معافیت مالیاتی هنرمندان مجددا ابقا شد، عوارض مازاد سیگار حذف شد

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت که مصوبه این کمیسیون درباره مالیات هنرمندان و مالیات مضاعف بر سیگار حذف شد و همان مصوبه صحن ملاک خواهد بود.

معافیت مالیاتی هنرمندان مجددا ابقا شد، عوارض مازاد سیگار حذف شد

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، رحیم زارع ضمن بیان این مطلب شرح داد: با توجه به اختلاف نظر بین هیات رییسه کمیسیون تلفیق و هیات رییسه مجلس درباره مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق درباره موارد ارجاعی از صحن، نشستی تشکیل شد و درباره سه موضوع مالیات هنرمندان، مالیات مضاعف بر سیگار و مالیات بر خانه های لوکس تصمیم گیری شد.

وی ادامه داد: نظر هیات رییسه بر این است که با توجه به حذف این سه مورد در صحن علنی ، دیگر قابلیت آنالیز در کمیسیون تلفیق نداشته لذا مصوبه تازه کمیسیون تلفیق درباره مالیات هنرمندان و مالیات مضاعف بر سیگار حذف شد و همان مصوبه صحن ملاک است.

زارع اضافه نمود: بعلاوه درباره مالیات بر خانه های لوکس هم مصوبه صحن برقرار است که طبق آن، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهایی که ارزش آن ها با احتساب عرصه و عیان بیش از 150 میلیارد ریال باشد مشمول مالیات به مقدار 2 در هزار می گردد. لذا مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق در این باره حذف می گردد و همان مصوبه صحن ملاک خواهد بود.

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخش درآمدی بند (ق) تبصره 6 را آنالیز کردند که در آن آمده بود معافیت مالیاتی فعالیت های مربوط به انتشارات یاری درسی و فعالیت های هنری موضوع بند(ل) ماده(139) قانون مالیات های مستقیم حذف می گردد.

در جریان آنالیز این بند با پیشنهاد عباس مقتدایی نماینده اصفهان این عبارتفعالیت های هنری موضوع بند(ل) ماده(139) قانون مالیات های مستقیم از بند (ق) تبصره 6 حذف شد که این به معنای ابقای معافیت مالیاتی هنرمندان در سال آینده است.

منتها مابقی متن این بند به علت ابهاماتی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد؛ کمیسیون تلفیق در جریان آنالیز موارد ارجاعی در صحن یک جز را به بند (ق) الحاق و تصویب کرد که در آن آمده بود معافیت مالیاتی فعالیتهای هنری از قبیل هنرپیشه گان، موضوع بند (ل) ماده (139) قانون مالیاتهای مستقیم صرفاً تا سقف دو میلیارد(2.000.000.000) ریال در سال قابل اعمال است و بیشتر از آن حسب مورد به نرخ ماده(105) یا ماده (131) قانون مالیاتهای مستقیم مشمول مالیات می گردد.

با توجه به تصمیمم تازه کمیسیون تلفیق مصوبه صحن علنی ملاک است و بدین ترتیب معافیت مالیاتی هنرمندان در سال آینده ابقا شد.

بعلاوه نمایندگان مجلس بندالحاقی 7 تبصره 6 درباره عوارض مضاعف بر سیگار را حذف نموده بودند اما کمیسیون تلفیق در آنالیز موارد ارجاعی از صحن تصویب نموده بود که از ابتدای سال 1401 به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار فراوری داخل با نشان ایرانی مبلغ هزار و دویست(1.200)ریال، فراوری داخل با نشان بینالمللی(برند) مبلغ شش هزار(6.000)ریال، هر نخ سیگار وارداتی مبلغ یازده هزار(11.000)ریال و هر بسته پنجاه گرمی تنباکوی قلیان داخلی یکصد و پنجاه هزار(150.000)ریال و هر بسته تنباکوی وارداتی سیصدهزار(300.000)ریال به عنوان عوارض اضافه میگردد.

این مصوبه تازه کیمسیون تلفیق نیز حذف شد و لذا تصمیم قبلی نمایندگان در صحن علنی مبنی بر مخالفت با افزایش چندین برابری عوارض سیگار در سال آینده برقرار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معافیت مالیاتی هنرمندان مجددا ابقا شد، عوارض مازاد سیگار حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت مالیاتی هنرمندان مجددا ابقا شد، عوارض مازاد سیگار حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید