هواپیمای بدون بال مسافران را جابجا می نماید

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی به نقل ازدیلی میل، قطار کاملاً برقی فلاکس جت (FluxJet)ترکیبی از هواپیما و قطار است و می تواند 54 مسافر و 10 تن بار را حمل کند. طراحی آن نیز براساس رشته جدیدی از فیزیک اجرا شده که شرکت آن را veillance flux نامیده و شامل انتقال قدرت بی تماس است.

هواپیمای بدون بال مسافران را جابجا می نماید

این طرح شباهت هایی به شبکه هایپرلوپ ویرجین دارد که با سرعت 600 مایل بر ساعت حرکت می نمایند. طرح ویرجین در 2030 راه اندازی می گردد و در حقیقت براساس یک سیستم پیشنهاد شده به وسیله ایلان ماسک ساخته شده است.

ترنس پاد مذکور ادعا می نماید فلاکس جت می تواند در سیستم لوله مانند مخصوص در سراسر کانادا سفر کند که به ترنس پاد لاین شناخته می گردد. پیش بینی می گردد شبکه تونل مذکور در اماکن کلیدی و شهرها ایستگاه هایی داشته باشد و قطارها هر دو دقیقه یکبار حرکت نمایند.

استارت آپ کانادایی سرمایه ای 550 میلیون دلاری برای توسعه این طرح دریافت نموده و هم اکنون مراحل اولیه ساخت و ساز یک سیستم را شروع نموده که طی 45 دقیقه افراد را از کلگری به ادمونتون می برد.

هزینه استفاده از فلاکس جت 44 درصد کمتر از بلیت هواپیما است و علاوه برآن انتشار گازهای گلخانه ای سالانه 636 هزارتن کاهش می یابد.

در مراسم رونمایی این طرح در تورنتو، یک نمونه اولیه از سیستم در مقیاس کوچک به طور زنده نمایش داده شد. این قطار یک تنی در آزمایش مذکور کل فرایند سفر از شروع تا انتها را نشان داد.

البته جزئیات بیشتری درباره هزینه ساخت فلاکس جت یا زمان ارائه سرویس آن تعیین نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هواپیمای بدون بال مسافران را جابجا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای بدون بال مسافران را جابجا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید