مصرف 57 میلیون مترمکعب CNG در همدان

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان از سهم 25 درصدی CNG در سبد سوخت بخش حمل و نقل سبک در استان اطلاع داد.

مصرف 57 میلیون مترمکعب CNG در همدان

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی همدان، امین روستایی با اعلام این خبر گفت: مقایسه آمارهای اندازه فروش سوخت سی ان جی با سوخت بنزین استان همدان نشان دهنده سهم یک چهارمی سوخت پاک در سبد سوخت بوده و همدان در میان 37 منطقه رتبه 17 کشور را داراست.

وی با اشاره به مصرف حدود 57 میلیون مترمکعبی گاز طبیعی فشرده از ابتدای فروردین تا انتها تیرماه 1400، اضافه نمود: هر مترمکعب سی ان جی معادل 0.9 لیتر بنزین بوده و با جایگزینی فرمول محاسبه، شاهد صرفه جویی 52 میلیون لیتری در مصرف بنزین هستیم.

وی ادامه داد: قیاس آمار مصرف 124 روز ابتدای سال جاری با سال 99 افزایش 10 درصدی مصرف سوخت CNG را نشان می دهد که این امر ناشی از اجرای طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی، گرایش مصرف و توسعه مراکز ارایه خدمات سوخت رسانی است.

روستایی خاطر نشان کرد: 5 صندلی عرضه گاز طبیعی فشرده ی در حال ساخت، از مرحله اخذ موافقت اصولی تا مراحل بالاتر پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و این شرکت از سرمایه گذاران در این بخش با هدف توسعه ارایه خدمات سوخت رسانی مطلوب به شهروندان استقبال می نماید.

مدیر منطقه همدان توضیح داد: در بهار 1400 به طور میانگین روزانه 455 هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده در استان توزیع و مصرف شده، در حالی که این رقم تیرماه (میانگین روزانه) به 470 هزار مترمکعب رسیده است.

روستایی از استفاده حداکثری از ظرفیت تجهیزات صندلی های سی ان جی در منطقه اطلاع داد و گفت: اکنون سوای از دو صندلی تعطیل متعلق به شهرداری که درگیر اختلاف های حقوقی و اقتصادی با شرکت گاز و شرکت بهره بردار هستند، 100 درصد مابقی تجهیزات این صندلی ها فعال و در مدار خدمت رسانی به مردم استان هستند.

وی یادآور شد: کارکرد کمپرسورهای صندلی های سی ان جی استان همدان 3 / 9 ساعت در روز بوده و از میانه ساعت کارکرد کل کشور (6 / 8 ساعت در روز) بالاتر است.

منبع: جام جم آنلاین

به "مصرف 57 میلیون مترمکعب CNG در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف 57 میلیون مترمکعب CNG در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید