چین: از تقابل با آمریکا هراسی نداریم

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، وانگ یی، وزیر خارجه چین در جریان یک سخنرانی امروز (دوشنبه) بیان کرد که چین از تقابل با آمریکا هراسی ندارد، اما درصورت سودمند بودن همکاری برای هر دو طرف و مثبت بودن رقابت، از این موضوع استقبال می نماید.

چین: از تقابل با آمریکا هراسی نداریم

به گزارش تسنیم، وی در جریان این سخنرانی که در سایت وزارت خارجه چین به آن اشاره شده گفت که مسائل ایجاد شده در روابط آمریکا و چین به علت قضاوت های نادرست راهبردی از سوی طرف آمریکایی ایجاد شده است.

وزیر خارجه چین در بخش دیگری از صحبت های خود تایوان را همانند یک فرد سرگردان معرفی کرد که در نهایت به خانه بازخواهد گشت و نه یک مهره شطرنج که با آن بازی گردد. وانگ یی تاکید نمود که چین مصمم به بازگرداندن این جزیره تحت کنترل چین است.

وزیر خارجه چین گفت که علت تنش های اخیر کوشش دولت تایوان برای اتکا به آمریکا به منظور استقلال است و اینکه آمریکا و کشور های دیگر سعی در استفاده از تایوان برای کنترل چین دارند.

وانگ یی تاکید نمود که چنین اقداماتی باعث تغییر شرایط و تحت تاثیر قرار گرفتن صلح در تنگه تایوان شده و اتفاق نظر جامعه بین الملل و هنجاری های بنیادی روابط بین الملل را نقض می نماید.

منبع: فرارو

به "چین: از تقابل با آمریکا هراسی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: از تقابل با آمریکا هراسی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید