هسته معاملات بورس دچار اختلال شده است؟
به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در مورد ایرادات اخیر سامانه سپرده گذاری مرکزی مبنی بر به روز نشدن پرتفوی سهامداران اظهار کرد: بین سامانه معاملات و سامانه کارگزاری ها یک سامانه واسط وجود دارد که اطلاعات معاملات و پرتفوی افراد، به وسیله این سامانه واسط پس از اتمام معاملات، واکشی و به کارگزاری ها ارائه می گردد.

او اعلام کرد: در چند روز گذشته، سامانه واسط دچار مشکل شده و نتوانسته فایل های دارایی را به طور کامل واکشی کند. به عبارتی دیگر این سامانه نتوانسته اطلاعات مربوط به دارایی افراد را به طور کامل از سامانه پس از معاملات (که دارایی افراد به طور کامل در آنجا نگهداری می گردد) واکشی کند و در اختیار کارگزاری ها قرار دهد. بنابراین یک روز طول کشید تا مشکل برطرف گردد و اطلاعات در اختیار افراد قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در پاسخ به این پرسش که، اگر سامانه سپرده گذاری دچار اختلال گردد، چه کسی باید به این مشکل رسیدگی کند؟، گفت: اگر سامانه معاملات از بخش های داخلی شرکت سپرده گذاری دچار اختلال گردد، تیم داخلی و شرکت زیرمجموعه اختلالات را برطرف می نماید و این ایراد ارتباطی به سامانه اصلی معاملات و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ندارد.
دهقان در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای به روزرسانی سامانه سپرده گذاری مرکزی، اظهار کرد: از سال 92 تا به حال 3 بار زیر ساخت سخت افزاری سامانه سپرده گذاری تغییر نموده و سخت افزار هایی خریداری شده که کارایی بهتری داشته اند. در حوزه به روزرسانی نرم افزاری هم اقدامات زیادی صورت گرفته است.
او اعلام کرد: توسعه و به روزرسانی نرم افزاری اقدامی مداوم است و همواره در سیستم به وسیله متخصص های داخلی انجام می گردد.
منبع: باشگاه وبلاگ تفریح و سرگرمی
آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس وبلاگ تفریح و سرگرمی بخوانید.
منبع: تجارت نیوز