هشدار کیسینجر به آمریکا و چین درباره پرتگاه جنگ جهانی سوم

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، ایرنا نوشت: در حالی که آنتونی بن وزیر خارجه ایالات متحده به سوی پکن می رود، هنری کیسینجر وزیر خارجه سابق آمریکا به واشنگتن و پکن درباره پرتگاه جنگ جهانی سوم هشدار داد.

هشدار کیسینجر به آمریکا و چین درباره پرتگاه جنگ جهانی سوم

کیسینجر هشدار داد که ایالات متحده و چین در مسیر برخورد به سمت جنگ قرار دارند مگر اینکه دو طرف بتوانند تنش ها را کاهش دهند.

این دیپلمات 100 ساله سابق با تاکید بر اینکه اگر تنش های کنونی ادامه یابد، چین و ایالات متحده به سمت جنگ می روند، اضافه نمود: مسیر فعلی روابط میان پکن و واشنگتن باید تغییر کند.

به نوشته دیلی اکسپرس یو اس، تنش ها بین چین و آمریکا به ویژه بر سر موضوع تایوان که چین آن را بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو خود می داند، افزایش یافته است.

کیسینجر اعلام نمود: ایالات متحده و چین باید از بن بست خود که در بالای پرتگاه است، عقب نشینی نمایند.

وی اضافه نمود: این یک موقعیت منحصربه فرد است به این معنا که هر کدام از این دو کشور، بزرگ ترین تهدید کشور دیگر است یعنی بزرگ ترین تهدید برای چین از نظر آنها آمریکا است و در ایالات متحده هم همین عقیده را دارند.

این اظهارات تنها چند روز قبل از سفر رسمی بن وزیر خارجه کنونی آمریکا به چین بیان شده است.

بر اساس گزارشی که چین ارائه نموده، چین گانگ وزیر خارجه چین طی یک تماس تلفنی با بن، از ایالات متحده خواسته است تا پیش از سفر به نگرانی های اصلی پکن احترام نشان دهد.

سفر بن به چین، بالاترین سطح سفر یک مقام آمریکایی به این کشور در طول پنج سال گذشته خواهد بود.

تایوان مدت ها است که به یک نقطه اصطکاک میان دو قدرت جهانی تبدیل شده است. پکن این جزیره را که به صورت مستقل اداره می گردد به عنوان یک استان سرکش می بیند و در صورت لزوم، اتحاد مجدد آن با سرزمین مادری (چین) را حتی با استفاده از نیروی نظامی رد ننموده است.

از سوی دیگر، تایپه مدعی است که فقط مردم تایوان می توانند سرنوشت این جزیره را مشخص نمایند.

در این میان، ایالات متحده همچنان به حفظ سیاست ابهام استراتژیک خود ادامه داده و به این پرسش که در صورت تهاجم نظامی چین به تایوان یاری خواهد نمود یا خیر، اظهار نظر نمی کند.

با این حال، ایالات متحده تسلیحات پیشرفته از جمله سامانه های دفاع هوایی، جت های جنگنده و سایر تجهیزات نظامی را در اختیار تایپه می گذارد، موضوعی که خشم چین را برانگیخته است.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "هشدار کیسینجر به آمریکا و چین درباره پرتگاه جنگ جهانی سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کیسینجر به آمریکا و چین درباره پرتگاه جنگ جهانی سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید