه و تقاضا مسکن به وجود آمده است.

هاشمی، گفت: در موضوعاتی مانند سکه، ارز و خودرو نیز عمده مسائل متاثر از سیاست های دولت و مدیریت اجرایی کشور است؛ چراکه برای آنها تمهیدی اندیشیده نشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارت های زرد مجلس به رئیس جمهور نشان دهنده ناکارآمدی است، تاکید نمود: دو کارت قرمز مجلس به وزرای کار و اقتصاد بیانگر این است که دولت نیازمند اصلاح کابینه برای صادر کردن تدبیر و امید خود است. اگر این تدبیر صادر نگردد و امید ایجاد نگردد، تهدیدات خارجی در داخل نیز اثر خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: ضعف و ناکارآمدی در دولت به این معنا است که معاونین، مشاورین و وزرای دولت دوازدهم کارآمدی لازم را ندارند. رئیس جمهور هم تا الان دست به اصلاح کابینه نزده است تا هزینه آن را به گردن مجلس بیاندازد.

هاشمی با بیان اینکه مجلس محورهایی را که در سوال از رئیس جمهور از آنها قانع نشد، از وزرا و حتی رئیس جمهور مجددا پیگیری کند، تاکید نمود: مجلس باید به دنبال انجام وظایف اصلی خود باشد و توقع از آنها نیز چنین است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مجلس در موضوعاتی که قانع نشد، مجددا پیگیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس در موضوعاتی که قانع نشد، مجددا پیگیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید